וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מצטרפת להסכם הנורמליזציה: נציג קבוע יוצב באיחוד האמירויות

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 9:34

לוואלה! נודע כי השר אוחנה בישר למקבילו על החלטת המשרד לביטחון הפנים, ונענה כי גם באמירויות ירצו לשלוח נספח משטרתי לישראל בהקדם. השליח צפוי להיות סגן-ניצב, כנהוג בנציגויות בעולם, ויכהן במשך ארבע שנים. "הצעד יחזק ויעמיק את הקשרים בין המדינות"

דגלי ישראל ואיחוד האמירויות הערביות מתנוססים בגשר השלום בנתניה, 16 באוגוסט 2020. AP
נציגות ראשונה באמירויות/AP

משטרת ישראל תציב נציג קבוע מטעמה באיחוד האמירויות בעקבות חתימת הסכם הנורמליזציה - כך נודע היום (שני) לוואלה!. הצעד צפוי להיות דו-צדדי, ובאיחוד האמירויות מעוניינים לשלוח נספח משטרתי משלהם לישראל בהקדם.

שליח המשטרה לאמירויות יהיה קצין בדרגת סגן-ניצב, כנהוג בנציגויות ברחבי העולם, ויכהן למשך ארבע שנים. הוא יהיה אחראי על הקשר עם המשטרה המקומית, תיאום בין הצדדים במקרים בהם הדבר נדרש וינהל שיתופי פעולה.

המהלך התאפשר לאחר שהשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, פנה למקבילו האמירתי, שר הפנים וסגן ראש הממשלה סייף בן זאיד, ובישר לו כי משרדו והמשטרה החליטו במשותף להציב נציג קבוע באיחוד האמירויות. השר אז נענה בחיוב.

חילופי השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה וגלעד ארדן 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
יצר קשר עם מקבילו. אוחנה/ראובן קסטרו

אוחנה סיפר כי "מאז שנכרתו בין איחוד האמירויות לבין מדינת ישראל הסכמי השלום העמקנו את הקשרים ושיתופי הפעולה במגוון תחומים הקשורים לביטחון הפנים. הנציגות של משטרת ישראל על אדמת איחוד האמירויות תחזק ותעמיק את הקשרים הללו, לטובת שני הצדדים ולרווחתם תושבי המדינות".

שליחת הנציג צפויה להדק עוד יותר את הקשר בין שתי המדינות והשרים המקבילים, שהולך ומתגבש מאז חתימת "הסכם אברהם" בספטמבר. במסגרת ההסכם, נקבע כי שתי המדינות יכוננו יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, וכי יחסיהן יתקיימו בהתאם לאמנות האו"ם, כשהצדדים מכבדים זה את ריבונותו של זה ומתחייבים לפתור סכסוכים בדרכי שלום בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully