וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: שב"כ שלל את תעודת ה-VIP של שר החוץ הפלסטיני כששב מירדן

21.3.2021 / 17:01

לפי גורמים בכירים, הרקע להחלטה הוא פעילותו של ריאד אל-מאלכי בקידום החקירה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. זו הפעם הראשונה בה ננקטת סנקציה מצד ישראל נגד בכירים פלסטינים מאז ההחלטה לפתוח בחקירה. גורם בכיר: נתניהו אישר את הצעדים נגד אל-מאלכי

בווידאו: הפלסטינים מברכים על החלטת בית הדין בהאג להכיר ברשות הפלסטינית/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שב"כ שלל את תעודת ה-VIP של שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי כאשר שב היום (ראשון) לגדה המערבית מירדן - כך אמרו גורמים ישראלים בכירים לוואלה!. התעודה מאפשרת לבכירים פלסטינים לנוע ללא מגבלות בתוך הגדה המערבית וכן לתוך שטח ישראל ולירדן.

הגורמים הבכירים ציינו כי הרקע להחלטה הוא פעילותו של שר החוץ הפלסטיני בקידום החקירה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. זו הפעם הראשונה בה ננקטת סנקציה מצד ישראל נגד בכירים פלסטינים מאז החלטת התובעת בבית הדין לפתוח בחקירה של המצב בגדה המערבית וברצועת עזה.

ריאד אל- מלכי, שר החוץ הפלסטיני. AP
נועד עם התובעת בהאג בשבוע שעבר. אל-מאלכי/AP

אל-מאלכי חזר לגדה היום לאחר ביקור בהאג, במהלכו נפגש ביום חמישי עם התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג פאטו בנסודה. במהלך הפגישה ביקש אל-מאלכי מהתובעת להאיץ את החקירה נגד ישראל, וזאת לאור מה שהגדיר כהמשך הפרת זכויות האדם של הפלסטינים מצד ישראל. הוא הדגיש בפגישה כי הרשות הפלסטינית תשתף פעולה באופן מלא עם התובעת ועם בית הדין.

גורם בכיר ציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את הסנקציות נגד שר החוץ הפלסטיני. "זה חלק מסל הפעולות שאושרו ועלו בדיונים המקדימים", אמר.

לפי מקורות פלסטינים, ראש השב"כ נדב ארגמן נפגש לפני שבוע ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והזהיר אותו מההשלכות של הפעולות הפלסטיניות לקידום חקירה נגד ישראל בהאג.

בית הדין הגבוה בהאג שבהולנד. 20 בדצמבר 2019.. AP
הרשות הפלסטינית תשתף פעולה באופן מלא עם התובעת. בית הדין בהאג/AP

בתחילת החודש הודיעה התביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג על פתיחת חקירת פשעי מלחמה ברצועת עזה וביהודה ושומרון. בהודעת התובעת, בנסודה, נמסר כי החקירה תעסוק בפשעים לכאורה שבוצעו בשטחים אלה ובמזרח ירושלים החל מ-13 ביוני 2014 - לפני מבצע "צוק איתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את ההחלטה מוטה, "צבועה ואנטישמית". הוא הבהיר כי "נלחם על האמת עד שנבטל את ההחלטה הזו". נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כינה אותה שערורייתית, ואמר: "לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחינו". שר הביטחון בני גנץ, שכיהן כרמטכ"ל באותה התקופה, טען כי מדובר ב"פרדוקס משפטי פוליטי ממדרגה ראשונה".

מנגד, הפלסטינים בירכו על ההחלטה והסבירו כי "לעם הפלסטיני עומדת הזכות לדרוש את כל הסיוע והצדק המגיע לו". ממשרד החוץ הפלסטיני נמסר כי "צעד זה מבטא את כוונת התובע לפתוח בחקירה פלילית של המצב בפלסטין, מיד לאחר שהמעגל המקדים מסיים את דיוניו". עוד הוסיפו כי "לעם הפלסטיני יש את הזכות לדרוש את כל הסיוע והצדק שמספקים המשפט הבינלאומי, נוכח הצורך הדחוף והגודל של המצב בפלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully