וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד השוטר שירה למוות בגבר שתקף אותו בסכין: "הגנה עצמית"

7.1.2021 / 12:41

השוטר שהותקף על ידי שיראל חוברה, לוקה בנפשו בשנות ה-40 לחייו, נחקר במח"ש, שהחליטה לסגור את התיק בהיעדר אשמה. "מכלול הראיות הראה כי נשקפה לשוטר סכנה ממשית, והוא נפגע מדקירת סכין ברגלו", נכתב בהחלטה

גבר דקר שוטר בראש העין - ונורה למוות; מצבו של השוטר קל/צילום :מד"א

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (חמישי) על סגירת התיק נגד השוטר שירה למוות בתושב ראש העין הלוקה בנפשו, שתקף ודקר אותו באמצעות סכין. בהחלטת מח"ש נכתב כי השוטר פעל מתוך הגנה עצמית, והתיק נסגר בהיעדר אשמה. עם זאת, החליטה מח"ש להעביר את התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה, לצורך בחינת נוהל טיפול במקרים של קריאה הנוגעת לאדם הלוקה בנפשו.

התקיפה עצמה תועדה במצלמות שהוצבו במקום, והתיעוד, שהופץ ברשתות ובאמצעי התקשורת, שימש כאחת הראיות המרכזיות בתיק במסגרתו נחקר השוטר באזהרה. "ממכלול הראיות שאספה מח"ש עלה כי בנסיבות המפורטות השוטר פעל מתוך הגנה עצמית וכי נשקפה לו סכנת פגיעה ממשית, והוא אף נפגע באירוע כתוצאה מדקירת סכין ברגלו", נכתב בהחלטה. "השוטר פעל לפי נוהל 'פתיחה באש', שעל פיו קמה סמכות פתיחה באש כדי להדוף תקיפה בנשק חם או קר, שהעמידה את השוטר בסכנת פגיעה ממשית ומידית לחייו".

ראש העין. ראש העין, צילום מסך
השוטר נחקר באזהרה, אך התיק נסגר בחוסר אשמה. תיעוד האירוע בראש העין/צילום מסך, ראש העין

מחקירת מח"ש עלה כי אמו של התוקף שנורה, שיראל חבורה, התקשרה למשטרה להתריע כי בנה, שסובל ממחלת נפש, מאיים לדקור חתולים וכלבים. השוטר החשוד, מפקד יחידת סיור ממשטרת ראש העין, קיבל את הקריאה ויצא לבית המשפחה לבדו. בהגיעו לבית הבחין השוטר בשיראל, אך מאחר ולא עלה כל חשד כי בוצעה על ידו עבירה פלילית, הסביר לבני המשפחה כי אין באפשרותו לעכב או לעצור אותו.

בני משפחתו של שיראל ניסו לשכנע את השוטר לפנות אותו מהבית. מפקד יחידת הסיור התקשר לקצין התורן בתחנה ולראש מחלקת חקירות בתחנה, כדי להתייעץ עימם כיצד עליו לנהוג, וקיבל הנחיה להפנות את המשפחה לפסיכיאטר המחוזי, כיוון שלא עלה כל חשד לביצוע עבירה פלילית שבוצעה על ידי שיראל.

עוד בוואלה!

אזרח התלונן על אלימות מצד שוטרים. הוא סיים בתור חשוד בתקיפתם

לכתבה המלאה
משרדי מח"ש (שימוש חד פעמי). אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"השוטר פעל לפי נוהל פתיחה באש של המשטרה". משרדי מח"ש/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

מהחקירה עולה כי מיד לאחר ביצוע השיחה, במפתיע, החל התוקף לרוץ לעברו של השוטר, כשהוא אוחז בסכין ומנסה לדקור את השוטר בראשו ובפלג גופו העליון. השוטר ניסה להתרחק, אך התוקף הצליח להשיגו ודקר אותו ברגלו. בתגובה, השוטר ניסה להימלט משיראל משום שחש סכנה לחייו, הדף אותו בבעיטה, והחל לברוח ממנו כאשר שיראל רודף אחריו. רגעים אלו תועדו במצלמות שהוצבו במקום.

מהסרטון המתעד את האירוע נראה כי שיראל נמצא צמוד מאוד לשוטר ומנסה לדקור אותו. השוטר שלף את נשקו תוך כדי מנוסה, דרך אותו ותוך כדי ריצה ביצע ירי של "מספר כדורים", כך לפי מח"ש. למרות הירי, שיראל חוברה השיג את השוטר והפיל אותו ארצה, והאחרון הפיל יחד עמו את שיראל. ברגעים אלו, בעוד שניהם על הקרקע, "הבחין השוטר כי שיראל מנסה לקום, ולכן קם וירה לעברו כמה כדורים, בקצב מהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully