וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל לא מתכננת להגיב לתקיפת הספינה ליד האמירויות

עודכן לאחרונה: 14.4.2021 / 7:29

גורם ביטחוני אמר לניו יורק טיימס כי ישראל מנסה להפחית את המתיחות במפרץ אחרי רצף התקריות האחרונות. לדבריו, הפגיעה באונייה "היפריון", שנעשתה לפי ההערכות בידי כלי שיט איראני ברקע מתיחות גוברת בין המדינות, לא תיענה במתקפת-נגד

בווידאו: זריף אומר שישראל לקחה הימור גרועה בפגיעה בנתנז/צילום: רויטרס

ישראל לא תגיב על תקיפת הספינה סמוך לאיחוד האמירויות במתקפת-נגד על כלי שיט של איראן - כך אמר הלילה (רביעי) גורם ביטחוני לניו יורק טיימס. לדברי הגורם, ישראל מנסה להפחית את המתיחות במפרץ אחרי רצף התקריות האחרונות באזור, שכללו גם את החבלה במתקן הגרעין בנתנז והפגיעה בספינה של משמרות המהפכה בים האדום.

בתקרית שהתרחשה אתמול בשעות הצהריים, האונייה "היפריון", המשמשת להובלת רכבים, הותקפה ליד הנסיכות אל-פוג'ירה. גורמים מדיניים אמרו כי הספינה נפגעה ממל"ט או טיל, ושנגרם לה נזק קל בלבד. הם העריכו כי היא הותקפה על ידי איראן כחלק מהמתיחות הגוברת בין המדינות. גורם ביטחוני ציין כי ישראל "נערכה לתגובה איראנית".

הספינה הישראלית שהותקפה בחופי איחוד האימרויות. vesselfinder, מערכת וואלה!
התגובה לא תגיע. הספינה היפריון/מערכת וואלה!, vesselfinder

לפי דיווחים בכלי תקשורת מערביים, בהם וול סטריט ג'ורנל וניו יורק טיימס, ישראל תקפה ספינות משא ומיכליות איראניות בים האדום ובים התיכון מאז 2019, במטרה לסכל הברחות נשק לחיזבאללה ולחבל במשלוחי נפט לסוריה. לאחרונה, כך נראה, איראן החלה להגיב, עם התרחבות נתיבי השיט של ספינות בבעלות ישראלית לאור הרחבת היחסים העסקיים עם מדינות במפרץ בעקבות הסכמי הנורמליזציה.

עליית מדרגה נרשמה בשבוע שעבר, אז הותקפה הספינה האיראנית "סאוויז". באופן רשמי, איראן טוענת שזאת ספינה לוגיסטית, אך לפי דיווחים זרים מדובר ב"ספינת אם" של משמרות המהפכה המוצבת באזור אסטרטגי, סמוך לערב הסעודית ותימן.

תצלום לוויין של מתקן העשרת האורניום נתנז, אפריל 2021. רויטרס
אלפי צנטריפוגות נחרבו. מתקן הגרעין בנתנז/רויטרס

אתמול, לאחר הפגיעה בספינה, הודיע ראש המשלחת של איראן לשיחות הגרעין, עבאס עראקצ'י, כי טהראן תחל להעשיר אורניום לרמה של 60% בעקבות התקיפה במתקן בנתנז - הרמה הגבוהה ביותר שאליה הגיעה אי-פעם. עד היום רמת העשרה הייתה של 20%, בניגוד להסכם הגרעין המגביל את איראן לרמה של 3.67% בלבד.

בכירים איראנים אמרו היום כי הנזק בנתנז היה גדול משדווח תחילה. עלירזא זקאני, חבר בפרלמנט וראש מרכז המחקר שלו, ציין בטלוויזיה הרשמית כי "אלפי צנטריפוגות נחרבו לחלוטין", והוסיף כי ההצהרות שהמתקן יחזור לפעילות במהרה אינן נכונות.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully