וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': בנט מסכל את צירוף סער לממשלת ימין; ימינה: "נחש בתחפושת צדיק"

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 12:52

יו"ר הציונות הדתית פרסם מכתב ובו האשים את יו"ר ימינה בחבלה באפשרות של הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. לטענתו, בנט "מבקש לייצר לעצמו לגיטימציה באמצעות סירובו של סער לפירוק המחנה הלאומי ולחבירה חסרת אחריות לשמאל". ימינה תקפה: מנסה לשעבד את הציבור הציוני דתי

סמוטריץ' נגד בנט: האתרוג מהשמאל מסנווור אותך, אל תכשיל הקמת ממשלת ימין/ערוץ הכנסת

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' האשים היום (שלישי) את יו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא פועל מאחורי הקלעים כדי לסכל אפשרות של הקמת ממשלת ימין עם הצטרפותו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. במכתב חריף שפרסם סמוטריץ', שעות לפני הענקת המנדט להרכבת הממשלה לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא מזהיר בתקיפות את בנט שלא "לשנות לחלוטין את מפת החיבורים והגושים", ובכך "לפרק את המחנה הלאומי ולהביא לחבירה חסרת אחריות לשמאל".

דבריו של סמוטריץ' מגיעים יממה לאחר סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, בו אנשי ימינה המליצו על יו"ר מפלגתם כמועמד להרכבת הממשלה, ואמרו לריבלין כי לו הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה. זאת, בעוד לקראת סיום סבב ההמלצות יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי הציע לבנט להקים יחד ממשלת אחדות, כשהאחרון הראשון ברוטציה.

"בנט פועל אקטיבית מאחורי הקלעים בכדי לסכל את המאמצים לצירופו של גדעון סער לממשלת ימין ומבקש לייצר לעצמו באמצעות סירובו של סער (שהוא אשם בו) לגיטימציה לפירוק המחנה הלאומי ולחבירה חסרת אחריות לשמאל", כתב סמוטריץ'.

הצהרה של יו"ר הציונות הדתית,  בצלאל סמוטריץ' בכנסת 4 במרץ 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מזהיר את בנט. סמוטריץ'/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

סמוטריץ' תקף את יו"ר ימינה במכתבו וכתב: "בנט חותר לפירוק המחנה הלאומי וליצירת קרע עמוק שספק אם ניתן יהיה לאיחוי בין מרכיביו. כל זאת לטובת ברית חלופית זמנית, מלאכותית, ותלויה הדבר, שגם לו עצמו ברור שאין לה עתיד לאורך זמן (פשוט כי באמת אין לנו מכנה משותף ערכי כמעט בשום סוגיה שעומדת היום על הפרק עם השמאל הקיצוני)".

הוא המשיך וכתב כי "מה שבנט בעצם עושה זה לשנות לחלוטין את מפת החיבורים והגושים בציבור הישראלי. לא בפוליטיקה, בציבוריות הישראלית. ובחיבורים החדשים שייווצרו בסדר החדש הציבורים הדתי והחרדי עלולים למצוא את עצמם לבד ובמיעוט להרבה מאוד שנים. הנזק של זה למדינת ישראל בכל מה שאנחנו מאמינים שחשוב לה יהיה נורא. זה עלול לעלות לנו במדינה פלסטינית ופינוי יישובים, בחורבן עולם התורה, בהרס הזהות היהודית של המדינה, ועוד".

יו"ר הציונות הדתית הוסיף וטען כי הרצונות האישיים של בנט יביאו את המגזר הדתי לאומי לאסון פוליטי. "המהלך של בנט הוא מהלך פזיז, חסר אחריות וקצר רואי. נראה ששאיפותיו האישיות חסרות המעצורים משבשות את שיקול דעתו ועלולות להמיט לאורך זמן אסון על המחנה הלאומי ועל הציונות הדתית", כתב.

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
"פועל לשנות לחלוטין את מפת החיבורים והגושים". בנט ולפיד/פלאש 90, מרים אלסטר

סמוטריץ' ציין כי הוא מתכוון "לעמוד בפרץ בפני שני התהליכים המסוכנים האלה בכל הכח. לא אתן ידי לממשלה שתכשיר אויבים כשותף לגיטימי ותעלה את השמאל לשלטון, ובאותה נחישות לא אתן לקחת את הציונות הדתית לבגידה בשותפיה הטבעיים במחנה הלאומי".

ימינה: "סמוטריץ' מנסה לשעבד את הציבור הציוני דתי למטרותיו האישיות"

בימינה תקפו את סמוטריץ' בתגובה למכתב וכינו אותו "נחש בתחפושת צדיק". במפלגה אמרו כי הוא "כבר הכיש במסלול הקריירה שלו" את חבר מפלגתו לשעבר אורי אריאל ורבים אחרים "עליהם דרך למען קידומו האישי שבוער בתוכו".

"הכל, באיצטלה של 'לשם שמיים' ומתוך 'אידיאלים נשגבים'. הוא מנסה לשעבד בכפייה את הציבור הציוני דתי למטרותיו האישיות תוך כדי הכתמת ציבור זה וביזויו. סמוטריץ' משקר במצח נחושה, בודה ביודעין עובדות שלא היו ולא נבראו, ומדרדר בהפקרות את ישראל לבחירות חמישיות וכאוס. ימינה תמשיך להתנהל בנחישות למען הקמת ממשלה לאומית טובה ויציבה בישראל לאור ערכיה", נכתב.

סבב ההמלצות על המועמד להרכבת הממשלה אצל הנשיא הסתיים אמש עם רוב של 52 ממליצים על נתניהו מצד הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית; ללפיד ישנם 45 ממליצים עם יש עתיד, כחול לבן, מפלגת העבודה, ישראל ביתנו ומרצ; ובנט עם שבעה - לאחר שמפלגתו המליצה עליו. תקווה חדשה, הרשימה המשותפת ורע"ם החליטו שלא להמליץ על אף מועמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully