וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יביא לאישור הקבינט: יבוטלו הקפסולות בכיתות ד'

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 12:52

את המתווה גיבשו בכירי המשרד לאחר התייעצות עם הנהגת ההורים הארצית, ובמסגרתו תבוטל החובה במדידת חום בבתי הספר. במידה ו-10 ימים לאחר ביטול הקפסולות התחלואה לא תעלה - הן יבוטלו גם בכיתות ה'-ו'. השלטון המקומי הביע התנגדות להצעה וקרא לחזרה מלאה של מערכת החינוך

בווידאו: אלרעי פרייס אומרת שלא תהיה חובת התחסנות על ילדים/צילום: לע"מ

קבינט הקורונה צפוי לאשר היום (חמישי) מתווה שגיבשו בכירי משרד הבריאות במסגרתו יבוטלו הקפסולות בכיתות ד', בדומה לנהוג בכיתות א'-ג'. כמו כן, במידה ועשרה ימים לאחר ביטול הקפסולות התחלואה בנגיף הקורונה לא תעלה - יבוטלו הקפסולות גם בכיתות ה'-ו'. המתווה גובש לאחר התייעצות עם הנהגת ההורים הארצית.

במסגרת המתווה הוחלט גם כי בכיתות ז'-י' יתאפשר מעבר תלמידים בין ארבע קפסולות, במקום בין שתיים כפי שנהוג היום. הדבר אמור לאפשר לתלמידים לעבור בין יותר מגמות. בנוסף כיתות שיפעלו בהתאם ל"מגן חינוך" ילמדו ללא קפסולות. כמו כן, בכל מערכת החינוך תבוטל החובה בהצהרת הורים ומדידת חום בכניסה לבתי הספר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך את המהלך, ואמר כי "חינוך הוא הדבר החשוב ביותר ואנחנו עושים כל מאמץ לפתוח את המקסימום הניתן במינימום סיכון לתלמידים. יש לזכור שמלבד כיתות י"א-י"ב, התלמידים אינם מחוסנים וחובה עלינו להגן על בריאותם. אני מודה להנהגת ההורים ולבכירי משרד הבריאות על המתווה המצוין שגיבשו לטובת כלל תלמידי ישראל".

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
במידה והתחלואה לא תעלה - הקפסולות בכיתות ה'-ו' תבוטל גם כן. תלמידים בבית ספר ברעננה/ראובן קסטרו

מטעם הנהגת ההורים הארצית נמסר כי הם "מודים לשר הבריאות על ההקשבה ועל הגמישות ושיפור המתווה באופן מידי. יחד עם זאת, ההנהגה הארצית עומדת על דעתה כי הפעלת מגן חינוך בערים ירוקות וצהובות קלות איננה נחוצה בשעה זו, בה התחלואה כה נמוכה ומהווה בזבוז משאב לאומי וכספי ציבור. אנו שבים על בקשתנו לכלול את תלמידי התיכון אשר לא התחסנו ואינם מגיעים למכסה של 65%, להפעיל מגן חינוך ולאפשר לכלל התלמידים לשוב ללימודים".

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס ביקר בחריפות את המתווה, וקרא לחזרה מיידית ומוחלטת של כל מערכת החינוך. "השלטון המקומי דורש לבטל את הקפסולות מיד לאחר יום העצמאות בכל מערכת החינוך בארץ ולהחזיר את הילדים ללמידה מלאה", אמר. "52 יום נטו, זה הכול, זה מה שנשאר לתלמידי החטיבות והתיכונים מהשנה הזאת. תנו להם לפחות את זה, בטח ובטח בערים ירוקות שזה רוב המדינה. מספיק עם ההגבלות. אחרי יום העצמאות - חוזרים ללמידה מלאה בכל הגילאים ובכל המסגרות".

שר החינוך יואב גלנט הצטרף לקריאה לפתיחת מלאה של בתי הספר, ואמר כי יפעל להסרת המגבלות החל מתחילת שבוע הבא. "די לכיתות החצויות וללימודים מרחוק - הגיעה העת לפתוח את מערכת החינוך במלואה", כתב גלנט בטוויטר. "הסיכון הרגשי, החינוכי והחברתי גבוה כעת עשרות מונים מן הסיכון הבריאותי. אפעל לשכנע את ראש הממשלה וחבריי לקבינט הקורונה לתמוך בהסרת כל ההגבלות על מערכת החינוך החל מיום ראשון הקרוב".

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
"עושים מאמץ לפתוח את המקסימום הניתן במינימום סיכון". תלמידים בפרדס חנה/שלומי גבאי

אתמול קיימו יו"ר כחול לבן בני גנץ, שרת התיירות אורית פרש הכהן ומומחים נוספים מפגש בו דנו בהמשך המגבלות על מערכת החינוך. לאור נתוני התחלואה הנמוכים, החליטו בכחול לבן לדרוש הקלה משמעותית במגבלות, בדגש על כיתות ז'-י' ובעקבות ימי הלימודים הרבים שהפסידו.

בכחול לבן דורשים להגיע להסכמות מיידיות בין משרד החינוך למשרד הבריאות על מתווה שבבסיסו חזרה נרחבת גם של הכיתות הגבוהות. מהמפלגה נמסר כי תקנות החינוך פוקעות במוצאי שבת, וכי שרי כחול לבן לא מתכוונים לאפשר את הארכתן, ללא הצגת מתווה שיסוכם בין משרדי החינוך והבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully