וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדיו של הרב ברלנד: "מתחזה לחולה כל פעם שנקרא לדיון שנקבע בעניינו"

5.4.2021 / 20:04

תושבי זכרון יעקב, שם שוהה הרב שהורשע בעבירות מין, מתחו ביקורת על הרגלו להזעיק אמבולנס בעת שינוי במצבו המשפטי. גם בפרקליטות טוענים כי מאז שוחרר למעצר בית, ברלנד לא התייצב אפילו לדיון אחד בעניינו. "באופן תמוה, דווקא בתקופת פגרת הפסח, לא נדרש לפנות לביה"ח"

בווידאו: עשרות חסידי ברלנד רודפים אחרי האמבולנס שמפנה אותו לבית החולים/צילום: יואב איתיאל

תושבי זכרון יעקב שאינם מרוצים משהיית החסידים מחוץ לבית בו מוחזק הרב אליעזר ברלנד במעצר בית הגיבו היום (שני) באופן ציני לפינויו הבוקר לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם אושפז במחלקה פנימית שהוא במצב קל לאחר שנפל בביתו. לדבריהם, הוא מתחזה לחולה בכל עת שהוא מרגיש כי מתהדקת אחיזת רשויות החוק בו. הם טענו כי "התחלותו המדומה" הלילה היא תוצאה ישירה של בקשה שהעבירה הפרקליטות אמש לבית המשפט המחוזי בירושלים, להחמיר בתנאי מעצרו ולהוציא אותו מהישוב בו נוכחותו מסעירה את התושבים ואת המועצה המקומית.

"מאז שוחרר ממשמורת שירות בתי הסוהר ועבר למעצר באיזוק, לא התייצב ולו לדיון אחד שנקבע בעניינו", נטען במסמך מטעם הפרקליטות. "בכל פעם בו נקבע דיון בעניינו, טען כי הוא אינו מסוגל להתייצב למשפטו בשל מצבו הרפואי". הפרקליטות מציינת כי "בחלק מהמקרים פנה לבית החולים ביום הדיון או הזמין אמבולנס בסמוך לדיון על דעתו עצמו או מפקחיו, כאשר לעתים עוד באותו היום היה שב".

עוד צוין כי "באופן תמוה, דווקא בתקופת פגרת חג הפסח, כאשר לא נקבעו דיונים, לא נדרש לפנות לבית החולים ולא ביקש להזמין אמבולנס אל מקום מעצרו כלל".

הרב ברלנד בחצר בית בזכרון יעקב, אפריל 2021. ללא, תמונות גולשים
מאז שוחרר משירות בתי הסוהר ועבר למעצר באיזוק, לא התייצב לדיון אחד שנקבע, ברלנד בחצר הבית בו הושם/תמונות גולשים, ללא

לאחר שתם חג הפסח, בפרקליטות טענו כי יש להגביר את השמירה על ברלנד וכי "עולה הצורך בהעברת מקום המעצר למקום חדש, אשר יש לקוות שיישאר חסוי מפני קהילתו, בהתאם להחלטה המקורית".

מפקד תחנת המשטרה בזכרון יעקב, סגן-ניצב ערן מזוז, ביקש גם הוא להעביר את הרב ברלנד למקום אחר. "תומכיו הגיעו לכתובת עוד בטרם הגיע הנאשם", כתב במכתב ששיגר אמש לפרקליטות מחוז ירושלים המנהלת נגד הרב שהורשע בעבירות מין וריצה מאסר בכלא משפט נוסף, בגין עושק, קבלת דבר במרמה, ועבירות חמורות נוספות בפרשייה בהיקף של 54 מיליון שקלים.

המכתב ששלח מפקד תחנת זכרון יעקב לפרקליטות בנושא הרב ברלנד. ללא, צילום מסך
המכתב ששלח מפקד תחנת המשטרה בזכרון יעקב לפרקליטות/צילום מסך, ללא

"בכל רגע נתון כולל סופי שבוע ישנה התקהלות של עשרות מתומכיו בכתובת הנ"ל, אשר פוקדים את המקום בכל שעות היממה", דיווח מזוז. "מרגע כניסתו של הנאשם לדירת המפקחים נפתחו עשרות רבות של אירועי מוקד בגין הסגת גבול פלילית, הקמות רעש והתאספות בניגוד לתקנות הקורונה".

מזוז ציין כי "רבים מתומכיו של הנאשם לנים בתוך בניינים סמוכים, בחדרי מדרגות והגגות וזאת תוך גרימת נזק לרכוש, כמו כן מקימים אוהלים". בנוסף מסר כי "לאחרונה ישנה עלייה בכמות האירועים ואף עימותים בין קהל תומכיו של אליעזר ברלנד לבין תושבי המקום אשר דורשים התערבות משטרתית על בסיס קבוע".

חסידי הרב ברלנד מחוץ לבית הו הם מאמינים שהוא שוהה בזכרון יעקב. 3. במרץ 2021. ., אתר רשמי
לטענת הפרקליטות יש להגביר את השמירה על ברלנד ולהעבירו למקום מעצר חדש, חסידי הרב מחוץ לביתו/אתר רשמי, .

ראש המועצה המקומית של זכרון יעקב, זיו דשא, שיגר לפרקליטות מכתב זועם בו הלין על אודות יישום החלטת בית המשפט לשחרר את ברלנד למעצר בית בתנאים מגבילים וכי "חלקים ניכרים ומהותיים ממנה מופרים ברגל גסה תוך מרמס ובזיון בית המשפט תוך שהדבר מהווה מטרד קשה ביותר לשכנים הגובלים במקום הימצאו וסבל למאות תושבים ובכלל זה משפחות צעירות הגרות בשכנות". לדבריו, "צאן מרעיתו עושה הכול אבל הכול על מנת לראות את מר ברלנד". דשא אף שלח העתק של מכתבו לממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן.

אלא שברלנד עסוק בשלו. רק בשבוע שעבר פנו לבית המשפט סנגוריו, עו"ד עמית חדד ועו"ד נועה מילשטיין, וביקשו להתיר לו שלא להעסיק יותר את חברת האבטחה המפקחת עליו, לאפשר לבני משפחתו לערוך אצלו ביקורים, ולאפשר לו לצאת פעמיים ביום למניין בבית כנסת לשעתיים וחצי בבוקר, לתפילת שחרית ולשעתיים וחצי לפנות ערב, לתפילות מנחה וערבית. "כידוע, ביהדות, כל תפילה בציבור חייבת להתקיים עם מניין", נימקו. חדד ומילשטיין טענו כי "הוכיח שניתן לתת בו אמון - שכן מאז מעצרו לא הפר תנאי אחד מתנאי המעצר".

חסידות הרב ברלנד מחוץ לבית בו הן מאמינות כי הוא מוחזק בזכרון יעקב. -, אתר רשמי
"מטרד קשה ביותר לשכנים הגובלים במקום הימצאו וסבל למאות תושבים", חסידות הרב מחוץ לביתו/אתר רשמי, -

ובינתיים, בעקבות הלחץ, סנגורו של ברלנד, עו"ד חדד, הציע חלופה סודית, במסגרתה פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים והביע את הסכמתו להעברתו למעצר בית חלופי אחר, במרכז הארץ ולא בירושלים. אולם ציין כי ישנה חשיבות לכך שיהיה קרוב יותר לעיר, שם מתנהל משפטו.

חדד חושש מחילוט הערובה בסך 1.2 מיליון שקלים שהופקדה עבור הרב, וטוען כי אין אלה כספיו אלא כספי ערבים שנאספו להבטחת תנאי מעצרו. במהלך הדיונים בבית המשפט בעניינו של ברלנד, פורסם במספר כלי תקשורת מקום שהותו לחלק מאנשי קהילתו, מה שגרם לעימותים בין חסידיו לבין תושבי המקום. לכן, "תנאי מעצרו נשמרים באדיקות בהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד", טען חדד.

הדרישות של ברלנד

דיון במשפטו של ברלנד קבוע ליום חמישי הקרוב, אולם ספק אם יתקיים. הסנגורים העבירו כבר שורת דרישות לשופטת עינת אבמן-מולר, טרם יחודשו הדיונים בעניינו, "שמטרתן למנוע פגיעה קשה בחייו". הם מבקשים לדחות את חידוש המשפט ב-4-3 שבועות, "מסיבות רפואיות" ודורשים להגביל את תכיפות הדיונים ללא יותר מאחד בכל שבועיים, וכן, כי על כל דיון להמשך לא יותר משעתיים וחצי, כשאחרי כל חצי שעה תתקיים רבע שעה הפסקה. הם דורשים כי בסמוך לאולם הדיונים יוכן חדר מנוחה שם ישהה הרב במהלך ההפסקות.

בזמן הדיון "יש לדבר בקצב דיבור איטי ככל הניתן, ובשפה פשוטה" וכן, "לשמור על אווירה נינוחה באולם, ובכלל זה יש להימנע מלהפתיע את המבקש (אליעזר ברלנד - י"א) ולהיערך מראש לעדויות שיכולות לגרום להתרגשות". אח או חובש נדרשים להיות נוכחים ובאולם יש לוודא כי יימצאו דפיברילטור, מד לחץ דם וערכת עזרה ראשונה. יש לוודא כי לפני כל דיון תימצא באולם הדיונים ספה ומיטה לשימוש המבקש לפי הצורך". לדבריהם, "יש לאפשר לו לשבת על ספה או לשכב על מיטה במהלך הדיון בענינו". בנוסף, "יש לוודא כי אולם הדיונים נמצא בסמוך לתא שירותים קרוב ופנוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully