וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים שרפו דגלים וזרי פרחים שהונחו על קברי חללים בירושלים

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 14:47

על פי החשד, תושבי שכונת מאה שערים הציתו את דגלי ישראל וזרי האבל, שהונחו בבית העלמין בהר המנוחות בבירה. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות הסרטון המתעד את התקרית. הרמטכ"ל מסר: "פגיעה במגיני המדינה ובערכיה. צה"ל מוקיע התנהגות בזויה ומקוממת זו". נתניהו: "מעשה ברברי"

בווידאו: אלמונים שרפו דגלים וזרי פרחים שהונחו על קברי חללים בירושלים/צילום: ישראל קרויס

חרדים חשודים כי שרפו הלילה (חמישי) דגלי ישראל וזרי אבל, אותם לקחו מקברים של חללי צה"ל מבית העלמין בהר המנוחות בירושלים אחרי טקסי יום הזיכרון. המשטרה פתחה הבוקר בחקירה בעקבות הסרטון המתעד את התקרית, בחשד כי מדובר בתושבי שכונת מאה שערים בבירה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בתגובה כי "מדובר באירוע חמור ומביש, המבטא פגיעה במגיני המדינה ובערכיה. צה"ל מחזק את המשפחות השכולות ומוקיע התנהגות בזויה ומקוממת זו וסמוך ובטוח כי משטרת ישראל תמצה את הדין עם מבצעי המעשה הנפשע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לתקרית כי "נעשה מעשה מזעזע של חילול כבוד הנופלים שבזכותם כולנו חיים כאן". ראש הממשלה המשיך ותקף כי "אני מגנה בתוקף את המעשה הברברי ואני מצפה מהגורמים המוסמכים למצות את הדין עם האחראים במהירות האפשרית".

מהמשטרה נמסר כי "חוקרי המשטרה עושים מאמצים גלויים וסמויים על מנת להגיע אל החשודים במעשה".

חרדים קיצוניים שורפים זרים שהונחו על מצבות חללי צה"ל בירושלים. אתר רשמי, צילום מסך
תיעוד שריפת הדגלים והזרים בשכונת מאה שערים. הלילה/צילום מסך, אתר רשמי

ישראל התייחדה אתמול עם זכרם של 23,928 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, בשורת טקסים ואירועי זיכרון. המשפחות השכולות פקדו שוב את קברי בניהן ובנותיהן חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. זאת, לאחר שבשנה שעברה נאסר עליהן, על פי החלטת הממשלה, לעלות לקברי יקיריהן ולאתרי ההנצחה השונים עקב התפרצות נגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully