וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של נכה צה"ל שהצית עצמו: "הזניחו אותו, הוא ראה דברים נוראיים ולא התייחסו"

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 15:17

אבי סעידיאן אמר בביה"ח תל השומר בו מאושפז אחיו איציק במצב אנוש כי במשרד הביטחון לא נשמעו לפניותיו. "כולם חשבו שהוא סתם מדבר", אמר בבכי, "תעזרו לכל החיילים האלו". משרד הביטחון מינה צוות לבדיקת האירוע: "נהפוך כל אבן כדי ללמוד ולתקן"

בווידאו: אחיו ואחוו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו, קוראים להתפלל לשלומו/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בבית החולים תל השומר ממשיכים היום (שלישי) להיאבק על חייו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל בן ה-26 שהצית את עצמו אמש מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. אחיו אבי ואחותו לאה הנמצאים בבית החולים אמרו כי איציק הוזנח בידי הגופים האמונים על נכי צה"ל, וקראו לדאוג ליתר הלוחמים הסובלים מפוסט טראומה.

"אני מתחנן בפניכם עם ישראל, תתפללו עליו. הזניחו אותו, הוא ראה דברים נוראיים, אף אחד לא התייחס", אמר האח אבי בדמעות. "כולם חשבו שהוא סתם מדבר. תעזרו לו. תעזרו לכל החיילים האלו. שאחי ייצא מזה, תתפללו עליו בכל בתי הכנסת. תפתחו ספר תורה, תתפללו עליו. יצחק בן אידה סעידיאן, אני מתחנן בפניכם, תתפללו עליו".

לאה, אחותו של סעידיאן, אמרה: "איציק שלנו הוא האח הכי קטן בבית. ילד שמלא בנתינה, תמיד נלחם למען חלשים. זה מה שהוא עשה עכשיו. זה לא רק למענו, זה למען אלפי חיילים שעוברים את זה ולא מקבלים כתובת. תעשו שזה יהיה המקרה האחרון - אל תסגרו בפניהם את הדלת".

אבי סעידיאן, אחיו של איציק, נכה צה"ל שהצית עצמו, בי"ח שיבא תל השומר, 13 באפריל 2021. יותם רונן, צילום מסך
"הוא ראה דברים נוראיים, אף אחד לא התייחס", אבי אחיו של סעידיאן, בתל השומר היום/צילום מסך, יותם רונן

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לבית החולים, כדי לבקר את סעידיאן. הוא שוחח עם אמו וחיבק אותה ארוכות. בצאתו הוא אמר כי מדובר ב"כאב גדול מאוד. אנחנו עם המשפחה. אנחנו נעשה ונתמוך בכל מה שרק אפשר". במהלך הלילה הגיעו לבית החולים מפקדיו של סעידיאן במבצע "צוק איתן", שמאז הלחימה בו הוא לוקה בפוסט טראומה.

לאחר ביקורו של כוכבי, משרד הביטחון הודיע כי המנכ"ל, אמיר אשל, קיים תחקור ראשוני של האירוע ומינה את ראש אגף התכנון במשרד, אל"מ (מיל') אליעז קרני, לעמוד בראש צוות בדיקת האירוע ולהגיש לו מסקנות ראשוניות בימים הקרובים. במקביל הנחה המנכ"ל להמשיך להעניק את מלוא הסיוע הנדרש לאיציק ולמשפחתו.

"משרד הביטחון יהפוך כל אבן כדי ללמוד ולתקן. המשרד מחויב להפיק לקחים וליישמם באופן מערכתי לשיפור מהותי בטיפול בהלומי קרב", נמסר מהמשרד.

הרמטכ"ל אביב כוכבי עם משפחתו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו, בי"ח שיבא תל השומר, 13 באפריל 2021. ספיר לוי
הרמטכ"ל כוכבי עם אמו של סעידיאן. בית החולים תל השומר, היום/ספיר לוי

בשעות הבוקר כוכבי שוחח עם אחותו של סעידיאן, מסר איחולי החלמה ואמר כי "בין לוחמינו ואנשי המילואים שלנו נמצאים אלו שאת פציעותיהם לא ניתן לראות והם סוחבים בנפשם את צלקות הקרב משך שנים רבות". כוכבי הוסיף כי "צה"ל ועם ישראל חבים חוב גדול לאלו אשר מסכנים את חייהם ואת נפשם למען הגנת המדינה ועלינו לעשות הכל על מנת להילחם למענם".

בהודעה מטעם דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל כולו מייחל לרפואתו המהירה והשלמה של איציק ושל כלל פצועי ונכי צה"ל".

לאה סעידיאן, אחותו של איציק, נכה צה"ל שהצית עצמו, בי"ח שיבא תל השומר, 13 באפריל 2021. יותם רונן, צילום מסך
"זה לא רק למענו, זה למען אלפי חיילים שעוברים את זה", לאה אחותו של סעידיאן, בתל השומר היום/צילום מסך, יותם רונן

שכן של איציק סעידיאן סיפר בשיחה עם וואלה! כי הוא וחבריו קיבלו את הבשורה בהלם. "איציק שכן שלי מגיל אפס. הוא גדול ממני בשנתיים אבל בילדות היינו משחקים המון כדורגל בשכונה", סיפר השכן, "בפעם האחרונה ראיתי אותו לפני חודש או חודשיים. הוא הגיע לבקר את אמא שלו והאחים שלו. אבא שלו מת לפני כמה שנים. בפעם האחרונה שישבנו הוא אמר לי שהמדינה עוזרת לו כלכלית - אבל זה לא מספיק".

"תמיד דיברנו פתוח. שאלתי אותו על הריאיונות שלו לגבי הפוסט טראומה: 'איציק, למה הראו אותך בחדשות, מה קרה?'. הוא ענה לי: 'ברגע שתראה את אחד החברים שלך שעף להם יד או רגל אתה תבין'".

איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו מול משרד הביטחון, 12 באפריל 2021. שותפות מגן ישראלית, אתר רשמי
מצבו אנוש. איציק סעידיאן/אתר רשמי, שותפות מגן ישראלית

סעידיאן מוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל בשל הלם הקרב שהוא סובל ממנו. במסגרת שירותו בגולני והשתתפותו ב"צוק איתן" ב-2014, הוא לחם מול כוחות חמאס בקרבות בשכונת שג'עאיה בעזה. לאחר שחרורו פנה למשרד הביטחון, שם הכירו באחוזי נכות נמוכים באופן יחסי. סעידיאן נאבק עבור הכרה רחבה יותר.

ככל הנראה, הוא הביא עמו למקום בקבוק עם חומר דליק, שפך אותו על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין. מאבטחי משרד הביטחון במקום עשו שימוש במטפי כיבוי אש, העניקו לו עזרה ראשונית והזעיקו את צוות מד"א שפינה אותו באמבולנס לבית החולים תל השומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully