וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד אנשי שב"כ שנחשד כי הורו על חיפוש באיבר המין של פלסטינית

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 22:06

הפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה נגד שלושה אנשי שב"כ, שנחשד כי ב-2015 הורו לשתי חיילות לחפש באיבר מינה של עצורה בשטחים: "בהעדר די ראיות, לא ניתן להעמיד לדין מי מן המעורבים באירוע זה". במשרד המשפטים ציינו כי התנהלות המעורבים לא עומדת בסטנדרט הנדרש מהם

מחסום מכבים המאויש על ידי שוטרי מג"ב, ינואר 2013. ניב אהרונסון
"קיימת תשתית ראייתית חסרה"./ניב אהרונסון

הפרקליטות החליטה היום (רביעי) לסגור את תיק החקירה נגד שלושה אנשי שב"כ שנחשד כי הורו לשתי חיילות לחפש באיבר מינה של עצורה פלסטינית ב-2015. זאת, בהחלטתה של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן.

לאחר שהוגשה תלונה על התקרית, שעל פי הפרקליטות פגעה "מהותית בכבודה ובפרטיותה", של העצורה בשטחים, המחלקה לבדיקת תלונות של נחקרי שב"כ המליצה באופן חריג לפתוח בחקירה פלילית בגין המקרה. בעקבות ההמלצה, נפתחה חקירה שנערכה על ידי צוות משותף של מח"ש והמשטרה הצבאית. בסיום החקירה, החליטה המשנה לפרקליט המדינה ליטמן לסגור את התיק מחוסר ראיות.

על פי הודעת משרד המשפטים, "נמצא כי קיימת תשתית ראייתית חסרה, בין היתר, ביחס למקור ההנחיה לביצוע החיפוש, לתוכנה ולנסיבות העברתה לגורמי השטח. על כן, בהעדר די ראיות, לא ניתן להעמיד לדין מי מן המעורבים באירוע זה, בין בהליך פלילי ובין בהליך משמעתי".

במשרד המשפטים עוד ציינו כי "החקירה העלתה שעל אף שלא הייתה כוונה לפגוע בעצורה הפלסטינית, התנהלות המעורבים אינה עומדת בסטנדרט המצופה והנדרש מהם". המשנה לפרקליט המדינה המליצה לראש השב"כ לנקוט צעדים פיקודיים ולהפיק מהמקרה לקחים לעתיד. עוד נכתב כי נגד איש שב"כ שלישי ננקטו צעדים פיקודיים ב-2019 בגין התנהלותו באירוע.

המקרה היה הפעם הראשונה בה נפתחה חקירה פלילית בעקבות המלצת מבת"ן, לאחר שהיחידה גנזה יותר מאלף תלונות של פלסטינים. החקירה הפלילית השניה שנפתחה בהמלצת מבת"ן היתה בגין האלימות שהופעלה כלפי המחבל סאמר ערביד, שכמעט הביאה למותו בחקירה. גם היא נסגרה ללא כתבי אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully