וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה הסופי: תותר כניסה לבתי עלמין ביום הזיכרון, יתאפשרו אירועים בעצמאות

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 18:42

לפי המתווה שפרסם משרד הבריאות לקראת חגי הפסח, הרמאדן, יום השואה, ויתר המועדים, יתאפשרו השנה טקסים ממלכתיים תחת הגבלות מקום של כמה מאות בני אדם וחגיגות יערכו תחת התו הירוק

זיקוקים בחגיגות העצמאות בגוש דן, 1 במאי 2017. ראובן קסטרו
חגיגות עצמאות טרום הקורונה בגוש דן/ראובן קסטרו

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) את המתווים הסופיים לקראת חגי הפסח, הרמאדן והפסחא, ולרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה ויום העצמאות. לפי המתווה, יתאפשרו השנה טקסים ממלכתיים תחת הגבלות מקום של כמה מאות בני אדם, בכל טקס לפי מיקומו, וחגיגות יערכו תחת הגבלות התו הירוק.

המתווה נכתב בשיתוף מינהל "מגן ישראל" וגורמים נוספים, והוא עלול להשתנות לפי מצב התחלואה. המתווה מגדיר כי סעודות החגים יתקיימו במסגרת מגבלות ההתקהלות של עד 20 איש במבנה ו-50 איש בחוץ. גם את אירועי המימונה יחגגו לפי הגבלות ההתקהלות.

תחת הגבלה דומה יתאפשרו תפילות בבתי תפילה שיוגבלו ל-20 איש בפנים או 50 בחוץ. אם אין מושבים מקובעים במקום, ניתן לערוך תפילות של עד 3,000 איש ביחס של אדם אחד לכל 7 מטרים רבועים. מקומות מתוחמים שאינם בתי תפילה יתנהלו על פי התו של מתווה התרבות.

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה ברחבת הכותל 27 באפריל 2020. דובר צה"ל
עד 500 איש בתיאום מראש. טקס יום הזיכרון בכותל/דובר צה"ל

טקס יום הזיכרון בהיכל הזיכרון הממלכתי יכלול עד 200 איש עם מרווחים לפי התו הירוק. בטקס יד לבנים בירושלים ניתן לכלול עד 400 איש במקום פתוח תחת התו הירוק ובטקס בכותל המערבי יכנסו עד 500 איש בתיאום מראש.

ביום העצמאות, הרשויות יוכלו לקיים אירועים חגיגיים במסגרת הגבלות המתווה של משרד הבריאות. במשרד סיווגו את מתווה האירועים לבעלי פוטנציאל הדבקה גבוה ונמוך. במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה נמוך יהיה ניתן לערוך אירועים המכילים עד 3,000 איש במקום סגור, בהתחשב בגודלו, ועד 5,000 איש במקום פתוח. אירועים במקומות שהוגדרו כבעלי פוטנציאל הדבקה גבוה יכילו עד 300 איש בפנים ו-500 איש בחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully