וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ביקור נתניהו: רקטה התפוצצה סמוך לבאר שבע, צה"ל תקף ברצועה בתגובה

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 3:15

דובר צה"ל עדכן כי זוהה שיגור אחד מהרצועה שהפעיל התרעה בשטח פתוח, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות חמאס בתגובה. ראש הממשלה ביטל סיור בקלפי וקיצר את שהותו בעיר, בפעם השלישית שנתקל באזעקה בעת סיור בדרום. גנץ קיים התייעצות ביטחונית. בנט: "חמאס צוחק על נתניהו"

בווידאו: בזמן ביקור נתניהו בבאר שבע: רקטה נחתה בשטח פתוח בסמוך לעיר/מערכת וואלה! NEWS

רקטה שוגרה הערב (שלישי) מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח סמוך לבאר שבע, בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר בערב הבחירות. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד מהרצועה, ובעקבותיו הופעלה התרעה בשטח פתוח. מטוסי קרב הוזנקו בתגובה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בהמשך הלילה דובר צה"ל הודיע כי מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי.

בעקבות נפילת הרקטה נתניהו ביטל סיור מתוכנן בקלפי וקיצר את ביקורו בבאר שבע, שהיה חלק מסיור בערי הדרום לרגל יום הבחירות. בשבועות האחרונים הוא ביטל שני כנסי קמפיין שהיו מתוכננים באשקלון ונתיבות בשל התרעות ביטחוניות.

ביקור רה"מ סמוך לבאר שבע 23 במרץ 2021. צילום מסך, אתר רשמי
נתניהו בבאר שבע, היום/אתר רשמי, צילום מסך

בסוף 2019, נתניהו היה מעורב בשני אירועים דומים. בדצמבר רקטה שוגרה מהרצועה ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, ואזעקות נשמעו בעוטף עזה, לכיש, באר טוביה ואשקלון, שם עמד נתניהו לנאום בכנס פעילים של הליכוד. בעת האזעקה התפנה נתניהו למרחב מוגן, ולאחר כמה דקות שב אל הבמה. באירוע השתתפו גם רעיית ראש הממשלה ובכירי המפלגה, בהם השרים מירי רגב, גילה גמליאל, אופיר אקוניס ואמיר אוחנה וחברי הכנסת מיקי זוהר ודוד ביטן.

שלושה חודשים קודם לכן, שתי רקטות שוגרו מהרצועה ויורטו. בזמן שנשמעו האזעקות, עמד נתניהו לפתוח את נאומו בכנס הליכוד באשדוד. הוא קרא לפעיליו: "יש לנו אזהרת צבע אדום, צאו בשקט, תתפנו", וזמן קצר לאחר מכן שב לנאום.

רגע שיגור הרקטה

בווידאו: רקטה מעזה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS

בנט: נתניהו חלש מול חמאס

יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף את נתניהו בתגובה. ‏"ביבי חלש מול חמאס. הלוואי שנתניהו היה נלחם בחמאס כמו שהוא נלחם בי", אמר. "חמאס צוחק על חולשת נתניהו. ירו רקטת גראד ליד באר שבע בזמן שביבי ביקר שם. ביבי כנוע לחמאס, ביבי כנוע לכנופיות הבדואים בנגב, ביבי כנוע למערכת המשפט".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ניצל גם הוא את ההזדמנות לביקורת על ראש הממשלה. "במערכת הבחירות של 2009 הבטיח נתניהו למוטט את שלטון החמאס בעזה. עכשיו הוא נתן לחמאס חיסונים אפילו בלי לעמוד על אות חיים מהאזרחים שלנו המוחזקים באופן בלתי חוקי בשבי בעזה ומבלי לקבל גופות חללינו שנפלו ב'צוק איתן'", אמר. "פלא שהם עושים ממנו ומאיתנו צחוק?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully