וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי פרייס: הרף ללימודים ללא קפסולות ירד, לא נחייב ילדים להתחסן

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 21:26

ראש שירותי בריאות הציבור הרגיעה ואמרה כי העלייה במקדם ההדבקה אינה משמעותית, ולא תעצור את המשך הסרת ההגבלות. ביחס למערכת החינוך, אמרה כי פתיחה של כיתות ד'-ו' תידון רק לאחר בחינת הנתונים שיתקבלו מההקלות האחרונות. "המגיפה הולכת ודועכת, פשוט יותר לאט"

בווידאו: אלרעי פרייס אומרת שלא תהיה חובת התחסנות על ילדים/צילום: לע"מ

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה היום (שלישי) שהעלייה במקדם ההדבקה לא תעצור את פתיחת המשק. לדבריה, השינוי מגיע בעקבות מיעוט בדיקות קורונה בחול המועד ועלייה אחריו, ומשמעותו היחידה היא האטה בקצב ירידת התחלואה. כמו כן, הודיעה על הקלות נוספות במערכת החינוך.

"השלב הבא יהיה לפתוח את הקפסולות בכיתה ד'-ו'", סיפרה. לגבי חטיבות הביניים אמרה כי כל כיתה שתיכנס למגן חינוך עם איגום מטושים - בדיקות של 20 מטושים ביחד - תוכל ללמוד ללא קפסולות. שיעור ההתחסנות הנדרש ללימודים ללא קפסולות בכיתות י"א-י"ב ירד, כפי שפורסם בוואלה!, ויהיה 65% לעומת 90% עד כה.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שרון אלרעי פרייס במהלך ועדת הכלכלה 25 בינאור 2020. דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
מסר מעודד. אלרעי פרייס/אתר רשמי, דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

בהתייחס לחיסון ילדים, אמרה כי "גם אם תחלואת הילדים קלה ואסימפטומטית, אנחנו לא יודעים להגיד מה יהיה בתופעות המאוחרות של המחלה הזאת, ולכן אנחנו חושבים שהחיסון טוב להם. בארץ כבר חוסנו 800 ילדים בני 12-15 ולא היו להם שום תופעות לוואי". היא הבטיחה: "לא תהיה חובת התחסנות על ילדים ולא יהיו סנקציות על ילדים שלא התחסנו - הכול יהיה באישור ההורים".

"את כל המשלוחים שהיו חלק מההסכם הקודם קיבלנו. המשלוחים החדשים לא הגיעו כי הממשלה טרם אישרה את ההסכם", הוסיפה. "יש שם חיסונים ל-2022 וכמות לחסן את כלל המחלימים במדינת ישראל, ולכן היה חשוב לנו לקבל את האספקה כבר עכשיו. מקווה שההסכם ייחתם כמה שיותר מהר".

דבריה באו לאחר עלייה מתונה בתחלואה בימים האחרונים. מקדם ההדבקה עלה הבוקר ל-0.78, בעוד הקו הירוק שקבע משרד הבריאות, שמסמן התפשטות מחודשת של המגיפה, הוא 0.8. מתוך 57,726 בדיקות שנערכו אתמול, 0.7% חזרו חיוביות. 376 חולי קורונה נוספים אובחנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully