וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: מעבר הגבול לסיני ייפתח בשלישי למחוסנים ומחלימים

עודכן לאחרונה: 26.3.2021 / 19:06

השרים אישרו את פתיחת מעבר טאבה לאחר שהיה סגור במשך שנה למעבר נופשים. לפי המתווה שאושר - יתאפשר מעבר של 300 נופשים מדי יום. שרת התיירות פרקש-הכהן בירכה: "חג שמח לאוהבי סיני"

חושה בסיני. ShutterStock
אושרה פתיחת המעבר. סיני/ShutterStock

הממשלה אישרה הערב (שישי) את פתיחת מעבר טאבה לחצי האי סיני. ההחלטה התקבלה בממשלה זמן קצר לפני כניסת השבת, ולפיה יתאפשר מעבר נופשים דרך אילת החל מיום שלישי, למחוסנים ומחלימים.

במסגרת ההחלטה אושר מתווה שגובש לפיו יעברו מדי יום כ-300 נופשים. "שמחה לבשר כי בדקות אלה מצביעים בממשלה על כללי פתיחת מעבר טאבה, החל מיום שלישי הקרוב, לאחר מעל לשנה של סגירה", כתבה שרת התיירות אורית פרקש-הכהן (כחול לבן). "זו התחלה. חג שמח לכולם, כולל לאוהבי סיני".

מעבר טאבה, אפריל 2017. NYC2TLV, ויקיפדיה, צילום מסך
ייפתח החל מיום שלישי. מעבר טאבה/צילום מסך, NYC2TLV, ויקיפדיה

עד לפרוץ מגיפת הקורונה, מעבר טאבה שימש לכניסתם וליציאתם של עשרות אלפי ישראלים - בעיקר בעונות החגים לחצי האי סיני. זאת, חרף המלצות המטה ללוחמה בטרור שלא להגיע למקום, בשל מה שהגדיר כאיום ביטחוני קונקרטי. "המטה ללוחמה בטרור קורא לכל הישראלים השוהים שם לצאת לאלתר מהאזור ולשוב ארצה", צוין באזהרה.

במהלך השנה, ובצל הסגרים שהוטלו, נותר המעבר סגור ולא התאפשר מעבר ישראלים. עם הירידה בתחלואה והמהלכים לפתיחת השמיים, סוכם על מתווה שיאפשר יציאת נופשים לחצי האי. עם זאת, המעבר ייפתח רק מיום שלישי, אמצע חול המועד, ולא במהלך ימי החג בהם מדי שנה חוצים אלפי ישראלים את הגבול לחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully