וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילויי שנאה נגד להט"ב עלו, ויותר צעירים נאלצים לעזוב את בתיהם

לפי דוח של האגודה למען הלהט"ב, בשנה החולפת התקבלו 2,696 דיווחים על מקרי להט"בופוביה - עלייה של 27% ביחס לשנה הקודמת. אחד מכל חמישה מהמדווחים היו בני נוער, ורוב המקרים התרחשו קרוב לבית ובחיק המשפחה. "השנאה כלפי הקהילה מקבלת לגיטימציה מהבכירים במדינה"

בווידאו: הכנסת הצביעה נגד הצעת חוק לקידום זכויות להט"ב/צילום: ערוץ הכנסת

2,696 דיווחים על גילויי שנאה, אפליה ואלימות כלפי האוכלוסייה הגאה התקבלו באגודה למען הלהט"ב בשנת 2020 - כך לפי דוח שמפרסמת היום (שני) האגודה. מדובר בעלייה של 27% במספר הדיווחים על מקרי להט"בופוביה ביחס לדיווחים שהתקבלו בשנת 2019.

לפי הדוח, 28% מהמקרים שדווחו אירעו בתוך המשפחה, ובמקביל חלה עלייה של 16% במספר הצעירים שנאלצו לעזוב את הבית בשל התנכלות או התעללות על רקע נטייתם או זהותם המגדרים. בשנת 2020 עזבו 315 צעירים את בתיהם לעומת 272 בשנה קודם לכן. בחברה הערבית 100% מעשרות הדיווחים שהגיעו התייחסו לאי-קבלה ואלימות במשפחה הקרובה, ובין היתר דווח על נערים שנזרקו מבתיהם לאחר שהוכו.

עצרת המחאה של הקהילה הגאה בכיכר רבין 28 ביוני 2020 
(ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
18% מהדיווחים נגעו לפגיעה במרחב הציבורי. עצרת מחאה של הקהילה הגאה בתל אביב, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

בנוסף, על רקע ההגבלות והסגרים בשל נגיף הקורונה, חלה עלייה בדיווחים על פגיעות שהתרחשו במרחב הקרוב לבית - 25% לעומת 8% בשנת 2019. כמו כן, 18% מהדיווחים נגעו לפגיעה במרחב הציבורי ו-7% לפגיעה בסביבה בית ספרית.

22% מכלל המדווחים על פגיעות היו קטינים עד גיל 18, 58% בני 30-19 ו-14% בני 40-31. מדובר בעלייה בשיעור הדיווחים בקרב בני 40-31, ובאגודה למען הלהט"ב מעריכים כי הדבר נובע מכך שאוכלוסייה זו שהתה יותר זמן בבית בשל הקורונה. 48% מכלל המדווחים והמדווחות בשנה האחרונה היו נשים לסביות וביסקסואליות, 27% היו גברים הומואים וביסקסואלים וכ-25% היו אנשים על הקשת הטרנסית.

לפי הדוח, השנה חלה לראשונה עלייה במספר הדיווחים מאזור הצפון והשרון, בעוד שבשנים קודמות רוב הדיווחים היו מאזור גוש דן. 43% מהמקרים המדווחים בשנת 2020 היו מאזור תל אביב וגוש דן, 22% מחיפה והצפון ו-7% מהאזור השרון. מבין הדיווחים, 4% היו על אירועי אפליה ולהט"בופוביה במקום העבודה, לעומת 3% בשנה החולפת.

"השנאה המכוערת כלפי הקהילה הגאה הגיעה השנה לשיאים חדשים, כשהיא מקבלת לגיטימציה מהגורמים הבכירים במדינה", אמר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי. "השנאה הורגת ופוצעת את הגוף והנפש של אלפי צעירים וצעירות שבסך הכול מבקשים להיות מי שהם. השנאה הורסת את החיים של אלפי להט"ב שמבקשים לחיות בביטחון ובכבוד".

חזקי מוסיף כי "בזמן שממשלות ישראל הפקירו את הקהילה הגאה במתן זכויות בסיסיות ובשמירה על חיינו וביטחוננו, השנאה משתוללת ועל נבחרי הציבור ממגוון הקשת הפוליטית לעצור אותה ובהקדם. כקהילה חזקה, נמשיך להילחם בלהט"בופוביה עד למיגור מוחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully