וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מאשים: משרד הבריאות מונע לימודים מלאים אחרי הפסח

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 10:37

הדיונים בין הצדדים הגיעו למבוי סתום, וטרם ברור אם יינתנו הקלות נוספות במערכת החינוך, על אף מצב התחלואה. נתוני המשרד מעידים ששיעור החולים בקרב תלמידים נמוך, וגורמים טוענים כי אין היגיון בהשארת המצב כפי שהוא. משרד הבריאות: "עושים פעולות מדודות ולא נמהרות"

בווידאו: חצי מיליון תלמידים שבים ללימודים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: רוני כנפו, יותם רונן

חופשת הפסח מתקרבת לסיומה, ועדיין לא ברור אם יינתנו הקלות נוספות במערכת החינוך. שר החינוך יואב גלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס דרשו לבצע פתיחה כוללת של המערכת מיד לאחר החג, ללמידה שגרתית בכיתות ולכל אורך השבוע, אולם הדיונים בין המשרד של גלנט למשרד הבריאות בנושא הגיעו למבוי סתום.

גורם בכיר במשרד החינוך אמר היום (חמישי) לוואלה! כי משרד הבריאות אינו פתוח לשינויים מההחלטות שהתקבלו בנושא לפני שבועיים, על אף שתמונת המצב אחרת לגמרי. "אין שום היגיון בכך שכל המשק פתוח - ועדיין אי אפשר להחזיר בצורה אחרת את מערכת החינוך", אמר. "הירידה בתחלואה במערכת החינוך היא דרמטית. 75% מעובדי ההוראה מחוסנים או החלימו, כמו גם 66% של תלמידי כיתות י"א-י"ב. אי אפשר להגיד יותר בוא נחכה ונראה מה עם התחלואה. אין היגיון בעניין הזה".

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
טרם ברור האם יינתנו הקלות נוספות במערכת החינוך/שלומי גבאי

לפי נתוני משרד החינוך, תלמידים מהווים כיום כ-50% מכלל האוכלוסייה הלא מחוסנת, אך שיעורם בקרב החולים המאומתים עומד על 25% בלבד. לדברי הגורם, "אין באמת הכרח לעשות החמרות גדולות דווקא במערכת החינוך. היא נשלטת, מפוקחת ומנוטרת, ניתן לעצור בה שרשראות הדבקה במהירות".

פרט לתלמידי כיתות א'-ד', שלפני היציאה לחופשת פסח למדו במשך חמישה ימים בשבוע, ביתר השכבות מתקיימת למידה חלקית בלבד. כך, למשל, תלמידי כיתות ז'-י' שלמדו במשך רוב השנה מהבית חזרו ללימודים לפני שלושה שבועות במשך יומיים בשבוע, ארבע שעות ביום. זאת, בשל מגבלות מתווה החזרה שמחייב שכל מורה ילמד בארבע קפסולות לכל היותר.

מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, כיתות ז'-ט' למדו כ-26 ימים בלבד, בהנחה שהן גם היו באזורים ירוקים וצהובים, ותלמידי כיתות י' למדו כ-30 ימים. "התלמידים נמצאים באינטראקציה רבה אחד עם השני ממילא, הולכים למסיבות ומסתובבים. אין שום סיבה לא לתת להם לסיים את השנה הזאת כמו שצריך", סיכם הגורם הבכיר.

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
רוצים לוודא שאין עלייה בתחלואה לאחר החגים/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות הסבירו לוואלה! כי הם רוצים לוודא שאין עלייה בתחלואה בעקבות החגים האחרונים, בהם נפגשו משפחות מורחבות וגרמו לסכנת הידבקות. "מיד לאחר הפסח תבוטלנה הקפסולות בכיתות ג' ותהיה למידה רציפה, כמו בכיתות א'-ב'. בנוסף לכיתות י"א-י"ב בהן יש 90% התחסנות גם יבוטלו הקפסולות. אנחנו עושים פעולות מדודות ולא נמהרות", השיבו במשרד.

גורם בכיר במשרד התרעם על חוסר הסבלנות של ראשי מערכת החינוך: "לכולם יש תחושה שהקורונה נגמרה. הילדים לא מחוסנים וצריך לשמור עליהם, ולכן אי אפשר לצאת למהלך גדול, אלא לחכות עוד קצת. אם במשרד החינוך היו דוחפים את צוותי ההוראה להתחסן במקום לדחוק במשרד הבריאות לפתוח את הפעילות - אולי היינו במקום אחר".

מהנהגת ההורים הארצית נמסר כי "אנו דורשים להחזיר את מערכת החינוך ללמידה מלאה. מספר הילדים המאומתים נמוך מאוד וכל מי שמסתובב בחוץ מבין שאי אפשר להמשיך ולסגור רק את מערכת החינוך בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully