וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרת האו"ם שעסקה ברצח חאשוקג'י: "בכיר סעודי איים על חיי"

אגנס קאלמאר סיפרה כי הבכיר, שאת שמו לא ציינה, אמר לעמיתיה בכינוס בשנה שעברה כי הוא "יטפל בה" אם לא תרוסן. בעקבות טענותיה, החליט אותו בכיר - ראש נציבות זכויות האדם הסעודית - להזדהות בשמו והכחיש: "צר לי שמשהו שאמרתי התפרש כאיום"

בווידאו: ביידן מתייחס לדוח המודיעין על רצח ג'מאל חאשוקג'י/צילום: רויטרס

חוקרת האו"ם שעסקה ברצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י טוענת שבכיר סעודי איים על חייה בשנה שעברה. אגנס קאלמאר, השליחה המיוחדת של האו"ם להוצאות להורג לא חוקיות, סיפרה לעיתון הגרדיאן הבריטי כי הבכיר, שאת שמו לא ציינה, אמר פעמיים במהלך כינוס של האו"ם בז'נבה בינואר 2020 כי הוא "יטפל בה", אם היא לא תרוסן על ידי הארגון. לדברי החוקרת, שלא נכחה בפגישה, עמיתיה פירשו את דבריו בתור איום על חייה.

עם זאת, היום (חמישי) הזדהה אותו בכיר סעודי - עוואד אל-עוואד, העומד בראש נציבות זכויות האדם הסעודית, והכחיש שהיו איומים בדבריו. "בעוד שאני לא יכול להיזכר בתוכן השיחות באופן מדויק, לעולם לא הייתי רוצה לפגוע או מאיים לפגוע בנציג של האו"ם, או במישהו אחר", צייץ אל-עוואד, שהיה בעבר שר התקשורת הסעודי. "צר לי שמשהו שאמרתי היה יכול להתפרש כאיום".

אגנס קאלמאר, חוקרת של האו"ם שעסקה ברצח ג'מאל חאשוקג'י, במסיבת עיתונאים בבריסל, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
תקפה את ארה"ב אחרי שלא הענישה את בן סלמאן. אגנס קאלמאר/רויטרס

קאלמאר או גורמים אחרים באו"ם טרם הגיבו על דבריו של הבכיר הסעודי. הדוח של קאלמאר על רצח חאשוקג'י, שפורסם ביוני 2019, קבע כי יש "ראיות מבוססות" המצביעות על מעורבות בכירים סעודים, כולל יורש העצר מוחמד בן סלמאן, בחיסול שהתבצע בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר 2019.

היא מתחה ביקורת על החלטת ארצות הברית שלא להעניש את בן סלמאן למרות דוח המודיעין האמריקני שפורסם בחודש שעבר, וקבע כי לא ייתכן שחיסול העיתונאי היה ללא אישורו של השליט בפועל של הממלכה. ריאד, שנקלעה למשבר הדיפלומטי החמור ביותר שלה זה שנים בעקבות אותו רצח, הגיבה בזעם לדוח המודיעין האמריקני ודחתה כל מעורבות של יורש העצר.

"בעיניי, זה בעייתי ביותר, אם לא מסוכן, להכיר באחריות של מישהו לפשע ואז להגיד לאותו מישהו שאנחנו לא נעשה שום דבר", אמרה קאלמאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully