וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד פונה לביה"ח לאחר שנפל, עשרות חסידיו תועדו רודפים אחר האמבולנס

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 17:14

אנשי מגן דוד אדום הגיעו לבית בזכרון יעקב בו מוחזק לפי עדויות מנהיג קהילת שובו בנים במעצר בית. זאת, לאחר שככל הנראה נפצע בנפילה ונזקק לטיפול רפואי בבית החולים. בתיעוד מהמקום נראו עשרות מחסידיו עטים על האמבולנס ומטפסים עליו לאחר שהחל בנסיעה

בווידאו: עשרות חסידי ברלנד רודפים אחרי האמבולנס שמפנה אותו לבית החולים/צילום: יואב איתיאל

עשרות חסידי קהילת שובו בנים תועדו היום (שני) רודפים ומטפסים על אמבולנס בזכרון יעקב בעת פינוי של מנהיג הקהילה, הרב אליעזר ברלנד. הרב על פי עדויות מוחזק בדירה בעיר במעצר בית, והוא נזקק לטיפול רפואי בבית החולים לאחר שנפל בביתו.

תיעוד האירוע מגיע ברקע העימותים שהתרחשו במהלך סוף השבוע בין תושבים בזכרון יעקב לחסידי הרב המתגודדים זה שבועות מול הבית בו הם מאמינים כי הוא מוחזק במעצר בית "בשל מצבו הרפואי בגילו המתקדם". העימותים הסלימו לחילופי מהלומות לאחר שהתגודדו בסמטה עשרות מחסידיו, קיימו תפילת חג ושרו שירים תוך הקמת רעש. לדברי התושבים, גם הבוקר החסידים התגודדו מחוץ לבית.

אליעזר ברלנד מפונה לבית החולים לאחר שנפל 5 באפריל 2021. מערכת וואלה!NEWS, אתר רשמי
חסידי ברלנד רודפים אחר האמבלונס בזכרון יעקב/אתר רשמי, מערכת וואלה!NEWS

זה שבועות שהחסידים והחסידות מתפללים סמוך לבית, מנסים להציץ פנימה לחצר, וקוראים קריאות. השכנים מלינים על ההתגודדויות האלה מאז חודש ינואר, לסירוגין, כשבמהלך התקופה אושפז ברלנד בשל הידרדרות במצבו הרפואי.

לאחרונה שוחרר ברלנד מאשפוז, ושוב חזרו ההתגודדויות והחלו עימותים עם תושבים שאינם מרוצים משהיית החסידים ברחוב, כמו גם ברחוב הסמוך לו, ברוב שעות היום. אתמול בלילה המתיחות הגיעה לשיאה כשהמשטרה הוזעקה, ובהמשך נזקקה גם לתגבורת. העימותים נמשכו בסבבים, במהלכם החסידים שבו למקום בעת עזיבת השוטרים, עד שלקראת חצות הרוחות נרגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully