וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הרשימה המשותפת נשבעו נגד הגזענות והכיבוש: "נאבקים למען צדק ושוויון"

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 17:37

יו"ר המפלגה עודה וחברי הכנסת אבו שחאדה וכסיף סירבו להסתפק במילים "מתחייב אני" ועוררו סערה בטקס בכנסת. בעקבות שינוי הנוסח, הם ייאלצו להישבע אמונים פעם נוספת. בן גביר דרש להוציא אותם מהמליאה: "נשלח אותם לפרלמנט בעזה"

ריבלין לחברי הכנסת: חובה להכריע במחלוקות הכואבות, עליכם לגלות מנהיגות 06.04.21/צילום: ערוץ הכנסת

חברי הרשימה המשותפת עוררו היום (שלישי) סערה במליאת הכנסת כשביקשו לשנות את נוסח השבועה. חלק מחברי הכנסת של המפלגה, בהם סמי אבו שחאדה, עופר כסיף ויו"ר הרשימה איימן עודה, סירבו לומר רק "מתחייב אני" וביקשו להתחייב לפעול נגד הגזענות והכיבוש. השבעתם לא נקלטה, והם ייאלצו להישבע אמונים במועד אחר או בסוף הסיבוב.

בעקבות זאת, דרש ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) מיו"ר הכנסת יריב לוין להוציא את חברי מהמשותפת מהמליאה. "לפי חוק יסוד הכנסת על חברי הכנסת להתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל. תוקף ההשבעה של חברי כנסת מהמשותפת הוא לא חוקי, ואנחנו נדאג לשלוח אותם לפרלמנט ברמאללה או בעזה", אמר.

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מחאה בהשבעה. עודה, כסיף ואבו שחאדה/ראובן קסטרו

יו"ר בלד אבו שחאדה, שהיה הראשון להישבע שלא לפי הנוסח, מחה על הוצאתו מהמליאה. "אנחנו נאבקים למען צדק ושוויון, ולא חשבתי שמשפט כזה צריך להעליב או שמשפט כזה צריך להכעיס מישהו", סיפר ל-103FM. "אין לי אינטרס לתקוע את העבודה בכנסת. חוסר הסבלנות של יו"ר הכנסת היה בלתי רגיל. אני רגיל לכך שיש לו יותר סבלנות, אך הוציאו אותי מיד מהמליאה - הוא לא היה מוכן לשמוע עוד משפט".

"אני באמת מקווה שאנחנו לא בדרך לבחירות חמישיות מיותרות", המשיך. "אנחנו רואים לאורך זמן איבוד אמון של הציבור, וחלק מהציבור מיישר קו עם המצב המושחת שהגיעה אליו המערכת הפוליטית. אנשים שאמורים להיות בכלא נמצאים בכנסת". הוא חזר והדגיש: "אני מתחייב להמשיך את המאבק למען צדק, שוויון ודמוקרטיה - למען כל האזרחים במדינה, יהודים וערבים. מתחייב אני".

"זה לא מחאה נגד הנוסח המוסכם, זו מחאה נגד הגזענות והכיבוש", הסבירו ברשימה המשותפת. "אנחנו בעד שוויון מלא". ח"כ כסיף, שיזם את המהלך, כתב בטוויטר: "מתחייבים אנו להאבק נגד הגזענות והכיבוש ובעד שוויון, דמוקרטיה אמיתית ושלום צודק. מתחייבים לכלל אזרחי המדינה - ללא גזענות ואפליה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully