וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: תקיפת הספינה האיראנית בים האדום היא טעות, צריך לקרר את המצב

14.4.2021 / 10:40

הגורם אמר כי טעויות, פעולות חריגות והערכות שגויות של צה"ל הובילו להפיכת העימות הימי של ישראל מול איראן לגלוי. זאת ברקע תקיפת כלי השיט הישראלי ליד איחוד האמירויות ולאחר שורת תקריות. "עכשיו צריך להרגיע את המצב, זה קרב ימי אבוד מראש"

בווידאו: זריף אומר שישראל לקחה הימור גרועה בפגיעה בנתנז/צילום: רויטרס

גורם ביטחוני אומר היום (רביעי) כי טעויות, פעולות חריגות והערכות שגויות של צה"ל הובילו להפיכת העימות הימי של ישראל מול איראן לגלוי. זאת, ברקע תקיפת כלי השיט הישראלי ליד איחוד האמירויות אתמול. "עכשיו צריך להרגיע ולקרר את המצב. זה קרב ימי אבוד מראש", הדגיש.

"כפי שעולה מפרסומים זרים, שיבוש הפלגת המכליות נעשה במשך תקופה ארוכה בצורה חשאית ובמרחב ההכחשה", אמר הגורם, אך הסביר כי "ברגע מסוים בגלל הערכות לא נכונות ופעולות חריגות שביצע צה"ל המערכה הזו הפסיקה להיות חשאית והפכה לגלויה ובאופן שהאיראנים נאלצים לדווח עליה בכלי התקשורת. כתוצאה מהאירועים ניתן להניח שהאיראנים הגבירו את ההגנה על האוניות שלהם".

עוד ציין הגורם את תקיפת הספינה האיראנית "סאוויז" בים האדום כטעות. לדבריו, "מי שתקף אותה לא העריך נכון את ההשלכות ואת מידת החשיבות הנמוכה שיש לה בעיני האיראנים, ועשה טעות שהגדיר אותה כמטרה". באופן רשמי, איראן טוענת שזאת ספינה לוגיסטית, אך לפי דיווחים זרים מדובר ב"ספינת אם" של משמרות המהפכה המוצבת באזור אסטרטגי, סמוך לערב הסעודית ותימן.

הספינה הישראלית שהותקפה בחופי איחוד האימרויות. vesselfinder, מערכת וואלה!
הספינה הישראלית שהותקפה אתמול בסמוך לאיחוד האמירויות/מערכת וואלה!, vesselfinder

לפי דיווחים בכלי תקשורת מערביים, בהם וול סטריט ג'ורנל וניו יורק טיימס, ישראל תקפה ספינות משא ומכליות איראניות בים האדום ובים התיכון מאז 2019, במטרה לסכל הברחות נשק לחיזבאללה ולחבל במשלוחי נפט לסוריה. לאחרונה, כך נראה, איראן החלה להגיב, עם התרחבות נתיבי השיט של ספינות בבעלות ישראלית, לאור הרחבת היחסים העסקיים עם מדינות במפרץ בעקבות הסכמי הנורמליזציה.

כך, בתקרית שהתרחשה אתמול בשעות הצהריים, האונייה "היפריון", המשמשת להובלת כלי רכב, הותקפה ליד הנסיכות אל-פוג'ירה. גורמים מדיניים אמרו כי הספינה נפגעה ממל"ט או טיל, ושנגרם לה נזק קל בלבד. הם העריכו כי היא הותקפה על ידי איראן כחלק מהמתיחות הגוברת בין המדינות. גורם ביטחוני ציין כי ישראל "נערכה לתגובה איראנית".

ואולם, גורם ביטחוני אמר הלילה לניו יורק טיימס כי ישראל לא תגיב על כך במתקפת-נגד על כלי שיט של איראן . לדברי הגורם, ישראל מנסה להפחית את המתיחות במפרץ אחרי רצף התקריות האחרונות באזור, שכללו גם את החבלה במתקן הגרעין בנתנז והפגיעה בספינה של משמרות המהפכה בים האדום.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully