וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה הוציאה להורג שלושה חיילים שהורשעו בבגידה

משרד ההגנה הודיע כי השלושה הורשעו ב"שיתוף פעולה עם האויב", מבלי לפרט, אך הם הוצאו להורג במחוז הדרומי הגובל בתימן. לאחרונה התגברה המלחמה בין הקואליציה הסעודית לחות'ים, ו-53 לוחמים נהרגו בקרבות ביממה האחרונה

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, 20 בפברואר 2021. רויטרס
שולט בפועל על הממלכה. יורש העצר מוחמד בן סלמאן/רויטרס

ערב הסעודית הוציאה להורג היום (שבת) שלושה חיילים שהורשעו בבגידה אחרי "ששיתפו פעולה עם האויב" - כך משרד משרד ההגנה בממלכה. לפי ההודעה, מעשיהם של שלושת החיילים איימו על הממלכה ועל האינטרסים הצבאיים שלה. לא נמסר עם מי הם שיתפו פעולה, אך החיילים הוצאו להורג במחוז הדרומי הגובל בתימן, שם מנהלת ריאד מלחמה בת יותר משש שנים נגד המורדים החות'ים הפרו-איראנים.

משרד ההגנה טען כי הם הורשעו ונידונו למוות על ידי בית משפט מיוחד, אחרי שזכו ל"משפט הוגן". מצב זכויות האדם בערב הסעודית הסב את תשומת הלב העולמית מאז הרצח של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2018 ומעצרן של פעילות למען זכויות נשים.

ארגוני זכויות אדם מפצירים בערב הסעודית לחדול מהשימוש בעונש המוות, בטענה לעינויים ולמשפטים לא הוגנים. ריאד מכחישה את הטענות.

בשנה שעברה היא הוציאה להורג 27 איש, המספר הנמוך ביותר זה שנים, אחרי שיא של 185 מוצאים להורג שנה קודם לכן, על פי נציבות זכויות האדם הסעודית, גוף הפועל תחת הממשלה.

תומכי החות'י במהלך מחאה מחוץ לשגרירות ארה"ב בצנעא, תימן בגין ההחלטה לייעד את הארגון כארגון טרור 18 בינואר 2021. רויטרס
מנסים להשתלט על המעוז האחרון של הממשלה בצפון המדינה. המורדים החות'ים/רויטרס

המלחמה בתימן הסלימה בתקופה האחרונה, ובסוכנות הידיעות הצרפתית דווח על 53 הרוגים בקרבות ביממה האחרונה בין נאמני ממשלת תימן לבין החות'ים במחוז מאריב. המורדים השיעים מנסים מאז פברואר לכבוש את האזור העשיר בנפט, שמהווה את מעוזה המשמעותי האחרון של הממשלה בצפון תימן. במקביל, הם הגבירו את שיגורי הטילים והמל"טים לשטחה של ערב הסעודית.

ערב הסעודית אף ספגה מכה כשארצות הברית החליטה להפסיק את התמיכה במלחמתה בתימן, כחלק מאתחול היחסים שעליו הורה הנשיא ג'ו ביידן. ביידן גם אישר לפרסם דוח של המודיעין האמריקני, שקבע כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן אישר את המבצע שהוביל לרצח של חאשוקג'י, וכן החליט לצמצם את הנוכחות הצבאית האמריקנית במפרץ.

בן סלמאן בן ה-35 הוא השליט בפועל של הממלכה, והוא אוחז גם בתפקיד שר ההגנה. אחיו הצעיר, הנסיך חאלד, הוא סגנו. בשלוש השנים האחרונות הוא ביסס את שלטונו, עם גלי מעצרים של מבקרי שלטון ויריבים בתוך משפחת המלוכה, אנשי עסקים אנשי דת ופעילי זכויות. במרץ אשתקד נעצרו גם הנסיך אחמד, אחיו של המלך סלמאן, ובן דודו של המלך, הנסיך מוחמד בן נאיף, שנתפסו כמתנגדים לעלייתו של מוחמד בן סלמאן. הרשויות הסעודיות לא הגיבו רשמית על מעצרם המתמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully