וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לצד פוטין: "דבריו של ביידן לא הולמים נשיא"

נשיא טורקיה הגן על נשיא רוסיה שכונה רוצח על ידי נשיא ארה"ב, ואמר כי הדברים "לא מקובלים". ארדואן טרם קיבל שיחת טלפון מביידן, שתקף אותו בחריפות במהלך קמפיין הבחירות

בווידאו: פוטין עונה לביידן אחרי שכינה אותו רוצח - "מאחל לו בריאות"/צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התייצב היום (שישי) לצדו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן "לא הולמים נשיא ולא מקובלים". ביידן כינה את פוטין רוצח, ובתגובה החזירה רוסיה את שגרירה מארצות הברית לצורך התייעצויות והיא דורשת התנצלות.

ארדואן טרם קיבל שיחת טלפון מביידן, שתקף בחריפות את נשיא טורקיה לאורך קמפיין הבחירות. ארצות הברית וטורקיה חברות שתיהן בנאט"ו, אך היחסים ביניהן עלו על שרטון בשנים האחרונות בעקבות דיכוי האופוזיציה בטורקיה, מבצעיה הצבאיים בסוריה ובמקומות אחרים ופעילותה במזרח הים התיכון.

"זה לא משהו שאפשר לעכל", אמר ארדואן לכתבים באיסטנבול. "לדעתי, פוטין עשה מה שצריך כשענה בתשובה חכמה ואלגנטית מאוד". מלבד לאחל לביידן בריאות, אמר פוטין כי "אנשים נוטים לראות באחרים מה שהם רואים בעצמם".

ארדואן ופוטין טיפחו יחסים קרובים בשנים האחרונות, על אף שהם תומכים בצדדים יריבים במלחמה בסוריה ובלוב. טורקיה אף רכשה מרוסיה את מערכת ההגנה האווירית S-400, שהובילה לסילוקה מתכנית חמקני ה-F-35 האמריקנית. וושינגטון דורשת ממנה לבטל את העסקה, אך באנקרה מסרבים ואומרים כי המערכת הרוסית אינה מסכנת את נאט"ו כפי שטוענת הברית.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין מארח את עמיתו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן במוסקבה 5 במרץ 2020. רויטרס
פוטין וארדואן בפגישתם האחרונה במוסקבה, בשנה שעברה/רויטרס

פוטין הציע אתמול לביידן לקיים שיחות שיועברו בשידור חי, אך בשלב זה לא נרשמה היענות מהצד האמריקני, הנערך להטלת סנקציות חדשות על מוסקבה בשל התערבותה בבחירות לנשיאות. הבית הלבן מסר אתמול כי ביידן לא מתחרט שאמר שפוטין הוא רוצח.

דובר הקרמלין אמר היום כי ההצעה של פוטין עדיין מונחת על השולחן, אך הדגיש כי היא מוגבלת בזמן. "פוטין אמר כי למרות הכול, אין טעם בלשחק בדיפלומטיית מגפונים ובהחלפת עלבונות. יש טעם בהמשך היחסים", אמר הדובר, דימיטרי פסקוב, בשיחת ועידה עם כתבים.

"אנחנו, כמובן, תמיד מקווים לטוב ביותר, אבל ערוכים לגרוע מכול", השיב דובר הקרמלין, כשנשאל על אפשרות למלחמה קרה חדשה בין שתי המדינות. "מבחינת רוסיה, הנשיא פוטין הבהיר בבירור שהוא רוצה בהמשך היחסים, אבל ברור שאנחנו לא יכולים שלא לקחת בחשבון את דבריו של ביידן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully