וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות במערכת הביטחון על ניהול המערכה האיראנית: "חשש לתגובה נגד כלי שיט ישראליים"

7.4.2021 / 12:00

ברקע הדיווחים הזרים על תקיפת ספינת המשא האיראנית, גורמים במערכת הביטחון טוענים כי קיימים חילוקי דעות בתוך צה"ל ובינם ובין גופי ביטחון על אופי התגובה הנדרשת בעקבות הפגיעה בכלי שיט אזרחיים בבעלות ישראלית. גנץ: "ישראל תמשיך להגן על עצמה"

בווידאו: תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן/רשת אל-מיאדין

במערכת הביטחון גוברת הביקורת על האופן בו צה"ל מנהל את המערכה נגד איראן, על רקע הפרסומים האחרונים אודות תקיפה של שני כלי שיט אזרחיים בבעלות ישראלית בים האדום ובאוקיינוס ההודי, וגם בעקבות הדיווחים הזרים כי ישראל עומדת מאחורי תקיפת ספינת המשא האיראנית מול חופי אריתריאה. לדברי גורמים במערכת הביטחון, קיימים חילוקי דעות בתוך צה"ל ובינם ובין גופי ביטחון אחרים בישראל על ניהול המערכה נגד איראן ובנוגע לתגובות לתקיפת כלי השיט.

"העובדה שהאיראנים תקפו שני כלי שיט אזרחיים בבעלות ישראלית מצביעה על כישלון של מפקדי המערכה, אין מילה אחרת", הסבירו הגורמים. "המערכה הזו צריכה להיות חשאית, עמומה ולא ישירה. היא בטח לא יכולה להעמיד בסכנה אינטרסים אזרחיים של ישראל".

הם הוסיפו כי "בשלב הזה אי אפשר להתעלם מהמציאות הביטחונית המורכבת שנוצרה ובטח לא מהפרסומים הזרים על תקיפת אונייה איראנית שמיוחסת לישראל, במיוחד אחרי ההכחשה האמריקאית שלא מדובר בפעולה שלהם. המצב הזה מעמיד בסכנה כלי שיט אזרחיים נוספים של ישראל והחשש הוא שהאיראנים ינסו לפגוע שוב בכלי שיט אחרים. מישהו צריך לתת על כך את הדעת".

ספינת הביון "סאביז" האיראנית שהותקפה בים האדום סמוך לחופי אריתריאה. 7 באפריל 2021. Fleetmon, אתר רשמי
"המערכה הזו צריכה להיות חשאית". ספינת המשא האיראנית שהותקפה Saviz/אתר רשמי, Fleetmon

ברקע זה, שר הביטחון בני גנץ אמר כי ישראל תמשיך להגן על עצמה. "אני לא מתייחס לאף אחת מהפעולות במזרח התיכון שמשויכות אלינו", אמר באירוע לציון עשור לכיפת ברזל. "אבל אנחנו לא יוצאים לאפטר בשום נקודת זמן. אין די במערך הגנה. אם צריך נבצע פעולות התקפיות".

הספינה האיראנית, שלפי הדיווחים הזרים נפגעה באמצעות מוקשים, מוכרת היטב במערכת הביטחון הישראלית וצולמה בעבר על ידי לוויינים. לטענת מומחים בישראל, מדובר בספינה שמשמשת את משמרות המהפכה באיראן כבר שנים רבות לצורכי לוגיסטיקה, שיחלוף מאבטחים או הפקדת נשק לפני חציית תעלת סואץ.

עוד בוואלה!

המאבק החשאי והמסוכן שניהל צה"ל מול איראן בים האדום

לכתבה המלאה

הספינה ממוקמת במרחק עצום מתימן כך שאין לה חלק ישיר ציר ההברחות של אמצעי לחימה ודלק מאיראן לאזור. לפי הערכות המומחים, מי שתקף את האונייה של משמרות המהפכה שידור חולשה ולא עוצמה, וכי כל מי שמפליג באזור יודע למי האונייה הזו שייכת, כך שלא מדובר באונייה שפועלת במסווה או בחשאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully