וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן 5 אותר מחוסר הכרה ברכב בבית שמש; מצבו קשה

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 20:13

הילד אותר ברכב חונה ברחוב נחל דולב בעיר עם שני אחיו. צוות מד"א פינה אותו להדסה עין כרם כשהוא מונשם לאחר ביצוע פעולות החייאה. חוקרי המשטרה פתחו בחקירת המקרה, וככל הנראה הילד נחנק ולא לקה במכת חום

בווידאו: פראמדיק מד"א, מתייחס למצבו של בן 5 שאותר ברכב מחוסר הכרה/צילום: דוברות מד"א

ילד כבן חמש אותר היום (חמישי) כשהוא מחוסר הכרה ברכב חונה עם שני אחיו ברחוב נחל דולב בבית שמש. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה במקום ולאחר שחזר הדופק פינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב קשה כשהוא מונשם.

חוקרי המשטרה, שהוזעקו למקום, החלו בחקירת המקרה. בבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי ככל הילד ככל הנראה נחנק ולא לקה במכת חום.

הפראמדיקים של מד"א אלעד פינץ ואהרון אדלר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא בתוך הרכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות וכאשר חזר הדופק וליבו שב לפעום פינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קריטי".

זירת שכחת הילד ברכב בבית שמש 8 באפריל  2021. איחוד הצלה
המקום בו נמצא הילד בבית שמש, היום/איחוד הצלה

לפני כחודש אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תקנות חדשות לחוקי התעבורה המחייבות בהתקן למניעת שכחת ילדים - בכל רכב שמסיע ילדים מתחת לגיל ארבע. בין השינויים המרכזיים - היצמדות לתקן האיטלקי. בהיעדר כל חקיקה מקבילה בעולם, תקן ישראלי או מקבילה אחרת למערכות כאלו - הביא משרד התחבורה את התקנות בניסוח לפיו המוצרים שיאושרו לשימוש יהיו בתקן האיטלקי הקיים (המדינה היחידה המחייבת מערכות כאלו בחוק) או תקן אירופי, אמריקני או קנדי באם יהיו כאלו. שינוי נוסף בתקנות נוגע להורדת הגיל המחייב בהצטיידות במערכת כזו מחמש לארבע שנים.

התקנות שיכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט 2021 נקבעו כהוראת שעה למשך שנתיים ורק לאחר מכן, עם בחינת התוצאות והשינויים יוחלט באם אלו יהפכו לתקנות קבע או יוארכו לפרק זמן נוסף. כניסת האכיפה של התקנות בפועל יהיה ב-1 בינואר 2022, אז תעמוד הענישה על קנס כספי של 250 שקלים ו-4 נקודות חובה לרישיון. כאשר עוד קודם לכן, ב-1 בדצמבר תדווח שרת התחבורה על ההיערכות לכניסתה לתוקף של האכיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully