וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבגרויות: משרד הבריאות החליט להוריד את אחוז ההתחסנות הנדרש ללימודים

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 8:05

ההחלטה הגיעה בעקבות לחץ שהופעל מטעם הנהגת ההורים והשלטון המקומי, ולאחר שאחוז נמוך מכיתות י"א-י"ב אכן הגיעו ליעד המתחסנים שהוצב של 90%. בשלטון המקומי מבקשים לפתוח את כל הלימודים ללא יוצא מן הכלל, אך במשרד הבריאות חוששים מכך מאחר והתלמידים אינם מחוסנים

בווידאו: במחאה על אי חזרתם לבית הספר תלמידי כיתות ז'-י' לומדים בקניון/צילום: רוני כנפו

במגן ישראל החליטו להוריד את אחוז ההתחסנות הנדרש ללימודים ללא קפסולות בכיתות י"א-י"ב, מתחת ל-90% הנדרשים כיום. זאת, בעקבות לחץ שהופעל מטעם הנהגת ההורים והשלטון המקומי. במשרד הבריאות בוחנים האם להוריד את אחוז ההתחסנות ל-70% - בדומה לממוצע ההתחסנות בקרב גילאי 18-16, או לדרוש יותר מכך.

אתמול (ראשון) נערך במגן ישראל דיון על ההקלות במערכת החינוך, כבכל יום רביעי מאז החל משבר הקורונה, לקראת הצבעת הממשלה בנושא שתיערך ביום רביעי הקרוב. הדיון הגיע לאחר שאחוז נמוך מאוד מהכיתות הגיע ליעד שהוצב - 90% התחסנות, וכך נוצר מצב שגם בכיתות הגבוהות לומדים רק יומיים בשבוע לשעות מעטות.

החלטת מגן ישראל הגיעה בשל מבחני הבגרויות ההולכים וקרבים, והצורך לספק לתלמידים מענה הולם, במיוחד עבור כיתות י"ב, שגם בשנה שעברה לא זכו ללמוד למבחנים באופן המטיב ביותר בשל המגפה.

הדיון כלל גם את ביטול הקפסולות בכיתות ד'-ו', אולם במשרד לא הגיעו לכדי החלטה, כשבמשרד הבריאות מבקשים לחכות ולבחון את רמת התחלואה בשבועיים הקרובים, לאחר חג הפסח והפתיחה הנרחבת במשק. אולם, הלחץ על הממשלה גדול מאוד, וייתכן כי הם יאלצו לפתוח יותר מוקדם ממה שהם קיוו.

היום הצטרפו גם כיתות ג' ללימודים מלאים, כמו כיתות א'-ב' שכבר הספיקו לחזור. בנוסף הצטרפו פנימיות, ישיבות ומכינות למתווה של כיתות י"א-י"ב. אולם, בשלטון המקומי מבקשים לפתוח את כל הלימודים ללא יוצא מן הכלל. במשרד הבריאות עדיין חוששים מכך בשל העובדה שהתלמידים אינם מחוסנים ונמצאים בסכנת הדבקה גדולה יותר.

עוד בוואלה!

המשק נפתח והתחלואה צונחת, אך מערכת החינוך תחזור מפסח לאותן הגבלות

לכתבה המלאה

לגבי חטיבות הביניים, במשרד הביאות רוצים לחכות לחיסונם של בני ה-15-12, שצפוי לקבל אישור רשמי במאי הקרוב, ולפתוח את הלימודים באופן מלא רק בשנת הלימודים הבאה.

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הסבירה לוואלה! כי שיעורי התחלואה בקרב בני 18-16 ירד באופן משמעותי עקב מבצע החיסונים. "מאז תחילת המגיפה, בגילאים האלו היו שיעורי התחלואה הכי גבוהים", אמרה. "אם החיסון יאושר, נחיל את אותה חוקיות על כיתות ז'-י' כך שלא יהיו קפסולות בכיתות מעל אחוז התחסנות מסוים. באופן כללי, גם לגבי פעילויות הקיץ, קבוצות מחוסנים יכולות לחזור לפעילות שגרתית כמו קודם. זה תקף לחינוך, טיולים מאורגנים וחינוך בלתי פורמלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully