וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר טאבה נפתח, והנופשים מתרגשים לחזור לסיני: "החופשה הכי טובה כרגע"

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 14:28

החל מהיום כ-300 תיירים יוכלו לעבור לחצי האי דרך אילת, בכפוף לתו ירוק ובדיקת קורונה שלילית. אחד הנופשים תיאר את הדרך למעבר: "הייתה תחרות, זה המרוץ ל-300". מנהל מתחם אירוח בנואיבה סיפר על ההכנות לקראת החזרה: "חיטאנו את החדרים ותלינו שלטי הנחיה לשמירת מרחק"

בווידאו: אחרי כשנה: מעבר טאבה נפתח והנופשים חוזרים לסיני/רחלי בן עזרי

מעבר טאבה לחצי האי סיני נפתח הבוקר (שלישי) לכניסת ישראלים מחוסנים ומחלימים מקורונה. במסגרת המתווה שאישרה בשבוע שעבר הממשלה, מדי יום יעברו כ-300 נופשים דרך אילת לחצי האי.

הדס מתל אביב סיפרה בדרכה למעבר טאבה כי "מדובר בחלום, החופשה הכי טובה כרגע. אין תחליף לסיני".". על ההכנות לקראת הירידה דרומה אמרה כי "הכול עוד בסימן שאלה. עמדנו מול האתר כדי להירשם והיינו חייבים לקנות אגרות. הוא נפתח ליומיים ובסוף הצלחנו לקנות אותן. היינו צריכים לעבור בדיקת קורונה לבקשת המצרים, ואנחנו חייבים לעשות שתי בדיקות בחזרה, אחת בסיני ואחת במעבר, למרות שאנחנו מחוסנים".

גם חמודי מסרי מחיפה מתכנן לעשות את דרכו לגבול מחר. "התגעגעתי לסיני, לחופי הים ולחופשה בגדול. עשיתי בדיקת קורונה למרות שאני מחוסן", אמר וסיפר על המתווה שהוחלט בממשלה, המגביל 300 נופשים ביום לחצות את הגבול. "ההרגשה מוזרה, פעם זה היה דבר שבשגרה לצאת לסיני, והיום היייתה תחרות להגיע ל-300 הראשונים. פשוט מרוץ ל-300".

מעבר טאבה, 30 במרץ 2021. ללא, פלאש 90
תור במעבר טאבה, הבוקר/פלאש 90, ללא

מוסטפא חרב, מנהל "סונדוס קמפ" בנואיבה, סיפר על ההתרגשות לקראת חזרת התיירים הישראלים. "אנחנו שמחים מאוד על התיירות הישראלית משום שיש לנו חברים רבים שרצינו לראות אותם פעם נוספת", אמר. "אנחנו מקווים שבימים הקרובים יוגדל מספר התיירים שיוכלו להכנס לסיני כי הוא אזור בטוח בלי קורונה".

על הפעולות למניעת התפשטות הנגיף בקרב התיירים אמר כי "מאז תחילת הקורונה נקטנו צעדי מניעה: יש רופא מפקח למלון לבדיקת העובדים והתיירים, חיטאנו את החדרים ותלינו שלטי הנחיה לשמירה על המרחק בין השולחנות במסעדה". עוד הוסיף כי "משרד הבריאות במצרים מחייב עכשיו את כל העובדים בתיירות להתחסן וסיני תהיה אזור ירוק ובטוח".

מעבר טאבה נפתח והנופשים חוזרים לסיני. תמונות גולשים
מעבר טאבה, היום/תמונות גולשים
סונדוס קמפ, נואייבה. באדיבות המצולמים
מחטאים את מתחם הנופש בנואיבה, היום/באדיבות המצולמים

אבי אסולין, ראש אשכול אילת ברשות האוכלוסין וההגירה, אמר כי "לאחר חודשים רבים בהם המעבר היה סגור, נערכנו בשבועות האחרונים להצבת מערך ביקורת גבולות מקצועי ויעיל, עבור היוצאים והנכנסים. במעמד ביקןרת הגבולות אנחנו בודקים שליוצא יש אישור יציאה וכי הוא מחלים או מחוסן. משמח לראות את המעבר שוב חי ורועש".

סונדוס קמפ, נואייבה. באדיבות המצולמים
נוקטים צעדי מניעה. מתחם "סונדוס קמפ" בנואייבה/באדיבות המצולמים

עד לפרוץ מגיפת הקורונה, מעבר טאבה שימש לכניסתם וליציאתם של עשרות אלפי ישראלים - בעיקר בעונות החגים - לחצי האי סיני. זאת, חרף המלצות המטה ללוחמה בטרור שלא להגיע למקום, בשל מה שהגדיר כאיום ביטחוני קונקרטי.

אתמול פרסם המטה את אזהרותיו לעונות האביב והקיץ לרגל חידוש התיירות היוצאת ובצל הירידה בהתפשטות מגיפת הקורונה. בהודעה שפרסם המטה צויינה ההערכה לפיה איראן תמשיך בתקופה הקרובה לפעול לקידום פגיעה ביעדים ישראלים. "זירות בעלות סבירות גבוהה לפעילות כזו, הן מדינות בקרבת איראן - כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, אבו דאבי, דובאי, בחריין, החבל הכורדי בעיראק, כמו גם מדינות במזרח התיכון בהן מבקרים ישראלים כמו טורקיה, ירדן ומצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully