וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע ה-38 ברציפות: מאות הפגינו נגד נתניהו והשחיתות בירושלים ובקיסריה

עודכן לאחרונה: 13.3.2021 / 23:30

כמו בכל שבת, מפגינים התאספו בכיכר פריז בבירה וסמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה. כוחות משטרה נערכו סמוך למעון רה"מ ברחוב בלפור. "הדמוקרטיה שלנו עומדת בסכנה"

בווידאו: מאות מפגינים מול מעון רה"מ נגד השחיתות השלטונית, זה השבוע ה-38/צילום: ניב אהרונסון

מאות בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בירושלים ובקיסריה. זאת, בשבוע ה-38 ברציפות למחאה. המוקד המרכזי להפגנה היה בכיכר פריז בבירה, ומפגינים הגיעו גם סמוך לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה.

המשטרה הודיעה כי כוחותיה נערכו ברחובות הסמוכים למעון ראש הממשלה בבלפור, ונחסמו הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

התנועה לאיכות השלטון, שאנשיה הגיעו לקיסריה, תקפו את נתניהו ואמרו כי "חדשות לבקרים אנו שומעים כיצד החלטות קריטיות מתקבלות ממניעים פוליטיים ולא ענייניים, ללא שקיפות ציבורית ומבלי לתת דין וחשבון לציבור. במקום לקחת אחריות אישית על ניהולו הכושל של משבר הקורונה, ולפעול לחלץ את ישראל מהמשבר הכלכלי, החברתי והחוקתי, נתניהו ממשיך לעסוק במאבק ההישרדות האישי שלו".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בירושלים, 13 במרץ 2021. ניב אהרונסון
"לא מאמינים למשטרע". מפגינים בירושלים, הערב/ניב אהרונסון
מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בקיסריה, 13 במרץ 2021. התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
מפגינים נגד נתניהו בקיסריה, הערב/אתר רשמי, התנועה לאיכות השלטון

ההפגנות מעוררות לעיתים זעם בקרב תומכים של ראש הממשלה, ואותה מתיחות נגררת לידי אירועים אלימים. כך, בשבוע שעבר אישה שהשתתפה בהפגנה ביבנאל הוכתה ונחבלה באפה על ידי נערים מהיישוב. היא דיממה, אך לא נזקקה לטיפול של מד"א. זו הייתה הפעם השנייה בשבועות האחרונים שנערים תוקפים את המפגינים נגד ראש הממשלה במושבה.

במקביל להפגנות נגד ראש הממשלה בשבוע שעבר, בחדרה, כמאה פעילי ליכוד הפגינו לתמיכה בנתניהו במדרכה שמול אולם רנה שני, בו הוא נאם בפני פעילים. מנגד, בהמשך המדרכה כמאה איש הפגינו נגדו, כשהמשטרה חצצה בין הצדדים. תומכי נתניהו קראו לעבר מתנגדיו "אתם לא אחים שלנו, אתם סתם זבל", "לכו מפה" ו"שמאלנים, אתם בוגדים".

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully