וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה שלישי בשבוע: בן ארבע מת לאחר שנשכח במשך שעות ברכב בפוריידיס

27.7.2020 / 17:36

הילד, מוחמד חליל תושב היישוב, חולץ מהמכונית הנטושה לאחר ששהה בה לזמן ממושך. הוא פונה לביה"ח הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו כעבור כשעה. בשבוע האחרון מתו בנסיבות דומות ילד בן שלוש במועצה האזורית משגב ובן ארבע בדימונה. מאז 2010 נשכחו או ננעלו ברכב 881 ילדים

בווידאו: בן 3 מת לאחר שנשכח ברכב במועצה האזורית משגב/צילום: מד"א, עריכה: איתי עמרם

ילד בן ארבע מת היום (שני) לאחר ששהה זמן ממושך ברכב נטוש וסגור בפוריידיס. חובשים ופרמדיקים של מד"א מצאו אותו לאחר שחולץ מהרכב כשהוא במצב אנוש, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בזירת האירוע ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה, כשמצבו קריטי ותוך כדי פעולות החייאה. לאחר כשעה נקבע מותו של הילד, מוחמד חליל, בבית החולים. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות האירוע.

חובש מד"א בועז פוקס אמר כי "כשהגענו למקום ראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה, בסמוך לרכב. סיפרו לנו שהוא חולץ מתוך רכב לאחר ששהה בו זמן ממושך". עוד הוסיף כי "הוא היה ללא דופק וללא נשימה, עם סימני מכת חום ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות. פינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים וקירור".

מוחמד עיסא, רופא מתנדב באיחוד הצלה אמר כי כשהגיעו למקום נתקלו בילד כשהוא ללא דופק ונשימה לאחר שלדברי עוברי אורח, הוא שהה ברכב במשך שעות. "ביצעתי בו פעולות ממושכות כולל מתן אדרנלין, אך למרבה הצער נקבע מותו במרכז הרפואי הלל יפה בתום מאמצי ההחייאה", סיפר.

מוחמד חליל בן 4 מפרדיס שאותר ברכב נטוש ומת. 27 ביולי 2020. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
מוחמד חליל בן הארבע שאותר ברכב הנטוש ומת/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

מדובר במקרה מוות שלישי של ילד שנשכח ברכב בתוך שבוע. ביום שישי האחרון מת פעוט בן שלוש מהכפר כמאנה שבמועצה האזורית משגב. הוריו של הפעוט, מוחמד עדנאן סואעד, הצעיר מבין חמשת אחיו, מצאו אותו לאחר ששהה במשך שעות רבות ברכב הנעול בטמפרטורות גבוהות, ופינו אותו למרפאה מקומית - שם נקבע מותו.

כמה ימים לפני כן מת ילד בן ארבע שנשכח במכונית בדימונה. צוות מד"א מצא את הילד מחוסר הכרה, ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים סורוקה שבבאר שבע תוך כדי פעולות החייאה, עם סימנים של מכת חום. כעבור שעות של ניסיונות החייאה קבעו הרופאים את מותו.

עוד בוואלה!

בן 3 מת לאחר שנשכח ברכב במועצה האזורית משגב

לכתבה המלאה
בן 4 במצב אנוש לאחר שנשכח ברכב בפוריידיס; פונה לבי"ח תוך פעולות החייאה. 27 ביולי 2020. אין, אתר רשמי
זירת האירוע בפוריידיס, היום/אתר רשמי, אין

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו ברכב 881 ילדים. 34 מהמקרים הסתיימו במות הילד. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה כי "אנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי שכחת הילדים ברכב. בתקופת הקורונה, כשכולנו בסטרס והשגרה שלנו משתנה חדשות לבקרים, הסיכון לשכחה עולה".

סילבינגר הוסיפה כי "בימים חמים הטמפרטורה ברכב עשויה להגיע ל-70 מעלות בתוך דקות ספורות. מדובר בתנאים קיצוניים המשפיעים במהירות על ילדים צעירים ותינוקות. ככל שהטמפרטורה בחוץ גבוהה יותר, כך הסכנה גדלה".

"אנו מפצירים בהורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - אמצו הרגל מציל חיים", הפצירה. "פתחו את הדלת האחורית בתום כל נסיעה, השאירו חפץ חיוני בספסל האחורי או התקשרו לבן או בת הזוג עם הגיעכם ליעד. בצאתכם מהרכב ודאו שהרכב נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

(עדכון ראשון 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully