וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן יכנס פסגת מנהיגים וירטואלית בנושא האקלים, גם פוטין ונתניהו הוזמנו

נשיא ארצות הברית יערוך את הוועידה בסוף החודש הבא, בהשתתפות 40 מנהיגים מרחבי העולם. היא תעסוק במשבר האקלים בכדור הארץ, אולם תתקיים באופן וירטואלי בלבד ותנוהל מהבית הלבן. נשיא רוסיה הוזמן חרף המתיחות בין השניים

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך הצהרה לתקשורת 24 במרץ 2021. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזמין 40 מנהיגים מכל העולם לוועידה עולמית בנושא משבר האקלים - כך מסר הערב (שישי) הבית הלבן. הוועידה תתקיים באופן וירטואלי ב-23-22 באפריל ותנוהל על ידי הנשיא מהבית הלבן. ברשימת המוזמנים נמנים בין השאר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא סין שי ג'ינפינג וכן ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במסיבת עיתונאים שכינס אמר כי טרם שוחח עם נשיא סין ונשיא רוסיה בנושא זה "אבל הם יודעים שהם מוזמנים". את דבריו אמר לאור המתיחות הקיימת בין ארצות הברית לרוסיה בעקבות ראיונו לרשת ABC החודש בו כינה את פוטין "רוצח". לפי שעה, לא ברור אם שתי המדינות האלה ייענו להזמנתו של ביידן, ואם בכלל הן מוכנות לשתף פעולה בנושא פליטת גזי החממה. סין היא המדינה הממוקמת במקום הראשון כאחראית לפליטת גזי החממה בעולם, ואחריה ארצות הברית. רוסיה ממוקמת במקום הרביעי.

משבר האקלים הוא אחד הנושאים עליהם גורמים אמריקניים סבורים כי ניתן לקיים מגעים עם סין ורוסיה, למרות חילוקי הדעות העמוקים הקיימים ביניהם בשלל נושאים. "בהתחשב בכמה חשוב הנושא לעולם כולו, אנו חייבים להראות רצון לדון בו, ואנו חייבים להראות רצון לדון בו בעדיפות עליונה", מסרו.

עוד אמרו גורמים בממשל ביידן כי מדינתם מקווה שהוועידה תעודד ממשלות נוספות לנקוט צעדים ממשיים לטיפול במשבר האקלים, כמו בחשיבה מחודשת על תחבורה והפקת חשמל, וזאת כדי לעמוד ביעדים המאתגרים שהציבה ועידת האקלים של האו"ם.

1 ביוני - טראמפ מכריז על הפרישה מהסכם פריז. רויטרס
טראמפ מכריז על הפרישה מהסכם פריז, יוני 2017/רויטרס

מטרתו של ממשל ביידן היא להחיות מחדש את הפורום של משבר האקלים בו דגלו הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש וברק אובמה. לעומתם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הזניח את הנושא. טראמפ לעג לאזהרות הדחופות שניתנו לו על ההתחממות הגלובלית והחמרת הבצורות, שטפונות, הוריקנים, ואסונות טבע אחרים. כאחת מפעולותיו הראשונות של טראמפ, הוא פעל להוציא את ארצות הברית מהסכמי האקלים בפריז ב-2015.

בהסכמי פריז ארצות הברית ועוד כ-200 מדינות הציבו יעדים להפחתת פליטת גזי החממה, והתחייבו לפקח ולדווח עליהם. גורם בממשל ביידן אמר כי המדינה תשאף להעלות את הרף של הפחתת פליטת גזי החממה שלה, אולם טרם החליטה עד כמה יהיה שאפתני. כך או כך, הועידה הקרובה שיערוך ביידן תהיה הוועידה העולמית הראשונה בהובלת ארצות הברית לאחר יותר מארבע שנים. יש לציין כי במהלך הזמן הזה אירופה המשיכה לקיים דיונים בנושא.

במהלך זה של כינוס הוועידה ביידן למעשה ממלא את התחייבותו מקמפיין הבחירות שלו, בו הציב את הטיפול במשבר האקלים כאחת ממטרותיו העיקריות. תוצאות המהלך יהוו מדד ליכולתה של ארצות הברית, ושל הנשיא הנוכחי בפרט, להמשיך ולהוביל מהלכים עולמיים לאחר שממשל טראמפ נסוג מהסכמים בינלאומיים וזעזע הסכמים עם בעלי ברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully