וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק סעידיאן ממשיך להיאבק על חייו: "קוראים לעם ישראל להתפלל למענו"

עודכן לאחרונה: 14.4.2021 / 19:26

כ-20 בני אדם התאספו בבית החולים שיבא בתל השומר מול רחבת הכניסה למגדל בו מאושפז סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום, ונשאו תפילה לשלומו. כמה שעות לאחר מכן, עשרות מפגינים התכנסו סמוך להר הרצל וביקשו למחות על יחס הרשויות להלומי קרב

בווידאו: תפילה לרפואתו של איציק סעידיאן בבי"ח שיבא/מערכת וואלה!

כ-20 בני אדם התאספו היום (רביעי) בבית החולים שיבא בתל השומר מול רחבת הכניסה למגדל בו מאושפז איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו ביום שני מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון, ונשאו תפילה לשלומו. גיא, אחיו של סעידיאן, אמר לוואלה! מבית החולים כי המשפחה "מבקשת מכל עם ישראל להתפלל למען איציק".

כמה שעות לאחר התפילה בתל השומר, התכנסו כמה עשרות בני אדם סמוך להר הרצל כחלק ממחאה שיזמו בעמותת ההלם והקרב. בין המפגינים היו הלומי קרב שביקשו למחות על יחס הרשויות כלפיהם, וברקע ההצתה של סעידיאן. המפגינים החזיקו שלטים בהם נכתב "הבית מתפרק", "הילדים שלנו שקופים" ו-"נשארנו פצועים מאחור".

המפגינים במחאה הציגו ארון קבורה במטרה להעביר מסר למקבלי ההחלטות: "השתלם לכם שלא נחזור בחיים - אבל אנחנו לא נוותר על זכותנו לעצמאות. הגיע הזמן שתילחמו עלינו כמו שאנחנו נלחמנו בשבילכם".

תפילה לרפואתו של איציק סעידיאן, בי"ח שיבא , 14 באפריל 2021. דוברות שיבא, אתר רשמי
התפילה לרפואתו של סעידיאן בבית החולים שיבא בתל השומר, היום/אתר רשמי, דוברות שיבא

התפילה למען סעידיאן התקיימה בעוד רופאי בית החולים ממשיכים במאמצים לייצב את מצבו של בן ה-26. מוקדם יותר היום נעמדו עשרות בני אדם במחאה במהלך הצפירה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מול אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה.

סעידיאן מוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל בעקבות פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, שבו השתתף כלוחם בחטיבת גולני. במסגרת זאת, הוא לחם מול כוחות חמאס בקרבות בשכונת שג'עאיה בעזה. לאחר שחרורו פנה למשרד הביטחון, שם הכירו באחוזי נכות נמוכים באופן יחסי. סעידיאן נאבק עבור הכרה רחבה יותר.

הפגנת הלומי קרב, לפני תחילת טקס הדלקת המשואות, הר הרצל, 14 באפריל 2021. תמונות גולשים
הפגנת הלומי הקרוב בהר הרצל, היום/תמונות גולשים
הפגנת הלומי קרב, לפני תחילת טקס הדלקת המשואות, הר הרצל, 14 באפריל 2021. עמותת ההלם והקרב, אתר רשמי
ארון קבורה שהוצג במהלך הפגנת הלומי הקרב בהר הרצל, היום/אתר רשמי, עמותת ההלם והקרב

אתמול נודע כי חלה עלייה של 300% בפניות לקו הסיוע של נפגעי פוסט טראומה, בעקבות מקרה ההצתה של סעידיאן. בעמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) דיווחו כי תקבלו בקו הסיוע 45 שיחות מהבוקר עד השעה 14:00, לעומת 15 שיחות אתמול עד השעה 15:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully