וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנוכח הירידה בתחלואה: הממשלה תדון בשני בפתיחת מערכת החינוך

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 22:40

השרים כבר אישרו הערב הקלות שונות, בהן ביטול הקפסולות בכיתות ד' והגמשת המתווה בכיתות ז'-י'. ואולם, במשרד החינוך מתנגדים למתווה מתוך שאיפה לחזרה מלאה ומידית ללימודים סדירים, ברקע מורכבות יישומה של תכנית "מגן חינוך"

בית המשפט האירופי: ניתן לחייב ילדים להתחסן/צילום: רויטרס

שרי הממשלה אישרו הערב (חמישי) במשאל טלפוני מספר הקלות במערכת החינוך ביטול הקפסולות בכיתות ד', מתוך כוונה להרחיב זאת גם לכיתות ה'-ו' בעוד עשרה ימים אם התחלואה לא תעלה. בכיתות י"א-י"ב שיש בהן שיעור מחוסנים ומחלימים הגבוה מ-65%, יבוטלו הקפסולות גם כן, ובכלל מערכת החינוך תבוטל החובה בהצהרת הורים ומדידת חום בכניסה לבית הספר.

הממשלה תדון ביום שני בפתיחת מערכת החינוך כולה לנוכח הירידה בתחלואה בקורונה, לאחר זמן רב שהשרים לא התכנסו.

שרי כחול לבן הסירו היום בצהריים את התנגדותם למתווה שהוצג על ידי משרד הבריאות, ויצביעו בעד הקלות נוספות במערכת החינוך, שיחולו החל מיום ראשון הקרוב. גורמים המקורבים לקבינט הקורונה אמרו כי ההצבעה בנושא תתקיים הערב. ואולם, משרד החינוך מתנגד להקלות אלו, בטענה שאינן נרחבות מספיק, ובשל התנגדות שר החינוך יואב גלנט, מתווה החינוך החדש יהיה תקף עד ליום שלישי, ולא לעשרה ימים. כינוס הממשלה ביום שני, כאמור, עשוי לכלול הקלות מרחיקות לכת יותר.

ההקלות שאושרו הערב

  • ביטול הקפסולות בכיתות ד'
  • ביטול הקפסולות בכיתות י"א-י"ב שיש בהן שיעור מחוסנים ומחלימים הגבוה מ-65%
  • מעבר בין ארבע קפסולות במקום שתיים בכיתות ז'-י', וביטול הקפסולות בכיתות אלו שיסכימו להיכנס למתווה "מגן חינוך"
  • ביטול החובה בהצהרת הורים ומדידת חום בכניסה לבתי הספר
  • הסרת ההגבלה על קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה, כך שניתן יהיה לקיים את כל הבחינות באופן פרונטלי
  • קיום פעילות חברתית וטקסים במוסדות להשכלה גבוהה
  • קיום לימודים בשטח פתוח במוסד חינוך רשמי למחוננים
חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
לימודים בחטיבת ביניים ברעננה, לפני חודש/ראובן קסטרו

בין ההקלות שאושרו הערב בנוסף, הוא מעבר תלמידי כיתות ז'-י' בין ארבע קפסולות ולא שתיים כפי שהיה עד כה. בנוסף, בכיתות ז'-י' שיכנסו לתוכנית "מגן חינוך" תתאפשר למידה ללא קפסולות כלל. משמעותה של תכנית "מגן חינוך" היא הסכמות של 75% מההורים שהילד ייבדק פעם בשבוע. לצורך ההסכמה לוקחים בחשבון גם את המורים המחוסנים והילדים שהחלימו. במידה והמתווה יאושר ילדי ז' עד י' ילמדו באופן מלא (כמו לפני הקורונה). הבעייתיות במתווה, עם זאת, היא שייקח זמן לאסוף או לרכז את הסכמות ההורים.

"חינוך הוא הדבר החשוב ביותר ואנחנו עושים כל מאמץ לפתוח את המקסימום הניתן במינימום סיכון לתלמידים", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "יש לזכור שמלבד כיתות י"א-י"ב, התלמידים אינם מחוסנים וחובה עלינו להגן על בריאותם. אני מודה להנהגת ההורים ולבכירי משרד הבריאות על המתווה המצוין שגיבשו לטובת כלל תלמידי ישראל".

עם זאת, גלנט ממשיך להתנגד למתווה ודורש את הסרת כל המגבלות במערכת החינוך החל מיום ראשון הקרוב. אמש גורם בכיר במשרדו אמר לוואלה! כי מדובר בהקלות "לא רציניות" וכי אין משמעות בפועל להמשך קיום הקפסולות כאשר כל המשק פתוח ובני הנוער מתראים במקומות בילוי, בחוגים ובתנועות נוער ללא כל קשר לקפסולות בבתי הספר. "די לכיתות החצויות וללימודים מרחוק - הגיעה העת לפתוח את מערכת החינוך במלואה. הסיכון הרגשי, החינוכי והחברתי גבוה כעת עשרות מונים מן הסיכון הבריאותי", כתב הבוקר גלנט בטוויטר, והוסיף כי יפעל לשכנע את ראש הממשלה ואת חברי קבינט הקורונה לתמוך בהסרת כל ההגבלות על מערכת החינוך "החל מיום ראשון הקרוב".

גם גורמים במשרד החינוך האשימו היום בשיחה עם וואלה! כי "משרד הבריאות כל יום מודיע משהו אחר ועושה סלט, כל יום שני וחמישי יש מסיבת עיתונאים אחר הצהריים ואין להם משהו חשוב להגיד חוץ מביטול הקפסולות בכיתה ד'".

יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מברך על ההקלות שהתקבלו למערכת החינוך כפי שדרשנו- בדגש על הרחבת פעילות כיתות ז-י' והחזרה המלאה ללימודים בכיתות ד'. בשבוע הבא נפעל ביחד עם משרדי הבריאות והחינוך למתווה חזרה מלאה של הלימודים בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully