וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות במחאה נגד נתניהו ברחבי הארץ; מפגינה הותקפה ביבנאל

בשבוע ה-37 ברציפות, מחאות מול מעון ראש הממשלה בירושלים וביתו בקיסריה, וכן במאות גשרים וצמתים ברחבי הארץ. במושבה בגליל התרחש אירוע אלימות שני בשבועות האחרונים, כשאחת המשתתפות הוכתה על ידי נערים. "הנאשם ותומכיו לא בוחלים באמצעים בניסיון לפגוע במחאה"

בווידאו: הפגנות הדגלים השחורים בירושלים וקיסריה/צילום: רוני כנפו, יואב איתיאל והדגלים השחורים

מאות מפגינים הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בנקודות שונות ברחבי הארץ, בשבוע ה-37 ברציפות. כמדי שבוע, המוקדים המרכזיים הם מעון ראש הממשלה בבלפור וביתו של נתניהו בקיסריה, נוסף על מחאות קטנות יותר בגשרים ובצמתים.

אישה שהשתתפה בהפגנה ביבנאל הוכתה ונחבלה באפה על ידי נערים מהיישוב. היא דיממה, אך לא נזקקה לטיפול של מד"א. זו הפעם השנייה בשבועות האחרונים שנערים תוקפים את המפגינים נגד ראש הממשלה במושבה.

בחדרה, כמאה פעילי ליכוד מפגינים לתמיכה בנתניהו במדרכה שמול אולם רנה שני, בו הוא נואם בפני פעילים. מנגד, בהמשך המדרכה כמאה מפגינים נגדו, כשהמשטרה חוצצת בין הצדדים. תומכי נתניהו קראו לעבר מתנגדיו "אתם לא אחים שלנו, אתם סתם זבל", "לכו מפה" ו"שמאלנים, אתם בוגדים".

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, קיסריה 6 במרץ 2021. יואב איתיאל
"תרבות שיסוי ושנאה". המחאה בקיסריה, הערב/יואב איתיאל
הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, ירושלים 6 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מפגינים בבלפור, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל, בקיסריה צועדים המפגינים מכיכר ראלי אל בית משפחת נתניהו. מהתנועה לאיכות השלטון, ממארגני המחאה ביישוב, נמסר כי "הכישלון המהדהד בניהול משבר הקורונה הושפע במידה רבה מהעדפת אינטרסים אישיים ופוליטיים לאורך כל הדרך - דבר שפגע בצורה אנושה באמון הציבור. מדי יום אנו ממשיכים לקבל הוכחות לכך שנאשם בפלילים שמנסה להילחם על שמו הטוב אינו כשיר להנהיג גם מדינה במקביל. בסוף ישראל תנצח את השחיתות, זה בידיים שלנו".

"זה השבוע ה-37 שאנשי הדגלים השחורים יתייצבו ב-550 צמתים, כיכרות וגשרים ברחבי הארץ לומר לנאשם: 'לך'", מסרו במחאת הדגלים השחורים לקראת ההפגנות. "הנאשם ותומכיו לא בוחלים באמצעים בניסיון לפגוע במחאה. פעילות סייבר, אלימות פיזית והסתה מתוך רכבי הבחירות של הליכוד הפכו כולם לדבר שבשגרה. תרבות השיסוי והשנאה מופנים לכל מי שמתנגד לנאשם העומד בראשות הממשלה".

הפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בחדרה, 6 במרץ 2021. יואב איתיאל
אחד מול השני. הפגנה נגד נתניהו בחדרה, הערב/יואב איתיאל
הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו בחדרה, 6 במרץ 2021. יואב איתיאל
מפגינים מחוץ לנאום. תומכי נתניהו בחדרה, הערב/יואב איתיאל

במהלך המחאות בסוף השבוע שעבר, נעצר תושב הרצליה בן 18 בחשד שריסס מפגינים בעיר בגז פלפל. המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח על חשד לתקיפת מפגין בצומת צמרות. שוטרי תחנת גלילות פתחו בסריקות עד שזיהו ועצרו את החשוד, והוא נחקר בתחנה בעיר.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully