וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל תועד עוצר באלימות פלסטיני קשיש; צה"ל: הוא מסית שחיפש פרובוקציה

הסרטון בו נראה החייל לוחץ את רגלו על ראשו של הפלסטיני, הופץ ברשת לצד ההאשטאג #PalestineLivesMatters - בדומה לקריאה המלווה את המאבק נגד אלימות משטרתית כלפי שחורים בארה"ב. צה"ל: "התיעוד מגמתי, הכוח נהג באיפוק למרות אלימות כלפיו, ונאלץ לעצור את האיש"

שוטר ממשטרת מינסוטה דרך על צווארו של עצור שחור עד שמת/--

ברשתות החברתיות הופץ היום (שלישי) סרטון, המתעד לכאורה חיילים עוצרים קשיש תוך שימוש באלימות, בעת דיכוי הפגנת מחאה נגד הפקעת קרקעות מהכפר שופה, ליד טול כרם. בקטע נראים החיילים מטיחים על הקרקע את הקשיש, העונה לשם אבו חנון, ואחד החיילים לוחץ עם רגלו על פניו כדי לאזוק אותו.

בשל הדמיון לפעולה שהביאה להרג ג'ורג' פלויד במיניאפוליס לפני שלושה חודשים, הסרטון מופץ על ידי פלסטינים לצד ההאשטאג #PalestineLivesMatters - בדומה לקריאה המלווה את המאבק נגד אלימות משטרתית כלפי שחורים בארצות הברית.

מעצר אלים של פלסטיני בידי חיילי צה"ל ליד טול כרם שבמערב השומרון. 01 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
תיעוד החייל לוחץ את ברכו על ראש הפלסטיני/אתר רשמי, אתר רשמי

בצה"ל הכחישו את ההאשמות, וטענו שהסרטון אינו משקף את מהלך האירועים ואת "האלימות כלפי הכוח הצבאי שקדמה למעצר". עם זאת, נמסר, "האירוע ימשיך להיבדק על ידי המפקדים בימים הקרובים".

בדובר צה"ל הסבירו כי האירוע המצולם הוא חלק מהפגנה שכללה זריקת אבנים לעבר חיילים, כשלפי הודעתם, מתנהלות שם הפגנות דומות כבר כמה ימים ברצף. זאת ועוד, בצה"ל טענו כי אותו קשיש "שמוכר כמסית מרכזי", לדבריהם, "דחף את מפקד הכוח מספר פעמים וניסה ליצור פרובוקציה".

עוד בוואלה!

בכיר חמאס: אם ישראל לא תיישם את ההבנות בתוך חודשיים - נחזור להסלמה

לכתבה המלאה

בהמשך לכך, אמרו כי "מפקד הכוח גילה איפוק, אך לאחר מספר תקיפות כלפיו, נאלץ הכוח לעצור את החשוד מאחר שהמשיך לתקוף את הכוח. החשוד אף התנגד למעצרו, ועל כן הכוח נאלץ לאזוק אותו". עוד הוסיפו כי לאחר המעצר הוענק לקשיש טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully