וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בית חולים פסיכיאטרי הואשם בעבירות מין בבת 13: "ניצל מצבה לצרכיו"

9.2.2021 / 16:15

לפי כתב האישום, צעיר תושב עוספיה שעבד כמאבטח בבית החולים מעלה הכרמל בטירת כרמל שלח למטופלת הודעות בעלות אופי מיני. בהמשך נפגשו בכמה הזדמנויות במהלכן ביצע בה מעשים מגונים. בחקירה עלה כי ביקש מבת ה-13 לשקר ולא לספר על הקשר ביניהם

המרכז הרפואי מעלה הכרמל, טירת כרמל. יואב איתיאל
החל לעבוד במקום לפני חצי שנה. המרכז הרפואי "מעלה כרמל"/יואב איתיאל

הפרקליטות הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד צעיר ששימש כמאבטח בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל" בטירת כרמל, בגין עבירות מין חמורות בנערה בת 13 שהייתה מאושפזת שם כחודש וחצי. התובעת, עו"ד ד"ר עינב איטסקו גולד, מפרקליטות מחוז חיפה, טענה כי "ניצל קטינה הסובלת מבעיות נפשיות לסיפוק צרכיו המיניים, כל זאת בהיותו מאבטח בבית חולים לבריאות הנפש".

הפרשה נחשפה לפני שבועיים וחצי, כשהנערה סיפרה לאחות המחלקה על הקשר המיני שלה עם המאבטח, חייל שהשתחרר משירות קבע בצה"ל והחל לעבוד בבית החולים בחודש אוגוסט. האחות יידעה מיד את הנהלת בית החולים שפנתה למשטרה, ובמקביל הודיעה להוריה.

בשלב זה, תחנת המשטרה בטירה פתחה בחקירה. רפי שרוף בן ה-23 מעוספיה נעצר, הודה שקיים מגע מיני עם הנערה ובאופן תמוה שוחרר. אלא שלאחר שחוקרת ילדים גבתה את עדותה של בת ה-13, הלכו החשדות והתעבו ולמחרת הוא נעצר שוב ונחקר באריכות. מאז הוא מוחזק מאחורי סורג ובריח.

בית משפט המחוזי, חיפה. Google street view, צילום מסך
מעצרו הוארך עד להודעה חדשה. בית המשפט המחוזי בחיפה/צילום מסך, Google street view

על פי כתב האישום, הקשר בין השניים החל בשיחות טלפון במהלך אשפוזה של הנערה. בתחילה זה היה מהטלפון הציבורי במחלקה אל הטלפון הנייד של המאבטח, והמשיך לחילופי הודעות בעלות אופי מיני בטלפון הנייד שלה. אחר כך היחסים הגיעו למגע מיני ביניהם, גם במהלך ביקורים שערכו אצלה בן דודה ואמה. בגין אירועים אלה מואשם שרוף במעשי סדום בנערה. בפרקליטות טוענים כי בנוסף, בהזדמנויות רבות הוא ביצע בה מעשים מגונים.

חוקרי המשטרה אספו ראיות מהטלפונים הניידים של השניים המחזקות את גרסתה של הנערה, בהן תמונות עירום שלה ותכתובות ביניהם. זאת, על אף שבחקירה עלה כי שרוף מחק חלק מההתכתבויות מהטלפון שלו וביקש מבת ה-13 לשקר ולא לספר על קשריו עמה.

במשטרה אמרו כי שרוף הודה במעשים המיוחסים לו כבר בחקירתו. סרטוני מצלמות אבטחה של בית החולים אף הם תיעדו את המפגשים שקדמו לעבירות המין.

מהחקירה עולה כי המאבטח ניסה ליצור קשרים עם מאושפזות נוספות הסובלות מבעיות נפשיות במטרה לנצל אותן, ועם חלקן אף נוצרו יחסים מיניים. "דפוס פעולה זה מלמד על מסוכנותו. בחר לו 'טרף קל' בדמות צעירות פגועות נפשית לשם סיפוק צרכיו המיניים", טענה התובעת איטסקו גולד.

"לא נשאיר שום טיוח"

השופט ניצן סילמן האריך את מעצרו של שרוף עד להחלטה אחרת. הסנגורית, עורכת הדין יפעת כהן, תבקש לשחררו למעצר בית. כהן אמרה כי "רק לאחר שנקבל לידינו את כל החומרים נוכל להתייחס לטענות". לטענתה, שרוף לא ידע בת כמה הנערה.

"מדובר באירוע קשה וחמור מאוד", אמר לוואלה! NEWS מנהל בית החולים "מעלה הכרמל", ד"ר איל פרוכטר. "פעלנו מיד כשנודע לנו, ובעקבות כך הוא גם נעצר. מדובר בעובד לא ותיק שלנו, שהגיע עם תעודת יושר, כנדרש. עירבנו מיד את המשטרה והמשפחה ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם כולם. חשוב לנו מאוד לנקות את הדבר הזה ולברר אותו עד סופו ולא להשאיר שום טיוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully