וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה במעצר: הרב ברלנד ישוחרר למעצר בית

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר לשחרר את הרב הנאשם בין היתר בכך שהבטיח במרמה ריפוי לחולים בעלי שיתוק מוחין. הוא יהיה תחת מעקב אלקטרוני, וייאסר עליו להיות במגע עם בני הקהילה שלו, או לעשות שימוש באמצעי תקשורת

בווידאו: הרב ברלנד נשלח למעצר בית בפיקוח אזיק אלקטרוני/צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (שני) לשחרר למעצר בית את הרב אליעזר ברלנד, תחת פיקוח אלקטרוני. בנוסף, ברלנד יידרש להפקיד יותר ממיליון שקלים להבטחת התנאים וכן נקבעו כמה ערבויות.

על ברלנד נאסר לעשות שימוש באמצעי תקשורת או להיות במגע עם בני הקהילה שלו בכל אמצעי תקשורת. ברלנד נמצא במעצר מזה כשנה, ובמרץ האחרון הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק. כתב האישום נגדו מפרט 16 מקרים שונים, שבחלקם הבטיח ריפוי למקרים של מוות מוחי וריפוי לחולים בעלי שיתוק מוחין.

בנוסף, נקבעה תכנית של חברת אבטחה, שאנשיה בין היתר חתומים על ערבות. לשאלת השופט, הבהיר ברלנד כי הוא מתחייב לעמוד בכל התנאים.

עוה"ד עמית חדד נועה מילשטיין ואביחי יהוסף ממשרד חדד רוט שנהר ושות' ועו"ד רותם טובול, המייצגים את הרב ברלנד מסרו כי הם מברכים על החלטת בית המשפט. "לצערנו מצבו הבריאותי של הרב ברלנד התדרדר מאוד בחודשים האחרונים ואנחנו שמחים שבתי המשפט הכירו בהכרח לשחרר את הרב ברלנד לחלופת מעצר שתאפשר לשמור על בריאותו, עד לסיום ההליך המשפטי", מסרו.

הגשת כתב אישום כנגד הרב ברלנד, משפט מחוזי ירושלים, 1 במרץ 2020. רוני כנפו
נמצא במעצר זה כשנה. הרב ברלנד בהגשת כתב האישום, מרץ/רוני כנפו

כתב האישום נגד ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", כולל 16 מקרים שונים, שבחלקם הבטיח ריפוי לחולים בעלי שיתוק מוחין ולמקרים של מוות מוחי, והוא מואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק.

"בעצמו ובאמצעות עוזריו, יצר כלפי הפונים אליו מצגי שווא שונים, לפיהם הוא בעל כוחות מיוחדים לגרום לכך כי יקבלו מרפא ומזור למצוקותיהם, וזאת באמצעות תשלום סכומי כסף של אלפי שקלים לידיו", נכתב בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש מרץ האחרון.

כמו כן, בכתב האישום נכתב כי "מצגי השווא הנ"ל הוצגו על ידי הנאשם לפונים אף במצבים קיצוניים כגון - תחיית המתים, החלמה מלאה ממחלות קשות וחשוכות מרפא, החלמה ממצבים רפואיים קבועים (כגון נכות) ומצבים רפואיים קשים, וכן היחלצות ממצבי דחק כגון מאסר או איתור נעדרים. לעיתים במסגרת מצגי השווא, עשה הנאשם שימוש בהמלצות על תכשירים או כדורים לגביהם מסר פרטים כוזבים".

ברלנד ריצה בעבר עונש מאסר בגין עבירות מין שביצע בנשים מהקהילה שתחת הנהגתו. הוא הורשע על פי הודאתו בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה ונידון ל-18 חודשי מאסר, אך שוחרר למעצר בית בגין מצבו הבריאותי. הוא נעצר בדרום אפריקה בתום מצוד ארוך אחריו, לאחר שנמלט מהארץ במנוסה מן הדין. בנוסף לעונש המאסר, הוא חוייב בפיצויים של 25 אלף שקלים למתלוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully