וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחבת התקהלויות וחגיגות ל"ג בעומר: ההקלות המסתמנות אחרי הפסח

29.3.2021 / 6:30

משרד הבריאות החל בגיבוש המתווה להקלות הבאות ולחגים. לפי ההצעה, התפוסה בחדרי הכושר ובאולמות תגדל, והקפסולות בכיתות ג'-ד' יבוטלו. במדורות צפויים להשתתף עד 50 איש, אך ייתכן שיוחלט להעלות את המספר. האתגר העיקרי לעליית התחלואה: ההילולה המסורתית בהר מירון

בווידאו: אש מעריך שלא תהיה עלייה בתחלואה בעקבות הבחירות/צילום: לע"מ

לאור הירידה בנתוני התחלואה בקורונה, בכירי משרד הבריאות ומגן ישראל החלו לעסוק במתווה לל"ג בעומר והמשך ההקלות לקראת הקיץ. ההקלות המתוכננות נוגעות בעיקר להגדלת התפוסה במקומות שנפתחו בשבועות האחרונים. במערכת החינוך לא צפויים שינויים משמעותיים עד לסוף השנה, וההקלה היחידה שנמצאת על הפרק היא ביטול הצורך בקפסולות גם בכיתות ד', כך שיצטרפו למתווה של כיתות א'-ג'.

ההקלות שייכנסו לתוקף מיד לאחר חג הפסח כוללות את ביטול הקפסולות לתלמידי כיתה ג', והרחבת המתווה של 90% מחוסנים ללא הפרדה הנהוג בכיתות י"א-י"ב גם לישיבות, מכינות ופנימיות. לצד הקלות אלה, תגדל התפוסה המותרת בחדרי כושר, באולמות אירועים ובהתקהלויות בחוץ, ותתאפשר כניסה לבריכות מקורות, שירחיב את האישור הנוכחי הנוגע רק לבריכות חיצוניות. למשרד הגיעה גם בקשה לאפשר חגיגות ואירועים הנהוגים לפני החתונה במקוואות, אך עדיין לא הוחלט לגביה.

ההקלות שייכנסו לתוקף אחרי פסח

  • ביטול הקפסולות לתלמידי כיתה ג',
  • הרחבת המתווה של 90% מחוסנים ללא הפרדה גם לישיבות, מכינות ופנימיות
  • הגדלת התפוסה המותרת בחדרי כושר, באולמות אירועים ובהתקהלויות בחוץ,
  • הרחבת הכניסה לבריכות מקורות
חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הקפסולות יבוטלו. בית ספר בתל אביב/ראובן קסטרו

בל"ג בעומר המתווה צפוי להיות לפי התו הירוק או הסגול הנהוגים בהתקהלויות בחוץ, ועד 50 איש. עם זאת, במשרד שוקלים להגדיל במעט את כמות החוגגים בכל מדורה. האתגר הגדול שעומד בפני המשרד הוא העלייה ההמונית לקשר רשב"י במירון.

בכירי המשרד שאפו שרק בעלי תו ירוק יגיעו להילולה, אך בסופו של דבר יוכלו להיכנס גם ילדים, ומספר המדורות בתוך מתחם הקבר והמבקרים יוגבל. בכל שנה מגיעים למירון מאות אלפי מבקרים, אולם בשנה שעברה היו שם רק כמה עשרות בעקבות ההגבלות.

מדורת ל"ג בעומר בפתח תקווה 22 במאי 2019. ראובן קסטרו
שואפים להגדלת כמות החוגגים. מדורת ל"ג בעומר בפתח תקווה, 2019/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר פרסם המשרד גם מתווים ליום הזיכרון וליום העצמאות. הטקס בהיכל הזיכרון הממלכתי יכלול עד 200 איש עם מרווחים לפי התו הירוק. לטקס יד לבנים בירושלים יוכלו להגיע עד 400 איש במקום פתוח תחת התו הירוק, ובטקס בכותל המערבי ייכנסו עד 500 איש בתיאום מראש.

ביום העצמאות, הרשויות יוכלו לקיים אירועים חגיגיים במסגרת הגבלות המתווה של משרד הבריאות. במשרד סיווגו את מתווה האירועים לבעלי פוטנציאל הדבקה גבוה ונמוך: במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה נמוך יהיה ניתן לערוך אירועים עד 3,000 איש במקום סגור, בהתחשב בגודלו, ועד 5,000 איש במקום פתוח. אירועים במקומות שהוגדרו כבעלי פוטנציאל הדבקה גבוה יכילו עד 300 איש בפנים ו-500 איש בחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully