וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלאי המקום מאיימים בתביעה: השוו את תנאי הפרישה למפכ"ל ונציב שב"ס

16.3.2021 / 14:48

ניצב בדימוס מוטי כהן וממלא נציב שב"ס לשעבר אשר וקנין דורשים להכיר בהם כמפכ"ל ונציב ולהעניק להם תנאי פרישה בהתאם. במכתב למשרד לביטחון הפנים ולאוצר נכתב כי השניים "נשאו באחריות והנהיגו את הארגונים שבראשם עמדו משך זמן ארוך". פרקליטיהם הזהירו מפנייה לביהמ"ש

משטרת ישראל ערכה טקס קבלת פנים לשר הבט״פ אמיר אוחנה. הטקס נערך במכללה הלאומית לשוטרים ולאחריו התקיים מפגש של השר עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה בראשות ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כה, 19 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
"בהינתן תקופת הכהונה הרציפה, הכירה המערכת במעמדו כמפכ"ל ממש". כהן/דוברות משטרת ישראל

ממלא מקום המפכ"ל לשעבר ניצב בדימוס מוטי כהן וממלא נציב שב"ס לשעבר אשר וקנין דורשים להכיר בהם כמפכ"ל ונציב ולהעניק להם תנאי פרישה בהתאם - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!.

במכתב ששלחו השניים באמצעות עורכי דינם למשרד לביטחון הפנים, לשר האוצר ולמשרד האוצר הם ציינו כי "השניים שירתו שנים ארוכות במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר. בשלהי שנת 2018, מונו לתפקיד הבכיר ביותר, כל אחד בארגונו - מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס. אמנם, מינויים היה מלכתחילה כממלאי מקום, אולם עצם המינוי והעובדה שכהונתם בתפקיד נמשכה למעלה משנתיים ברצף, כשמינויים מוארך שוב ושוב - כשש פעמים נפרדות ושונות - מעידים הן על התאמתם לתפקיד אותו מילאו והן על האמון שניתן בהם".

עוד הוסיפו פרקליטיהם של כהן ווקנין כי "גורמי המקצוע משרד לביטחון פנים ובאוצר הבינו כי לא ניתן לראות במרשינו 'ממלאי מקום'. בחלוף הזמן ובהינתן תקופת הכהונה הרציפה, הכירה המערכת להלכה כמו גם למעשה, במעמדם של מרשינו כמפכ"ל ונציב שב"ס ממש. כנובע מכך, אושרו למרשינו לאורך תקופת כהונתם בתפקיד, מענקים בסך כולל של יותר מ-380 אלף שקלים. אלה שיקפו בתחילת הדרך תוספת של מחצית הפער בין שכרם בפועל ובין שכרם של מפכ"ל משטרה ונציב שב"ס בהתאמה".

גונדר אשר וקנין מ"מ נציב שב"ס
בטקס לזכר הנספים באסון הכרמל, עיקול המוות, 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"זכאים לזכויות השכר, הפרישה והגמלה המלאות". וקנין/שלומי גבאי

עם זאת מציינים עורכי הדין כי מגיעה להם גמלה מלאה ותנאי פרישה של מפכ"ל משטרה ונציב שב"ס. "מרשינו זכאים לזכויות השכר, הפרישה והגמלה המלאות של מפכ"ל משטרה ונציב שב"ס, אף מכוח חוק עשיית עושר ולא במשפט. מרשינו מילאו את תפקידי המפכ"ל והנציב, נשאו באחריות והנהיגו את הארגונים שבראשיהם עמדו משך זמן ארוך, העומד על יותר משני שליש מקדנציה מלאה - תוך שהמדינה נהנית משירותם וחוסכת את תנאי שכרם של מפכ"ל ונציב שב"ס".

בסיכום המכתב מאיימים פרקליטם של כהן ווקנין לפנות לערכאות משפטיות אם דרישתם לא תתקבל. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התבטא בנושא בעבר ואמר כי "אני מבקש להודות לניצב מוטי כהן ולגונדר אשר וקנין שנשאו בשנתיים האחרונות באחריות כממלאי המקום של ראשי הארגונים במשטרת ישראל ובנציבות שירות בתי הסוהר. בכוונתי לפעול על מנת ששניהם יזכו להכרה מלאה של התנאים על התקופה הארוכה בה כיהנו כמ"מ. הם ראויים לכך".

בפועל לא הסתייע הדבר וכהן ווקנין פרשו בתנאים של ממלאי מקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully