וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על רכש החיסונים: גנץ ביקש ממשרד הבריאות הבהרות

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 17:11

גנץ שלח מכתב למנכ"לי משרד הבריאות והאוצר בעקבות סדרת דיונים שקיים בנושא, בטענה שההצעה מלאה בפערים המצריכים הבהרות מקצועיות בסיסיות. בין היתר, הדגישו בלשכתו, כי לא ברורה הדחיפות של המשרדים לאשר תקציבים חדשים שיגדילו את הגירעון

בווידאו: נתניהו מאשים את כחול לבן בעיכוב רכישת חיסונים/צילום: דוברות הליכוד

יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה היום (רביעי) למשרדי הבריאות והאוצר לקבלת הבהרות בנושא הצעת ההחלטה על רכש החיסונים. זאת, בטענה שההצעה כורכת מספר נושאים שאין קשר ביניהם לבין חיסונים ומלאה בפערים המצריכים הבהרות מקצועיות בסיסיות.

גנץ שלח מכתב למנכ"לי המשרדים בעקבות סדרת דיונים מקצועיים והתייעצויות שקיים. "הצעת המחליטים כוללת אישור דברי חקיקה הכורכים בתוכם מספר נושאים שאינם רק נושא רכש החיסונים, כפי שנטען בפומבי, ונעדרות ממנה הבהרות באשר למצב העובדתי הקיים, לתכלית ההצעה ולדחיפותה", נכתב במכתבו של גנץ שנשלח מלשכתו לפרופ' לוי ולממלא מקום המנכ"ל באוצר יעקב בליטשטיין.

המכתב ששלח גנץ מגיע ברקע הקרבות בין הליכוד לכחול לבן סביב ביטול ישיבת הממשלה ואישור המינויים, ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טען אמש כי יו"ר כחול לבן מעכב את רכש החיסונים לקורונה.

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ במליאת הכנסת, 31 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לא ברורה הדחיפות לאשר תקציבים חדשים שיגדילו את הגירעון. גנץ/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

לפי בדיקה שערך גנץ, לאחר הרכש המדובר תיוותר יתרת חיסונים ללא שימוש בעלות גבוהה, מבלי לפרט את הסיבה. כמו כן, ישנה עמימות לגבי היכולת להחליף את החיסונים במקרה של מציאת וריאנטים חדשים.

בנוגע למקורות התקציביים של ההחלטה, מציינים בלשכת גנץ, כי לא ברורה הדחיפות לאשר תקציבים חדשים שיגדילו את הגירעון, בדגש על הנושאים שאינם קשורים לרכש החיסונים ולצורכי מערכת הבריאות. כל זאת, כאשר קיימת יתרה לא מנוצלת ב"קופסאות הקורונה" שאושרו.

בלשכת גנץ מדגישים בפני הגורמים הרלבנטים כי ככל שתקודם החלטה, היא תעסוק בנפרד בנושא החיסונים הדחוף, ללא קשר לסוגיות אחרות שהוטמעו בה, שאינן סודיות ושאינן דחופות.

לנוכח סירובו של נתניהו למנות שר משפטים, גנץ סירב לכנס את ישיבת הממשלה שהיתה אמורה להתקיים ביום ראשון לאישור תקציב מיוחד להתמודדות עם הקורונה בסך 6.7 מיליארד שקלים, מתוכם 3.5 מיליארד שקלים לרכש חיסונים נוספים. מאז הליכוד וכחול לבן מנהלים קרב האשמות על החיסונים ומינוי שר המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully