וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום עבודות שירות: מורה שפגע מינית בתלמידה בת 9 ירצה עונש מאסר

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 16:48

ביהמ"ש המחוזי בלוד החמיר את עונשו של אביתר גרוס וגזר עליו 20 חודשי מאסר בפועל. בערעור טענה הפרקליטות כי ההחלטה הקודמת "לא הולמת את חומרת המעשים". המורה הודה ב-2019 כי חשף את איבר מינו בשלושה מפגשים עם הילדה בבית הספר, ודרש ממנה לגעת בו

אביתר גרוס. סריקה
עונשו יוחמר. גרוס/סריקה

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד החמיר היום (ראשון) את עונשו של אביתר גרוס, מורה שהורשע במעשים מגונים בתלמידה בת 9. על גרוס נגזרו 20 חודשי מאסר בפועל, לעומת עבודות שירות בלבד שגזר עליו בית משפט השלום בפתח תקווה.

גרוס הורשע בנובמבר 2019. במסגרת הסדר טיעון הוא הודה כי במשך שלושה שבועות, הוא יזם פעם בשבוע מפגש עם הילדה בכך שקרא לה להתלוות אליו בעת שהייתה בשיעור אחר. באחת הפעמים הוא לקח אותה לאזור בבית הספר, אמר לה שהוא אוהב אותה וחיבק אותה, ואז הוציא את איבר מינו ממכנסיו וביקש ממנה לחשוף את איבר מינה. היא עשתה זאת. בפעם אחרת הוא גם ביקש ממנה לגעת באיבר מינו.

הפרקליטות ביקשה במקור לגזור על גרוס עד ארבע שנות מאסר, אולם השופט עודד מורנו בחר להסתפק בתשעה חודשי עבודות שירות, וזאת משיקולים של שיקום. בפרקליטות מחוז מרכז הגישו ערעור על העונש, וטענו כי הוא סוטה באופן משמעותי ממדיניות הענישה הנהוגה.

"אין בעונש שהושת כדי להלום את חומרת המעשים ואת היקף העבירות ואין בו כדי לענות על הפגיעה בקטינה", כתבה בערעור מטעם המדינה עו"ד נעמה תור-זאבי. "המעשים בוצעו שלוש פעמים, בתוך תקופת זמן קצרה, בבית הספר - מקום שאמור להיות מבצר ומגדלור עבור הקטינים הבאים בשעריו. המשיב (גרוס - ד"ד) ניצל את האמון שנתנה בו הקטינה, את הנגישות אליה שהקנה לו מעמדו כמורה, ופגע בה באופן שפגע בה ושינה את חייה".

עו"ד ועו"ס לירון אשל, מנהלת מרכז הליווי לילדים נפגעי עבירה במועצה לשלום הילד שליוותה את התלמידה, מסרה בתגובה כי "הגם שחומרת המעשים מחייבת רף ענישה חמור מזה, ידע כל אדם הפוגע מינית בילדים שיש דין ויש דיין ושהוא צפוי לעונש מאסר מאחורי סורג ובריח. בית המשפט התבונן היום לנפגעת בעיניים ותיקן את המסר הפסול והקשה שהועבר לה, לנפגעי עבירה, למבצעי עבירות בילדים ולחברה בכללותה עם גזר הדין המקל".

עו"ד תור זאבי בירכה בתום הדיון על קבלת הערעור ומברה: "בית המשפט קיבל את הטענה המרכזית בערעור לפיה פגיעה מינית קשה, בילדה, על ידי מי שהיה המורה שלה - חייבת להיענות בענישה ממשית ומרתיעה, וכי בעונש שגזר בית משפט השלום לא היה די והוא לא הלם את חומרת המעשים. בעונש שנגזר בבית משפט השלום היה רק מימד של הזדמנות לנאשם, ולא ניתן משקל לעוצמת הפגיעה בילדה ולנזק שנגרם לה. אנחנו מברכים על ההחמרה בעונש, סבורים שיש בכך מסר לקטינה ולמשפחתה, לקהילת בית הספר ולציבור הרחב: בתי הספר צריכים לשמש מבצר עבור הילדים שבאים בשעריהם, והמורים אמורים לשמש להם למגן וכותל, לא לפגע וצרה. נמשיך להיאבק על ענישה מחמירה למי שפוגעים מינית בקטינים כפי שעשינו בתיק הזה ובתיקים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully