וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"שית הכנסת: חברי המשותפת שלא הצהירו אמונים לא ייהנו מחלק מזכויותיהם

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 22:22

אפיק קבעה כי בין היתר יבוטלו ההשתתפות בהוצאות משפטיות ומימון יועצים פרלמנטריים עבור הח"כים עודה, אבו שחאדה, תומא סלימאן וכסיף. השבעתם לא נקלטה כי סירבו לומר רק "מתחייב אני", כמקובל. אפיק ללוין: "הנכון ביותר הוא כי לצד שלילת הזכויות, תאפשר להם להצהיר מחדש"

ריבלין לחברי הכנסת: חובה להכריע במחלוקות הכואבות, עליכם לגלות מנהיגות 06.04.21/צילום: ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק קבעה הערב (חמישי) כי חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שלא הצהירו אמונים כמקובל בהשבעתם במליאה בשלישי, לא ייהנו מחלק מזכויותיהם.

הזכויות, המגיעות להם מתוקף תפקידם, יישללו מהם עד לרגע שיושבעו מחדש. בין הזכויות שנכללו בהחלטה הן מימון העסקת יועצים פרלמנטריים והשתתפות בהוצאות משפטיות.

אפיק כתבה ליו"ר הכנסת לוין בהחלטתה כי "במקרה זה, הנכון ביותר הוא כי לצד שלילת הזכויות, תאפשר לחברי הכנסת להצהיר אמונים מחדש. זו התרופה הראויה והמתאימה ביותר ונכון יהיה לנקוט בה בטרם יישלל גם שכרם, ככל שהם ישובו ויסרבו להצהיר אמונים כנדרש".

חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף ויו"ר הרשימה איימן עודה סירבו לומר רק "מתחייב אני" וביקשו להתחייב לפעול נגד הגזענות והכיבוש. השבעתם לא נקלטה, ולכן ייאלצו להישבע אמונים במועד אחר. הם ביקשו לעשות זאת אתמול, כנדרש, בדיוני המליאה. עם זאת יו"ר הכנסת יריב לוין סירב לכך, אף שאין לו עילה משפטית לעשות זאת. על פי ההערכות, הם יושבעו מחדש ביום שני הקרוב, אך עד אז יישללו זכויותיהם לחלוטין.

איימן עודה בהגשת המלצות הרשימה המשותפת לנשיא ריבלין. ראובן קסטרו
יישללו זכויותיו באופן זמני. עודה/ראובן קסטרו

זכויות נוספות שיישללו מהם זמנית הן נסיעה בתחבורה ציבורית, קבלת פרסומי הממשלה בחינם, שירותי תקשורת, עיתונים, דברי דואר, תשלום בעבור נסיעה לחו"ל בשליחות הכנסת, תשלום הוצאות מלון, השתתפות בהוצאות שכר דירה, תשלום הוצאות ביגוד והוצאות כלכלה, תשלום הוצאות רכב והחזר הוצאות נסיעה, שימוש ברכב ליסינג, תשלום בעד נסיעה בכביש אגרה ובנתיב מהיר, תשלומים לקרן השתלמות, תקציב שנתי לפעילות פרלמנטרית, לימודי שפה והכשרה.

סעיף 16 לחוק יסוד: הכנסת קובע כי קרא יו"ר הכנסת לח"כ להצהיר הצהרת אמונים והחבר לא עשה כן, לא יהנה החבר מזכויותיו של חבר הכנסת כל עוד לא הצהיר. בשנת 1987, במהלך הכנסת ה-11, אירע סיפור דומה עם הרב מאיר כהנא ובעקבותיו נשללו זכויותיו והוא סורב כניסה למליאה ולוועדות הכנסת. כהנא ביקש להצהיר אמונים בנוסח שונה מ"מתחייב אני" המקובל, ופנה לבג"ץ, אך עתירתו נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully