וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עופר כסיף הותקף על ידי שוטרים בהפגנה במזרח ירושלים

עודכן לאחרונה: 9.4.2021 / 22:45

התקרית התרחשה במחאה נגד פינוי משפחות פלסטיניות בשיח ג'ראח, אז היכו השוטרים את חבר הכנסת מהרשימה המשותפת והדפו אותו לקרקע. "השתוללו ללא התגרות", טען כסיף. ח"כים ברחבי המפה הפוליטית תקפו: "אירוע חמור". מח"ש פתחה בבדיקה, המשטרה: הוא בעט בשוטר, לא נאפשר זאת

תיעוד: ח"כ עופר כסיף הותקף ע"י שוטרים במהלך הפגנה במזרח ירושלים/צילום: ניצן רון

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הותקף היום (שישי) על ידי שוטרים בהפגנה בשכונת שיח ג'ראח שבמזרח ירושלים. בתיעוד מההפגנה, שנערכה נגד פינוי משפחות פלסטיניות, נראים כמה שוטרים דוחפים את כסיף, תופסים ומפילים אותו לרצפה - וחובטים בו באגרופים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בבדיקה, ומפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על תחקור האירוע.

לטענתו של כסיף, השוטרים מנעו ממנו עזרה רפואית. "המשטרה התחילה להשתולל בלי שום התגרות, בלי שום סיבה", אמר. "שוטר נתן לי אגרוף לפנים, שבר לי את המשקפיים גררו אותי לרצפה וגם כששכבתי המשיכו להכות אותי ושני שוטרים גם קיללו, לא נתנו לפרמדיקית שהייתה שם לגשת אליי לעזרה וקרעו לי את החולצה".

כסיף לא הושבע השבוע לכנסת בעקבות המחאה של חברי הרשימה המשותפת, שביקשו לשנות את הנוסח ולהתחייב לפעול נגד הגזענות והכיבוש, אך החסינות שלו כח"כ עומדת בעינה. בסרטון נשמעים המפגינים צועקים שכסיף חבר כנסת בעודו מוטח אל הקרקע, ללא תגובה מצד השוטרים.

ח"כ עופר כסיף לאחר שהותקף בידי שוטרים בהפגנה בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים - 9 באפריל 2021. -, רויטרס
"המשיכו להכות אותי גם כששכבתי". כסיף בהפגנה, היום/רויטרס, -

המשטרה מסרה בתגובה כי "אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך שהוא בועט בו וחובט באגרוף לפניו. השוטרים נאלצו להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר שלא הזדהה במהלך האירוע, וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום". עוד הוסיפו כי "משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר הפרת סדר אלימה ואנו מגנים בכל תוקף פגיעה באנשי חוק".

ברחבי המפה הפוליטית גינו את האלימות נגד כסיף. "הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים", הגיב יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד). "התנהגות ברוטלית כזו לא ראויה כלפי אף אזרח, לא כל שכן כלפי חבר כנסת הזכאי מכוח החוק לחופש תנועה על מנת שיוכל למלא את תפקידו. לצערי זה אינו אירוע ראשון של פגיעה בחברי כנסת, והתעלמות מזכויותיהם על פי החוק.

לוין הבטיח שהאירוע ייחקר. "מיד עם צאת השבת אפנה בדחיפות בעניין זה לשר לביטחון הפנים ואעמוד על כך שהאירוע יתוחקר, ושינקטו כל הצעדים הדרושים על מנת שהאחראים למקרה יתנו את הדין, ומקרה דומה לא יישנה בעתיד".

"אני מתעב את השקפותיו של ח"כ עופר כסיף, אך את האלימות המשטרתית הברוטלית כלפיו אני רואה כמכות רצח לכנסת ישראל ולחסינות הפרלמנטרית", הצטרף יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. "חרפה וסכנה".

עוד בוואלה!

חברי הרשימה המשותפת נשבעו נגד הגזענות והכיבוש: "נאבקים למען צדק ושוויון"

לכתבה המלאה

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהתעמת גם הוא עם שוטרים בעבר, תקף: "אירוע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מדי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני".

"להשעות את השוטרים ולהקים ועדת חקירה"

ברשימתו המשותפת דרשו להשעות את השוטרים ולהקים ועדת חקירה על "אלימות המשטרה בשנים האחרונות". הם ציינו כי "אין זו הפעם הראשונה ששוטרים תוקפים ח"כ, אבל הפעם התמונות קשות ומזעזעות. מדובר בעבירה על החוק על ידי השוטרים, שהיכו וחנקו את עופר כסיף. האחריות על התקיפה האלימה היא לא רק על השוטרים האלימים אלא על הרוח הנושבת מלמעלה למטה נגד אזרחים ומפגינים ונגד חכים המבצעים את תפקידם הציבורי.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר כי "האלימות האכזרית שמפעילים שוטרים כלפי מפגינים וחברי כנסת היא מסוכנת ומבישה - בשיח ג'ראח כמו באום אל פחם". ח"כ אחמד טיבי, כינה את האירוע ‏"תקיפה ברוטלית". לדבריו, השוטרים "ידעו היטב שהוא ח"כ. ברוטליות והפרת חוק החסינות".

רע"ם גינתה "את מעשה התקיפה האלים והשפל של המשטרה כלפי ח"כ עופר כסיף. מה שראינו היום הוא אלימות ותוקפנות של המשטרה שהפעם שברה כל שיא. דרושה חקירה מעמיקה בעניין התוקפנות, אלימות המשטרה והתנהלותה של מח"ש במקרים דומים כאלו".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ קרא גם הוא למפכ"ל המשטרה להשעות את השוטרים. יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הוסיפה כי "‏האלימות המשטרתית לא פוסחת על אף מגזר, והיא מערערת את אמון האזרחים ואת יסודות הדמוקרטיה, בפרט כשהיא מופנית כלפי חבר כנסת. די לאלימות".

ח"כ עופר כסיף לאחר שהותקף בידי שוטרים בהפגנה בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים - 9 באפריל 2021. -, אתר רשמי
החסינות עומדת בעינה. כסיף לאחר התקיפה, היום/אתר רשמי, -

האלימות בהפגנה מצטרפת לשורת עימותים בין חברי כנסת ושוטרים בשנים האחרונות. באוגוסט עיכבו שוטרים את ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) בפינוי מאהל המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים בניגוד לחוק החסינות. במחאות על מותו של אהוביה סנדק איים שוטר על סמוטריץ' במעצר ותפס אותו. אחד המקרים הזכורים היה זה של יו"ר הרשימה של כסיף, שנפצע מפגיעת כדור גומי שירה שוטר בפינוי אום אל-חיראן.

בשכונת שיח ג'ראח מתמודדות משפחות רבות עם תביעות פינוי שהגישו נגדן עמותות ימין, הטוענות לבעלות יהודית על השטח לפני 1948. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה לאחרונה כמה ערעורים שהוגשו וקבע כי על המשפחות הפלסטיניות המתגוררות במקום עשרות שנים להתפנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully