וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעה לאחר שנחקר: אוחנה ושבתאי שוחחו עם השוטר שירה בגבר בחיפה

בצל הביקורת על תפעול האירוע, השר לביטחון הפנים והמפכ"ל חיזקו את השוטר ותמכו בו בשיחה, זמן קצר לאחר שיצא ממשרדי מח"ש. הנשק ששימש לירי במתמודד הנפש מוניר ענבתאוי נלקח לבדיקות בליסטיות. שירות בתי הסוהר אישר לאחיו לצאת להלוויה. אוחנה: "פעל כפי שמצופה ממנו"

בווידאו: תיעוד המאבק בין השוטר למתמודד נפש שהסתיים במוות/צילום: יואב איתיאל

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה והמפכ"ל קובי שבתאי שוחחו אתמול (שני) עם השוטר שירה במוניר ענבתאוי בחיפה, חיזקו אותו ותמכו בו. שיחת הוועידה התקיימה שעה לאחר שהשוטר נחקר במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בקריית הממשלה בעיר. הנשק נלקח מהשוטר לבדיקות בליסטיות.

השיחה באה בתוך ביקורת על קבלת ההחלטות של השוטר, וקרב גרסאות בין המשטרה לקרוביו של ענבתאוי, שחשוד שפצע את אחד השוטרים בדקירה לפני שנורה. בתחנת חיפה סבורים כי השוטר שחש סכנה ממשית ומידית לחייו פעל ללא דופי, ומפקד התחנה, ניצב-משנה אמיר גולדשטיין, הבהיר לשוטרים כי הוא נותן להם גיבוי מלא.

בתוך כך, אוחנה מסר היום כי השוטר נהג "במהירות וביעילות, להדוף את התקיפה שהיתה על חייו, בדיוק כפי שמצופה ממנו". השר עוד הוסיף כי "חשוב מאוד שכבר עתה ידעו כל שוטר ושוטרת, כי יקבלו גיבוי מלא לכל מעשה שנועד למנוע פגיעה בחייהם ובחיי אזרחים. ולא רק גיבוי, אלא גם את מלוא ההערכה".

"האירוע נחקר על ידי מח"ש כמתחייב ואני משתתף בצערה של המשפחה על אובדנה", אמר אוחנה.

הירי בחיפה | הנרצח מוניר ענבתאו ואחותו. מרכז מוסאוא, אתר רשמי
ביקורת על הירי. ענתבאוי/אתר רשמי, מרכז מוסאוא

מנגד, לאחר שצפו במשפחת ענבתאוי בסרטונים וראו את גופתו בחדר המתים של בית החולים רמב"ם בעיר, הם טוענים כי "ברור כי השוטרים פעלו בחוסר מקצועיות, תוך שימוש בירי חי מספר פעמים שכתוצאה ממנו מת. שוטרים מאומנים אמורים לנטרל חשוד שלוקה בנפשו בלי להרוג אותו".

שירות בתי הסוהר אישר לסמיר ענבתאוי, אחיו בן ה-34 של מוניר, להשתתף בהלוויית האח המנוח במסגרת חופשה מיוחדת של שמונה שעות. עם זאת, עתירתו לחופשה בת 96 שעות נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה.

השופטת גלית ציגלר שדנה בבקשה ציינה כי תיתכן התחשבות נוספת, והוא יוכל לקחת חלק באבל המשפחתי שלאחר ההלוויה באמצעות הזום, אך אמרה כי לא מצאה שהחלטת שב"ס אינה סבירה. "עם כל ההבנה לצער והכאב שחווה המשפחה בשלב זה, הרי שהחופשה תהיה בהתאם". סמיר ענבתאוי מרצה מאסר של 28 חדשים בבית הסוהר "קישון", בגין סחר בנשק.

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
שיחת עידוד. שבתאי ואוחנה/ראובן קסטרו

אתמול ירו השטרים בענתבאוי בן ה-33, גרוש ואב לילדה כבת שנתיים, אחרי שאמו עיטאף הזמינה אותם לסיוע בהעברתו פעם נוספת לבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" בטירת כרמל. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה ולא יציב לבית החולים רמב"ם בעיר, ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, וחוקרי מח"ש אף הם הגיעו לזירה.

במשטרה מסרו כי כוח הוזעק בעקבות דיווח על "אדם שמשתולל ברחוב בחיפה". השוטרים שהגיעו למקום ניסו לעצור את האיש, אך לטענתם הוא ניסה לכאורה לדקור אותם ואף פצע אחד מהם באורח קל. על כן, לפי גרסת המשטרה, הם ירו לעברו. מבדיקה ראשונית עולה כי שלוש יריות נורו בזירה, אחרי שקודם לכן השוטר נסוג מפני הסכין שהחזיק על פי החשד ענבתאוי. האירוע תועד במצלמות גוף שנושאים עליהם השוטרים, ובמצלמות אבטחה ברחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully