וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת מודיעין בזמן אמת ובכל מזג אוויר: המטוס החדש של חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 17:19

בבסיס נבטים נקלט המטוס "אורון", עליו מותקנות מערכות מתקדמות שמציגות פריסת כוחות קרקעיים של צבאות אויב וארגוני טרור במעגלים קרובים ורחוקים. את המטוס תפעיל טייסת 122, שבאחריותה כלי טיס למטרות מודיעיניות. נורקין: "ביטוי נוסף להגברת האפקטיביות של חיל האוויר"

בווידאו: מטוס המודיעין החדש "אורון" שנקלט בחיל האוויר/צילום: דו"צ

מטוס המודיעין המתקדם מסודו בעולם, "אורון", נקלט היום (ראשון) בבסיס חיל האוויר נבטים. כלי הטיס ישמש למשימות מודיעין בזמן אמת, ועליו יותקנו מכ"ם ומערכות מודיעיניות מתקדמות תוצרת התעשייה האווירית.

"אלו יעניקו לצה"ל מימד מודיעיני חסר תקדים בהיבטי כיסוי שטח ובעומק הכיסוי - בזמן אמת, בכל מזג אוויר ובכל תנאי ראות. המטוס יאפשר יצירת תמונת מודיעין מקיפה בזמן אמת, הכוללת פריסת כוחות קרקעיים של צבאות אויב וארגוני טרור, במעגלים קרובים ורחוקים, בשגרה, במב"ם (המערכה שבין המלחמות) ובלחימה", נמסר מדובר צה"ל.

את המטוס תפעיל טייסת 122, "הנחשון", כשמפעילה כיום מטוסי שביט ועיטם למטרות מודיעיניות.

קליטת מטוס ״אורון״ בחיל האוויר. דובר צה"ל
קליטת מטוס אורון בבסיס נבטים, היום/דובר צה"ל

בטקס קליטת המטוס בבסיס נבטים אמר מפקד חיל האוויר אלוף נורקין כי "ההצטיידות במטוס 'אורון' היא ביטוי נוסף להגברת האפקטיביות של חיל האוויר. יכולותיו של המטוס מוסיפות נדבך נוסף ליכולות המבצעיות והאסטרטגיות הקיימות בחיל האוויר, אשר יבטיח את המשך שמירת עליונותו בשמי המזרח התיכון והגנת שמי מדינת ישראל וביטחונה".

"זהו מהלך המשקף חזון ליכולת איסוף מתקדמת, המתאימה לשדה הקרב ומאפשרת פעולה במגוון זירות רחב. לצה"ל ולחיל האוויר בתוכו, מגוון יכולות איסוף, אולם ה'אורון' מחזק את העליונות שלנו ואת היכולות שלנו לפעול במעגל השני והשלישי, ולנוע בין הזירות בקצב גבוה ולאורך זמן", הוסיף.

קליטת מטוס ״אורון״ בחיל האוויר. דובר צה"ל
"יבטיח את המשך שמירת עליונותו בשמי המזרח התיכון". אלוף נורקין, היום/דובר צה"ל

ראש מחקר ופיתוח במינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) תת-אלוף יניב רותם ציין כי "מטוס המשימה נותן לצה"ל ממד מודיעיני חדשני וחסר תקדים באמצעות מערכות חישה פורצות דרך, מגוון סנסורים והמכ"ם שמותקנים על המטוס. כל אלה יזרימו למערכי המודיעין של צה"ל מידע רב ערך".

לדברי סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל "אלתא" יואב תורג'מן, "התעשייה האווירית גאה לספק למשרד הביטחון וצה"ל את מטוס המודיעין המתקדם ביותר בעולם, שיעניק יכולות מבצעיות שוברות שוויון ויכולות איסוף מידע חסרות תקדים. הטכנולוגיה הייחודית, מתוצרת כחול לבן תשפר את כושר ההתמודדות של צה"ל במגוון זירות הלחימה בדגש על יכולות התקיפה של חיל האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully