וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-20 אלף הפגינו מול מעונו של נתניהו לפני הבחירות: "נביא את השינוי"

בשבוע ה-39 ברציפות, אלפים מחו במוקדים המרכזיים בירושלים וקיסריה, וכן בצמתים וגשרים ברחבי הארץ. בכיכר פריז קראו המפגינים "זה בידיים שלנו" ו"צאו להצביע". בהרצליה פעילת הדגלים השחורים טענה שהותקפה על ידי תומכי נתניהו. רחובות באזור הכנסת נחסמו לתנועה

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ/קרדיט: הדגלים השחורים, קומי ישראל

כ-20 אלף הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית במעונו הרשמי בירושלים, במחאה הגדולה ביותר בשבועות האחרונים. שלושה ימים לבחירות, אלפים מחו גם בביתו בקיסריה, ובצמתים וגשרים רבים ברחבי הארץ, אך בניגוד להפגנות הגדולות הקודמות לא נרשמו אירועים חריגים או מעצרים. המחאה נערכה זה השבוע ה-39 ברציפות.

אלפי המפגינים בירושלים צעדו מרחבת הכנסת לכיכר פריז, סמוך למעונו בבלפור. על שלטי המפגינים הופיעו כיתובים בסימן יום הבוחר המתקרב, בהם "23.3 כולנו בקלפי", "זה בידיים שלנו", "ובחרת", "כוחנו באחדותנו" ו"Imagine".

במהלך המחאה המשטרה חסמה לתנועה רחובות באזור הכנסת ובמוקדים העיקריים, בהם בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. שוטרים נפרסו בכיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון וברחובות הסמוכים.

הפגנה מול מעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הגדולה ביותר בתקופה האחרונה. המחאה בבלפור/פלאש 90, יונתן זינדל
הפגנה מול מעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"זה בידיים שלנו". מפגינים בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

קוסטה בלאק, מתנועת קומי ישראל, סיפר כי הוא "מאוד מתרגש לראות אירוע בקנה מידה של 50 אלף איש. זו ההפגנה הכי גדולה שהייתה מאז פרוץ המחאה נגד נתניהו ב-2020 ואני מקווה שהאחרונה. זה מראה שאנשים כמהים לשינוי. המסר העיקרי שמחנה השינוי הוא המחנה הגדול בישראל והכוח נמצא בידיים שלו".

"אני לא פוחד מאפקט הפוך", המשיך. "אני חושב שאנשים נמצאים בתחושות קשות בשנה האחרונה, גם בגלל משבר הקורונה, ולכן קשה להם לדעת איזה שימוש ציני יכול לעשות נתניהו במפגן דמוקרטי, להשחיר את המפגינים והמחאה כפי שעשה במשך כל השנה האחרונה. אבל הערב לא באנו לדבר עליו, אלא לדבר עלינו, כי הכוח נמצא באמת בידיים שלנו. כל הדבר הזה בסופו של דבר ייבחן ביום שלישי. זה תלוי בנו - אם נצא להצביע נביא את השינוי".

צעדה מהכנסת למעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. גיתי פלטי, תמונות גולשים
המחאה נגד נתניהו ליד הכנסת, הערב/תמונות גולשים, גיתי פלטי
צעדה מהכנסת למעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. קומי ישראל, אתר רשמי
מפגינים בירושלים, הערב/אתר רשמי, קומי ישראל

מוקדם יותר, מפגינות התפרצו לתדרוך המשטרתי לקראת המחאה בחניון ליד כיכר פריז. "השר אוחנה הסית לרצח אתמול קבל עם ועדה וכל מדינת ישראל ראתה את זה", צעקה אחת המפגינות, כשהיא מתייחסת לסרטון שפרסם השר לביטחון הפנים בו הוא יורה במטווח אל עבר מטרה שעליה נכתב "גוש המרכז", אותו מחק לאחר מכן. "אם היום מפגין אחד שלנו ייעצר - הדם יהיה על הידיים שלכם ושל השר אוחנה. אתם משטרה פוליטית", הוסיפה.

בצומת צמרות בהרצליה, טענה מפגינה שהותקפה על ידי תומכי נתניהו. "עמדנו בצומת, היו מולנו את שלושת הביביסיטים הרגילים, רק שהפעם הצטרפה אליהם אישה עם שני ילדים", סיפרה ד"ר יעל שומר, פעילת הדגלים השחורים. "היא חצתה את הכביש לעברנו והתעמתה מילולית עם מפגינה לידי כשאני עם הגב אל שתיהן. פתאום הורידה לי מכת קרטה מאחורי האוזן השמאלית". האירוע מגיע לאחר שלפני פחות מחודש נעצר תושב העיר בן 18 בחשד שריסס מפגינים בצומת בגז פלפל.

הפגנה מול מעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנשים כמהים לשינוי". מפגינים בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל
מפגינה שהותקפה על ידי תומכי נתניהו בהרצליה, 20 במרץ 2021. ,, אתר רשמי
"הורידה לי מכת קרטה". ד"ר שומר/אתר רשמי, ,

גם במחלף חמד טענו המפגינים שנתקלו באלימות. "שני תומכי ביבי אלימים מאוד קיללו ואיימו עלינו, וניסו להכות את המפגינים כשחלקנו סוככנו בגופנו על שאר המפגינים", סיפרה מיה בן צבי, פעילת הדגלים השחורים. "המשטרה שהסתובבה עם ניידת לידנו לא התערבה עד שדפקנו לה על החלון וביקשנו הגנה. השוטרים שמכירים את תומכי ביבי בשמותיהם האישיים מחייכים אליהם ונוקטים בגישה שפועלת להרחקתנו במקום להרחקתם. במקום להרחיק את הפרובוקטורים שמחפשים אלימות היא מרחיקה אותנו. זה מפחיד".

צעדה מהכנסת למעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
המחאה בירושלים, הערב/אתר רשמי, ללא
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ מוביל את צעדת הטייסים מהכנסת למעון רה"מ בבלפור ירושלים, 21 במרץ 2021. שי קנדלר, תמונות גולשים
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ בירושלים, הערב/תמונות גולשים, שי קנדלר

ממחאת הדגלים השחורים נמסר כי "ביום הבחירות נציין שנה למחאה עממית שהחלה בשיירת מכוניות ספונטנית מרחבי הארץ. עלינו לכנסת במחאה כנגד לקיחתה כבת ערובה על ידי יו"ר הבית ושלוחו של ראש הממשלה הנאשם בפלילים. היום אנו קוראים לחברה הישראלית - בואו נהפוך את השבת הזו לשבת האחרונה של המחאה! מגיעה לנו ארץ אחרת. צאו להצביע, יש תקווה. זה בידיים שלנו".

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully