וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תו ירוק ליום אחד: מתחמי בדיקות מהירות ייפתחו לציבור בעוד כחודש

26.3.2021 / 13:08

במשרד הבריאות נערכים לפתיחת מרכזי בדיקות מהירות המיועדים למבוגרים שאינם מחוסנים ולילדים, שיעניקו אישור כניסה לעסקים ולאטרקציות בתוקף של עד 48 שעות. הבדיקה תיערך על חשבון האזרחים, אך הליך החקיקה שיידרש לכך עשוי לעכב את תחילת המתווה

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
בדיקה מהירה תחזיר את הילדים לפעילות חופשית יותר במשק. בדיקת קורונה בבית ספר/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות נערכים לפתיחת מתחמים לבדיקות קרונה מהירות בעוד כחודש, לאחר שבתחילת השבוע נכנס לתוקף מתווה הבדיקות המהירות, שתוצאיהן חוזרות בתוך 30-15 דקות. תוקף הבדיקה יהיה בין 48-24 שעות, ולא יהיה קשור לאירוע ספציפי כמו הופעות או חתונות, כפי שנהוג כעת. המתווה החדש יאפשר גילוי נרחב של תחלואה סמויה, בעיקר בקרב ילדים.

המתווה החדש יאפשר "תו ירוק יומי" ויוטמע ישירות באפליקציית רמזור, כך שאנשים שאינם מחוסנים או טרם זכאים לחיסון כמו ילדים יכלו להיות שותפים לפעילות המשק בחופשיות רבה יותר. המתחמים יוצבו במרכזי ערים או בנקודות מרכזיות כך שהנגישות אליהם תהיה גבוהה.

במשרד הבריאות מבקשים לראות קודם אם המתווה הנוכחי חודר לשוק בצורה מטיבה, כשישנם שבע ערכות משבע חברות שונות העומדות לרשות בעלי העסקים. בעלי העסקים התרעמו כי הבדיקות נעשות על חשבונם ויוצרות גידול נוסף בהוצאות, אולם על פי גורם בכיר במשרד, ירידת המחירים והתחרות בין החברות כבר מורגשת.

בדיקת קורונה בנתב"ג 22 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
בשל המשבר הפוליטי, המתווה עלול להתעכב. בדיקת קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

הבדיקה המהירה תהיה על חשבון האזרח, בניגוד לבדיקות PCR שימשיכו להיות על חשבון המדינה אם האדם בא במגע עם חולה מאומת. במשרד בוחנים את האפשרות מול מדינות אחרות שיסתפקו בבדיקת אנטיגן, אך הצפי לכך הוא רק בקיץ.

בפני משרד הבריאות צופים כמה בעיות שיעלו עם החלת המתווה. הבעיה העיקרית היא חוקית ומשפטית, מכיוון שהמהלך ידרוש חקיקה מכיוון שמדובר "במתחם רפואי", הדורש אישור רגולטורי כמו בית מרקחת. אולם בשל המשבר הפוליטי, יכול להיות גם שיתוק חקיקתי שיעכב את התחלת המתווה.
בנוסף, ישנן גם בעיות טכניות. במשרד עובדים כעת על תוכנה פשוטה לתפעול שתאפשר הטמעת המידע באפליקציה, במשרד הבריאות ובקופות החולים בו זמנית. על פי המתווה, מי שנמצא חיובי בבדיקה המהירה יהיה חייב לעזוב מידית את המקום ולחזור לביתו לבידוד. כמו כן, הוא יידרש בביצוע בדיקת PCR מהר ככל האפשר, ולא יאוחר מ-48 שעות, במטרה לאמת את התוצאה. אם הוא נמצא שלילי בבדיקה זו, הוא פטור מהמשך הבידוד. אם הוא נמצא חיובי, הוא מחויב בהמשך בידוד על פי התקנות הקיימות נכון להיום.

משרד הבריאות אישר שבע ערכות של שבע חברות שונות לשימוש בבדיקות: NowCheck של חברת גאמידור דיאגנוסטיקה, Standard Q של חברת מדיקל רניום, Panbio של חברת גפן מדיקל, Soifa של חברת רימיפארם מוצרים רפואיים, Veritor של חברת BD ישראל, Salicov של חברת סליגנוסטיקס ו-Certest של חברת טרהנוסטיקה. הערכה של חברת סליגנוסטיקס טרהנוסטיקה עדיין בתהליך ייצור ולכן לא מוכרים את המוצר, למרות שכבר אושר על ידי משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully