וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת עלם נגד בכירים במשרד הרווחה: פעלו במכוון נגדנו במכרז לטיפול בצעירים בזנות

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 15:29

אחרי שהפסידה במכרז לתכנית שמפעילה במשך שנים, טוענת העמותה כי היה פגום ביסודו וכי ניתן להם ניקוד נמוך בנימוקים שגויים. משרד הרווחה: הטענות יידונו בערכאות כמתחייב מכללי המנהל התקין

זנות בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב - 4 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
עלם טוענים כי המכרז לא כלל תנאי סף של ניסיון בטיפול באוכלוסיית היעד. התחנה המרכזית בתל אביב/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון

עמותת עלם טוענת כי המכרז לתכנית לטיפול בבני נוער ובצעירים בזנות בתל אביב של משרד העבודה והרווחה היה פגום ביסודו, וכי באגף תקון במשרד פעלו במכוון על מנת שלא יזכו וזאת על אף הניסיון הרב שלהם בתחום.

מרכז "הלב 24/7" פועל בתל אביב משנת 2014 באמצעות עמותת עלם, ובפיקוח של עיריית תל אביב ומשרד העבודה והרווחה. המרכז נותן שירותים לבני 13 עד 21 בזנות, ומציע בין היתר מקום לינה לצד ליווי של אנשי מקצוע, הכשרות וסיוע משפטי. עלם פיתחה את התכנית להפעלת המרכז, שהיה הראשון שהוקם עבור בני נוער וצעירים בזנות, כשלאחריו הוקמו מרכזים נוספים - שחלקם מופעלים על ידי העמותה גם כן.

לאורך השנים הוארכה ההתקשרות עם עלם בתל אביב, ובשנה שעברה פרסם משרד העבודה והרווחה מכרז חדש הכולל את הפעלת התכנית בתל אביב. מי שזכתה היא חברת "מעון רמת טבריה" מקבוצת רמות, שלפי המתואר באתר שלה מתמחה באנשים עם מוגבלויות ופועלת גם עם דרי רחוב. ההצעה הנוספת היחידה במכרז הייתה של עמותת עלם, שקיבלה ציון נמוך בשורת קריטריונים.

גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017. ראובן קסטרו
גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות/ראובן קסטרו

בערר שהגישה לאחרונה באמצעות עורכי הדין יניב מטלס וירון גרשון, טוענת עלם כי המכרז לא כלל תנאי סף של ניסיון בטיפול באוכלוסיית היעד - אנשים בזנות, וכי ראש מטה מינהל תקון במשרד, נפתלי יעבץ, נתן להם ניקוד נמוך בנימוקים שגויים. בין היתר, ניתן לעמותה ניקוד נמוך בקריטריון הנוגע לגילוי מקצועיות ועמידה בדרישות, בנימוק כי שילבה בנים צעירים במסגרת בחיפה. בעמותה אומרים מנגד כי תמיד היו שם בנים ורק לאחרונה נעשתה פנייה להוציא אותם, אך טרם נמצא עבורם מקום.

כמו כן, ניתן לעמותה ציון נמוך בפרמטרים נוספים בנימוק למניעת פיקוח ובעיות בהעברת מידע ופיתוח מענים ייחודיים. אך בעמותה דוחים את הטענות ומדגישים שהמשרד עובד בשיתוף פעולה עימם לאורך שנים, הביע שביעות רצון וכן נתן להם ביקורות חיוביות. בעמותה אומרים גם כי ראשי מינהל תקון במשרד פועלים נגד עמותות, בניסיון להעביר את הפעילות שלהן לגופים הפועלים למטרות רווח.

עוד בוואלה!

גילויי שנאה נגד להט"ב עלו, ויותר צעירים נאלצים לעזוב את בתיהם

לכתבה המלאה

"עמותת עלם פעלה בתקציב זעום ובמיעוט משאבים על מנת להכיר יותר את מאפייני התופעה, להעניק סיוע ראשוני ולהעלות אותה למודעות הציבורית, החברתית והפוליטית", נכתב בערר, ונטען כי "אין כיום בישראל עוד גוף שצבר מומחיות בנושא המשלב בתוכו טראומה מורכבת, איתורים וזיהוי מוקדם כדוגמת עמותת עלם - גופים שונים כמו משטרה, רופאים, שופטים עובדי רווחה מגיעים ללמוד על שיטות העבודה הייחודיות של העמותה".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי " עמותת עלם הגישה ערעור על החלטת הוועדה לבית המשפט ולוועדת המכרזים וטענותיה יידונו בערכאות אלו כמתחייב מכללי המנהל התקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully