וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ביטל את ישיבת הממשלה: נתניהו מסרב לאשר מינוי קבע; הליכוד: חוסר אחריות

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 9:29

יו"ר כחול לבן הסביר כי סירוב רה"מ להעניק אישור למינוי קבוע לשר משפטים יביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה. מנגד, בליכוד טענו כי "גנץ מסכן את שלומם של האזרחים". בישיבה היו אמורים לדון בתקציב מיוחד להתמודדות עם הקורונה, וגורמים בכחול לבן הביעו תמיהה על ההצעה

גנץ: אני כאן כדי להמשיך להיות חלק מהנהגת המדינה/צילום: יותם רונן

יו"ר כחול לבן בני גנץ ביטל אמש (ראשון) את ישיבת הממשלה שתוכננה להתקיים היום בעקבות אי-הסכמות עם הליכוד בנוגע למינוי קבע של שר משפטים. בתגובה, בליכוד כינו את המהלך של גנץ "שערורייתי", וטענו כי הוא עשוי להביא לביטול משלוחי החיסונים הבאים.

"לאור סירוב גוש הליכוד ונתניהו לאשר בישיבת הממשלה מינוי קבע של שר משפטים, מה שיביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה, לא תתקיים מחר ישיבת הממשלה", נמסר מטעמו של גנץ.

"שערורייה שלא תאומן: בשביל מינויים וג'ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא", השיבו בליכוד. "אם הממשלה לא תאשר מידית את החוזים שהשיג ראש הממשלה נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות. בני גנץ פועל בחוסר אחריות שמסכן את שלומם ובריאותם של כל אזרחי ישראל. גנץ לפני הכול".

הבוקר קרא גם השר ישראל כץ לגנץ להסכים בכל זאת לכינוס הישיבה. "חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה בתקופת מעבר מתוך המחלוקות הפוליטיות שקיימות ועוד יהיו", מסר שר האוצר.

שר הביטחון, בני גנץ, בכנס סגל הפיקוד הכללי של צה"ל, "תנופה- לקצה ובקצה", 15 במרץ 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
"יביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה". גנץ/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בישיבת הממשלה היו אמורים לדון בתקציב מיוחד להתמודדות עם הקורונה בסך 6.7 מיליארד שקלים, מתוכם 3.5 מיליארד שקלים לרכש חיסונים נוספים ויתר התקציב לצרכים אחרים של משרד הבריאות. שרי הממשלה התבקשו לחתום על הסכמי סודיות בנוגע לפרטי ההסכמים של החיסונים, אך גורמים בכחול לבן הביעו בימים האחרונים תמיהה על הצורך ב"קופסה" חוץ-תקציבית נוספת לרכש חיסונים ועל הכמויות המתוכננות לרכישה במסגרת ההצעה.

ביום חמישי תפוג כהונתו הזמנית של גנץ כממלא-מקום שר המשפטים ועד כה ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב להעלות את המינוי הקבוע להצבעה בממשלה, למרות הוראות חוזרות ונשנות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. גם משרד התקשורת, משרד ההשכלה הגבוהה ומשרד המים מתנהלים כעת ללא שר קבוע, בגלל הסכסוך על המינויים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, 9 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מסרב להעלות את המינוי הקבוע להצבעה בממשלה. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום שישי הבהיר מנדלבליט לגנץ ונתניהו כי יש למנות בהקדם שרים קבועים במקום ממלאי המקום, בהמשך למכתב ששלח להם התחילת החודש. היועמ"ש עדכן כי בשבועות האחרונים עבד משרד המשפטים מול היועמ"שים של משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי להיערך למצב בו יפעלו ללא שר מכהן. למרות זאת, ישנן סמכויות שהחוק העניק באופן ספציפי לשרים, שלא ניתן יהיה להפעיל. בהמשך לכך, גנץ דרש להעלות את המינויים בישיבת הממשלה, אך נענה בשלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully