וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: הצעתי לבנט להקים יחד ממשלת אחדות, כשהוא הראשון ברוטציה

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 21:05

יו"ר יש עתיד קרא למפלגות הגוש המתנגד לנתניהו להקים "ממשלת הסכמה לאומית", והזהיר אותן מהצעות מפלגת הליכוד לחבור אליה: "אין לו ממשלה, אין לו רוב, הוא שבוי בידי קיצוניים". בסבב ההמלצות אצל הנשיא, ימינה המליצה על בנט, ותקווה חדשה לא המליצה על אף אחד

בווידאו: לפיד: הצעתי לבנט להקים ממשלה ולהיות ראשון ברוטציה/מערכת וואלה NEWS!

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מסר הערב (שני) הצהרה, לקראת סופו של סבב ההתייעצויות של המפלגות אצל נשיא המדינה, ולאחר הצהרתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מוקדם יותר הערב. בדבריו קרא לפיד למפלגות האחרות בגוש לחבור אליו להקמת ממשלת שינוי, וטען כי הציע ליו"ר ימינה ממשלת אחדות שבה נפתלי בנט יכהן ראשון ברוטציה.

"כל מי שראה היום את הופעתו חסרת האחריות של נתניהו מבין שהוא לא יכול להמשיך. הוא הפך להיות מסוכן לעצמו ולשלטון החוק", אמר לפיד, שקרא לשאר המפלגות בגוש לחבור להקמת ממשלת אחדות.

"אנחנו צריכים להקים ממשלת הסכמה לאומית. פניתי לחברי נפתלי בנט כדי להקים איתו ממשלה שתתפרש על פני כל המרחב הפוליטי, ימין מרכז ושמאל. אנחנו לא שונאים אחד את השני. אנחנו נחושים להביא את השינוי שהבטחנו, למנוע ממשלה של נאשם בפלילים, שנשען על כהניסטים גזענים. הצעתי לבנט להקים ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה", אמר. "יהיו חילוקי דעות - אבל ננהל אותן מתוך כבוד הדדי".

יאיר לפיד, 5 באפריל 2021. ללא, צילום מסך
"אנחנו צריכים להקים ממשלת הסכמה לאומית", לפיד, הערב/צילום מסך, ללא

לסיכום, הוא קרא לחברי המפלגות האחרות בגוש שלא להתפתות להצעות לחבור לממשלתו של נתניהו. "אני קורא לכל המפלגות והמנהיגים שהבטיח שינוי, נתניהו ינסה לפרק אתכם, עריקים ופירוק מפלגות - אל תתנו לו. אין לו ממשלה, אין לו רוב, הוא שבוי בידי קיצוניים. זה משחק ארוך אנחנו לא מוותרים ולא נוותר לעולם מעולם לא נוהלה מלחמה פוליטית צודקת יותר, וזה ייגמר רק כשננצח".

סבב ההמלצות: 52 לנתניהו, 45 ללפיד

לפיד קיבל 45 המלצות של חברי כנסת בסבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה - שבעה פחות מיו"ר הליכוד בנימין נתניהו, לאחר שימינה החליטה להמליץ על בנט ותקווה חדשה סירבה להמליץ על מועמד כלשהו. אם אכן נתניהו יקבל את המנדט להרכבת הממשלה, המשמעות היא כי גוש השינוי יתקשה להחליף את יו"ר הכנסת ולא יוכל בכלל להחליף את ראשי הוועדות הנוכחיות בכנסת.

לפיד ובנט נפגשו במוצאי שבת במשך שעתיים וחצי וצפויים להיפגש עוד בימים הקרובים. על הפרק: הקמת ממשלה שתתמקד בעיקר בנושאי כלכלה ושיקום לאחר משבר הקורונה. בימינה מעוניינים במודל של ממשלה פריטטית, כמו הממשלה היוצאת של נתניהו וגנץ, שתהיה בה חלוקת כוח שווה בין ימין ובין שמאל - ללא קשר למספר המנדטים שיש לסיעות בכנסת. כך, בנט, סער וגנץ יתחברו לכדי חזית אחת של 21 מנדטים שתשמש דופן ימין בממשלה למרות היתרון המספרי של דופן מרכז-שמאל של לפיד עם 37 מנדטים, ותבטיח שהחלטות מדיניות, כלכליות וביטחוניות משמעותיות לא יתקבלו ללא הסכמה של שני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully