וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של הגבר שנורה למוות בחיפה: אין לי דבר נגד השוטר, אלא נגד המערכת בה חונך

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 21:45

אמיר ענבתאוי, אחיו של מוניר, מתמודד הנפש בן ה-33 שנורה על ידי שוטר ליד ביתו, אמר בריאיון ב-103FM כי "יש רק אמת אחת, רצחו את אחי". אתמול הובא ענבתאוי למנוחות, כשמאות הפגינו מחוץ לביתו וקראו קריאות "דם ערבי אינו זול", על רקע תמיכתם של אוחנה ושבתאי ביורה

בווידאו: תיעוד המאבק בין השוטר למתמודד נפש שהסתיים במוות/מערכת וואלה! NEWS

אמיר ענתבאוי, אחיו של מוניר, מתמודד הנפש בן ה-33 שנורה למוות על ידי שוטר בחיפה, אמר היום (רביעי) כי אין לו "כלום נגד השוטר, אלא נגד המערכת שחינכה אותו". ענתבאוי אמר בריאיון לתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "יש פה רק אמת אחת, הרגו אותו, רצחו אותו. זו העובדה".

הוא סיפר כי בימים אלה הוא דואג לאימו, שהזעיקה את המשטרה ביום המקרה, כדי שיקחו את מוניר לבית החולים, מה שכינה כ"טעות", ואמר כי השוטרים פעלו כ"רוצחים שכירים". "אמא שלי צריכה אותי חזק, היא כבר לא ישנה. היא מדליקה טלוויזיה כדי לשכוח את הכאב. היא קוראת לא שלי, אומרת לו לבוא, שואלת אותו איפה הוא. היא אומרת לו שהיא יצאה מבית החולים רק בשבילו".

אתמול הובא מוניר למנוחות בכפר כנא, לאחר שגופתו שוחררה מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר. לאחר מכן מאות מפגינים צעדו בתהלוכה ברחוב הראשי של ואדי ניסנס, ניצבו והפגינו מול ביתו של ענתבאוי. הם נשאו דגלי פלסטין, וקראו קריאות "בדם ורוח נפדה את השאהיד, דם ערבי אינו זול", ועוד.

מסע הלוויתו של מוניר ענבתאווי בחיפה 30 במרץ 2021. יואב איתיאל
מפגינים מחוץ לביתו של מוניר, אמש/יואב איתיאל

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיימו אמש שיחת ועידה עם השוטר החיפאי בה חיזקו אותו ותמכו בו. השיחה התקיימה שעה קלה לאחר שהשוטר נחקר במשרדי מח"ש שבקרית הממשלה בחיפה. אוחנה אמר כי הוא נהג "במהירות וביעילות, להדוף את התקיפה שהיתה על חייו. בדיוק כפי שמצופה ממנו". אוחנה הוסיף כי "חשוב מאוד שכבר עתה ידעו כל שוטר ושוטרת, כי יקבלו גיבוי מלא לכל מעשה שנועד למנוע פגיעה בחייהם ובחיי אזרחים. ולא רק גיבוי, אלא גם את מלוא ההערכה".

השיחה באה בתוך ביקורת על קבלת ההחלטות של השוטר, וקרב גרסאות בין המשטרה לקרוביו של ענבתאוי, שחשוד שפצע את אחד השוטרים בדקירה לפני שנורה. בתחנת חיפה סבורים כי השוטר שחש סכנה ממשית ומידית לחייו פעל ללא דופי, ומפקד התחנה, ניצב-משנה אמיר גולדשטיין, הבהיר לשוטרים כי הוא נותן להם גיבוי מלא.

הירי בחיפה | הנרצח מוניר ענבתאו ואחותו. מרכז מוסאוא, אתר רשמי
הובא למנוחות. מוניר ענתבאוי/אתר רשמי, מרכז מוסאוא

ביום שני ירה השוטר בענתבאוי בן ה-33, גרוש ואב לילדה כבת שנתיים, אחרי שאמו עיטאף הזמינה אותם לסיוע בהעברתו פעם נוספת לבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" בטירת כרמל. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה ולא יציב לבית החולים רמב"ם בעיר, ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, וחוקרי מח"ש אף הם הגיעו לזירה.

במשטרה מסרו כי כוח הוזעק בעקבות דיווח על "אדם שמשתולל ברחוב בחיפה". השוטרים שהגיעו למקום ניסו לעצור את האיש, אך לטענתם הוא ניסה לכאורה לדקור אותם ואף פצע אחד מהם באורח קל. על כן, לפי גרסת המשטרה, הם ירו לעברו. מבדיקה ראשונית עולה כי שלוש יריות נורו בזירה, אחרי שקודם לכן השוטר נסוג מפני הסכין שהחזיק על פי החשד ענבתאוי. האירוע תועד במצלמות גוף שנושאים עליהם השוטרים, ובמצלמות אבטחה ברחוב.

בהכנת הכתבה השתתף כתב וואלה! יואב איתיאל

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully