וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לפסיקת בג"ץ: הגבלת הטיסות תימשך, 4,000 יוכלו להיכנס לישראל מדי יום

20.3.2021 / 22:31

התקנות שקבעו מכסה יומית של 3,000 נוחתים היו אמורות לפוג בחצות, אך בהודעה ששלח משרד החוץ לנציגויות בעולם נכתב כי הן יתרחבו באלף נוסעים בלבד בשל "מגבלות תפעוליות". מרבית הטיסות שיאושרו יהיו מיעדים שמהם צפויים להגיע ישראלים כדי להצביע בבחירות

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבטיח לכבד את החלטת בג"ץ על נתב"ג למרות סכנת ההדבקה/צילום: לע"מ

תקנות כניסת הנוסעים לישראל יפוגו הלילה (ראשון), אך השמיים לא ייפתחו במלואם למרות פסיקת בג"ץ. בהודעה ששלח משרד החוץ לנציגויות בעולם נכתב כי מכסת הנוסעים תתרחב באלף בלבד, כך ש-4,000 איש יוכלו להגיע ו-4,000 יוכלו לצאת מדי יום. מנגד, משרדי ראש הממשלה, הבריאות והתחבורה הודיעו כי קבינט הקורונה אישר את ביטול ההגבלה, והסתפקו בלציין כי מספר הנוסעים ייקבע לפי היכולת של נתב"ג.

שלושה ימים לבחירות, משרד החוץ עדכן את הנציגויות כי למרות הסרת התקנות, לשדה התעופה יש הגבלות תפעוליות שאינן מאפשרות לבטל לחלוטין את מכסת הנוסעים. עד הבחירות יאושרו בעיקר טיסות מיעדים שמהם צפויים להגיע ישראלים במטרה להצביע. לאחר הבחירות ייפתחו יעדים נוספים, אולם עדיין תחת הגבלה של עד 4,000 נוסעים ביום לכל כיוון.

נחיתת טיסת ישראלים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ההגבלות יישארו. נוסעים בנתב"ג, החודש/ראובן קסטרו

במקביל, משרדי הממשלה מסרו כי תיקון התקנות אושר במשאל טלפוני, ואף כתבו כי "תבוטל מגבלת 3,000 הנוסעים ביום בנתב"ג בהתאם לפסיקת בג"ץ". עם זאת, בסעיף נוסף ציינו כי "היקף הטיסות היומי יוגבל לקיבולת האפקטיבית של נתב"ג, שמושפעת הן מהצורך לעמוד בדרישות תקנות הקורונה והן מהצורך לביצוע בדיקות וריחוק חברתי".

השרים אישרו גם את ביטול ועדת החריגים, ביטול ההגבלה על טיסה שמגיעה לישראל כטיסת מטען ויוצאת עם נוסעים, וביטול חובת מדידת החום לנוסעים בכניסה לטרמינל ולפני העלייה למטוס, כפי שנקבע מוקדם יותר בנוגע לשאר המשק.

משמעות נוספת של פקיעת התקנות היא שמעבר טאבה ייפתח ליציאה לסיני לפי מתווה התו הסגול, בדומה לנתב"ג. גם במקרה זה, שר הביטחון בני גנץ ושרת התיירות אורית פרקש הכהן סיכמו עם שאר השרים כי המעבר ייערך להכלת הפתיחה המחודשת במשך כמה ימים עד שתצא לפועל, ובמקביל תיערך בחינה משפטית של מתווה שהציעה כחול לבן להגבלת מספר הנכנסים, בשביל למנוע התקהלויות בחג הפסח.

נחיתת נוסעים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
נוסעת בנתב"ג/ראובן קסטרו

המשך ההגבלות מגיע בניגוד לקביעת בג"ץ ביום רביעי, אז השופטים פסלו את ועדת החריגים ואת מכסת 3,000 הנוסעים היומית בנימוק שאינן חוקתיות, והחליטו כי לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של הגבלות אלה במתכונתן הנוכחית לאחר פקיעתן. עוד נקבע כי ככל שיוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל והיציאה ממנה, יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים.

פסיקת בג"ץ זכתה לביקורת רבה, ובמשרד הבריאות אף שקלו להערים קשיים בירוקרטיים על החלתה.
ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, יצא נגד ההחלטה ואמר כי היא מעוררת דאגה. "ההחלטה תאפשר כניסת תחלואה רבה ווריאנטים מסוכנים לישראל, ועלולה לקרב את ישראל לגל תחלואה", טען. שר הבריאות יולי אדלשטיין שר הבריאות יולי אדלשטיין הצטרף לביקורת וטען כי הצעד יהיה "פתיחה טוטאלית וחסרת אחריות של הכניסה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully